Twijfel over uitlaat o3 vrs

Een goede dag mensen,

Ik ben sins 4 weken de trotse eigenaar van een octavia 3 vrs uit 2015 stage1 300pk :yeehaa:

Maar dat geluid van binnen is me eik nu al te nep , ik wil wel echt iets van buiten de auto kunnen horen. Dus ik zit te twijfelen wat te doen.

optie 1= midden demper eruit halen heeft iemand daar ervaring mee? en klinkt dat dan een beetje?

Optie 2= milltek uitlaat catback ik heb hier een offerte van 1150,- wat ik wel echt zie zitten overigens.

Optie 3= optie 1en2 :pardon: is dat dan niet te luid? Iemand daar ervaring mee?
Dit ook ivm dat mijn vrouw er wel fatsoenlijk naar school kan gaan zonder dat ze helemaal na gekeken wordt:shutup:.

Of optie 4 = midden demper weg halen en 2 kleppen laten plaatsen zodat ik het zelf kan uitzetten. Heb er ook al een offerte van 1250,-.

Ik hoor graag jullie mening en alvast bedankt!!
 

CDK

Forumguru
Hoi Koen, ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb hét perfecte adres voor je. Google maar op Kiwiparts uit Beugen er is geen mens die beter en mooier kan lassen als Anthony Roos!
Hij doet alles, kleppensystemen met of zonder cut out, alleen catback of met downpipe compleet vanaf de turbo.

Zelf heb ik een compleet maatwerk 3” inox systeem vanaf de turbo eerst met racekat en ondertussen decat met een klein dempertje en daarna een dubbel kleppensysteem langs de originele einddemper. Ik adviseer je als je met een kleppensysteem gaat werken om de originele einddemper altijd te behouden, deze dempt namelijk zo goed, dat je altijd op een echt stille modus kan terugvallen.
 

CDK

Forumguru
Dat is goed te doen ;)

afbcf66b78082e5d43d18f2a5ea7c234.png
 

Duijzer

Donateur
Ja, inderdaad. Als je wilt switchen tussen een stille modus of herrie, kun je het beste met kleppen werken. Kost wat, maar geeft het mooiste resultaat.
 

ertromp

Forumguru
Oh ja, en nog effe voorstellen na al die goede tips die je hier krijgt op dit mooie forum
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

larsy

Forumguru
Tof zo een 300pk
Ik zou het gewoon houden op die 300.
En eerst nog wat rijden .

En als je dan echt zegt ik wil “lawaai” (optie 4 dan maar) maar enkel als dit goed gemaakt is en reviews van andere die dit systeem al hebben.
 
larsyLid

Ja klopt ,wil het idd ook wel eerst van andere horen die al een kleppen systeem hebben, en ja het moet echt wel goed spul zijn/en gemaakt worden.

Maar mijn voorkeur gaat tot heden ook wel uit naar de milltek non res uitlaat.

Nog mensen hiero met een kleppen systeem en Evt filmpje daarvan?
 

larsy

Forumguru
@Tuner111
Dat 2de filmke int begin kom je voorbijgereden (waar is dat ? Zie veel filmpjes online op die plaats waar veel auto s vertrekken )
Wil daar volgende zomer ook eens naar toe gaan.
 

Jooo...

Forumguru
Was op de meet en greet van 9000pk. Daar zie je idd veel film materiaal van :pardon:

Gelijkaardige meet en greets heb je bij crème de la Car en Kean caffee
 
Laatst bewerkt:

Spector

Forumguru

mid-demper delete

Ik ben er wel blij mee, maar een volledig systeem heeft echt de voorkeur en gaat er in de toekomst wel komen. Ik bouw dan een (kleiner) middendemper terug tegen het resoneren.
 
Bovenaan Onderaan