Tweedehands inklapbare bekerhouder?

Joske

Forumguru
nochtans, de wel nog aanwezige foto's doen me anders wel zin in een pak friet krijgen :D

26ba20251d63.jpg
 

turboturbo

Forumguru
HAHAHA ik dacht hetzelfde. Gekke belg.. eh… oost-europeaan :maakmegek:

alleen dat een linkse volgens mij keihard in de weg zal zitten
AHA zou dát de reden zijn! Was ik zelf nog niet op gekomen! :facepalm: (domme oleander :D

Maarreh… @Joske zegt Elsawin ook iets over het verwijderen-zonder-stuk-te-maken van dat ene knopje rechtsbovenin? :pardon:
 

EdK

Forumguru
Overigens snap ik nu wel waarom die krengen zo prijzig zijn. Wat een mooi stukje mechaniek is die bekerhouder zeg! Echt super clever bedacht.:jaja:

Dat hed ik al opgemerkt en ik blijf het jammer vinden dat deze niet meer in huidige modellen wagens worden toegepast.
Want buiten het mooie stukje techniek wat je al oppert is het ook nog simpel sterk
En ik had ze ook in de Fab 1 combi zitten en me geheugen zegt me dat deze rechts zat en ik heb er zelf een bijgeplaatst maar kan me alleen herinneren dat ik één en ander heb moeten vijlen omdat anders de één dins radio er niet meer lekker inpaste.
En volgens mij moet je wel dat bovenstripje waar Joske het over heeft inderdaad ff verwijderen
 

Joske

Forumguru
Vandaag dakgoten opgehangen @EdK , nog geen tijd gehad om te schilderen..

Jij geen tijd over voor mijn brievenbus te doen? :D
 

turboturbo

Forumguru
Gelukt!

Dankzij @Joske 's aanwijzing over dat de bekerhouder ook helemaal niet links kan of mag, ben ik me gaan verdiepen in de rechterkant van de middenconsole.

Daar had ik onder het sierstripje al een paneeltje ontdekt met één schroef zichtbaar. Op een oost europees Skoda forum zag ik foto's van iemand die ook deze bekerhouder zelf had gemonteerd en daar was te zien dat de andere schroef van datzelfde paneeltje verstopt zit onder de meest rechter 'knop' boven het DIN raamwerk (in hetzelfde rijtje waar ook je stoelverwarming, ASR en achterruit verwarmingsknoppen zitten)
Die dus maar even losgewrikt - dat ging heel gemakkelijk met m'n vingers.

Result: 2 zichtbare schroeven die een soort zwart paneeltje op z'n plek houden, waar bovenop normaal de sierstrip in geklikt zit:

Photo%2004-04-14%2013%2013%2018.jpg


Schroeven verwijderd (soort Torx bitje) en paneeltje verwijderd levert een prachtig gapend zwart gat op! :thumbsup:

Photo%2004-04-14%2013%2013%2044.jpg


Daar moet ie kortom wel in passen..... daar gaat 'ie.....:

Photo%2004-04-14%2013%2014%2038.jpg


En plop; op z'n plek. Voor de bovenste schroef even de bekerhouder open klikken, zodat je er bij kunt. Onderste schroef kun je zo bij, die verdwijnt straks weer achter het paneeltje van de clima (op foto gedemonteerd, hoort over dat witte plastic te gaan)

Resultaat

Opengeklapt:

Photo%2004-04-14%2013%2015%2012.jpg


Dichtgeklapt:

Photo%2004-04-14%2013%2019%2013.jpg


Heb nu wel een klein probleempje met de plaats van de USB poort op deze radio.... :mad: :cry:

Photo%2004-04-14%2013%2018%2058.jpg


Aangezien die bekerhouder op zichzelf al duurder is dan die radio :greedy: :nailbiting: kun je wel raden welke van de 2 er aan geloven moet.... :tongue:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ja de USB stekker gaat eraan.
Geen haakse USB stekkers te verkrijgen op die made in china websites met allerhande goedkope en handige troep ?
Je weet wel die ook die nep VCDS kabels maken en leveren en t dan niet doen
 

turboturbo

Forumguru
Hmja - goeie tip. Kan ik nog even naar kijken.... Die goedkope kabels zijn doorgaans echter niet voor niks $2,- Ik heb er wel eens een open gemaakt en daar werd je niet blij van. 't Is toch een telefoon van paar honderd die je er dagelijks mee oplaad... Maar misschien is er wel iets kwalitatiefs te vinden met een korte of haakse plug.

Ik heb al gezien dat er ook radio's zijn met een USB poort aan de achterkant.... :jaja:
 

turboturbo

Forumguru
Bedankt @EdK ik vrees alleen dat voor deze plug hetzelfde geldt; ook die zal tegen de ringen vd bekerhouder aankomen.

Heb het net nog eens bekeken, zelfs een hoekje uit de huidige plug snijden is geen optie..... :nono:
 

EdK

Forumguru
@turboturbo dit is ff iets wat ik snel vond hoor en heb niet verder gezocht maar kan me connectors voorstellen die haaks zijn en meteen met kabel afgemonteerd zijn.
Maar hiermee wilde ik je een idee geven van wat er is en mogelijk...

Niet meer en niet minder.

Kunt ook de radio demonteren en open schroeven en kijken of je met een losse chassis usb stopcontact inbouw wat draadjes parallel over de contacten kunt solderen..
 

turboturbo

Forumguru
:thumbsup: Helemaal top - zo had m ook helemaal opgevat hoor.... Heb idd nav je idee wat gegooglet... Ik ga me eens rustig beraden op een oplossing.... :sleep:

Dat soldeer plan klinkt mooi, bv. een usb poort in een van die 'lege' knoppen boven de radio. En daar achter een USB kabel naar een autoradio die een USB poort aan de achterkant heeft... :jaja:
 

EdK

Forumguru
Als je USB inbouw voor in en knop zoekt dan is Conrad je vriend
Die hebben ook veel leuke gadgets, alleen soms moeilijk vinden....
 

turboturbo

Forumguru
Thanks @VWim! Effe kijke... Dan gaat de plug naar onder of naar boven... Misschien is die naar boven wel een optie.

Ik vind het nog geen sjieke oplossing.... Hoop toch ook nog een kabel te vinden die een heel korte USB plug heeft, een beetje zoals onderstaande, maar dan nog met een kabeltje eraan. Het komt echter op mm werk aan...

plentyConn_4022165_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan