Tweedehands inklapbare bekerhouder?

Eline

Nieuw lid
Mijn inklapbare bekerhouder van mijn Fabia Combi uit 2005 is afgebroken. Een nieuwe via de dealer kost 140 euro en dat vind ik een beetje veel (de dealer zelf ook). Dus nu ben ik op zoek naar een tweedehands, heeft iemand van jullie nog tips? De onderdelenlijn en de bazaar op dit forum levert nog niet iets op dus ik hoop op tips....
 

Eline

Nieuw lid
Bedankt voor het meedenken, die van de links is het niet, het is een verticaal uitklapbare houder. De demontagebedrijven ga ik inderdaad nog bellen/langs.
Mocht iemand iets hebben aan de productcode: 6Y0 862 532H 47H (47H is de kleur).
 

Fabia

† In Memoriam
Ik hem 'm ook gehad in mijn Fabia I, en het is inderdaad wel een fragiel dingetje waar je echt voorzichtig mee moet omgaan.
 

turboturbo

Forumguru
Effe een topic-kaapje: ik heb ooit dat zoeken ook opgegeven (de populariteit en het effect op de prijs zinde me niet) maar ik heb wel een vraag je over deze uit de post van Chatslet:

$T2eC16JHJG8E9nyfmI-cBQIW+jry!Q~~60_12.JPG


Gaat deze ipv de asbak aan de voorkant? Ik zou het erg prettig vinden als ik mijn beker vóór me kan zetten, ipv achter me tussen de rubleuning in (waar standaar enkel een cupholder zit :smiley29:)

Voor mij zou deze dan, zeker gezien de prijs, prima voldoen!

Edit: wie lesen kann, ist klar im vorteil:

Fits In Front of The Gearstick
:winkie:
 

Cordoba

Forumguru
@turboturbo: ik krijg het via het linkje van chatslet het plaatje niet te zien, maar ik denk wel het deel te herkennen waar asbak en hoes van de versnellingspook in klikken. Wat ik me wel afvraag: normaal heb je het deel waar de hoes om de versnellingspook in klikt, daarvoor de asbak, en dáárvoor (half onder de middenconsole) nog een ondiep bakje waar je wat in kunt leggen.

Overigens kun je een beker ook voor je zetten: in het deksel van het (geopende) dashboardkastje.
 

turboturbo

Forumguru
Verrek. Je hebt gelijk. Deze past dus niet op een Fabia I.
Had 'm gelukkig nog niet besteld.
In het dashboard kastje deurtje pas geen 0,5l flesje spa, vzv ik weet....? :confused:

Edit: zie nu dat ik het idd over een beker had. Maar dat die 'beker' is bij mij een flesje :eek:
Een beker heb ik sinds groep 8 niet meer ;)
 

Afrit13

Forumguru
Ik heb zelf al weer wat jaartjes deze bekerhouder/fleshouder in mij Fabia I zitten:

main.php


Past precies onder de radio, tenzij je natuurlijk een dubbel-DIN radio hebt
 

turboturbo

Forumguru
Vanwaar die 'thumb down'? :ahum:

Dat lijkt mij zo op het eerste gezicht een prima apparaatje. Bevalt 'ie niet?
Wat is het eigenlijk precies voor type bekerhouder?

edit: even door google images gehaald. Schijnt een Lupo bekerhouders te zijn?

Het zou deze moeten zijn: VW Part Number: 6X0 857 558 A

Kan iemand met ETKA eens kijken of die nog leverbaar zijn en wat dat kost?
 

turboturbo

Forumguru
Montage overzicht bekerhouder Fabia I?

Vol goede moed haalde ik de mbv @eriktv 's gezamenlijke groepsbestelling bekerhouder vanmiddag uit de verpakking om 'm er eens in te klikken. Het is deze (foto geleend van ander forum)

onderdeelnummer 6Y0862532

814a3e13af11.jpg


Helaas ging dat natuurlijk niet zo gemakkelijk….:mad::cry:
Vandaar dat ik me even tot u allen wend….

Wat is het probleem? Ik heb het sierstripje links (van de omlijsting of raam van de radio of din-behuizing) los geklikt en verwachtte een groot gapend gat. Immers er moet een behoorlijk deel van de bekerhouder in het dashboard verdwijnen! Echter - geen gat!

Unknown-2


Snel even aan de andere kant (rechts) gekeken, dat ziet er iets hoopvoller uit. Onder de sierstrip zit nog een stuk strip, die met 1 schroef bevestigd is. Die schroef kan ik wel losdraaien, maar ik zag zo 1,2,3 nog niet wat dat onderdeeltje precies is, hoe het eruit ziet en hoe dat verder vast zit (lees: hoe ik 'm dus los krijg). Heb er wat voorzichtig aan getrokken en gewrikt, maar krijg er verder geen beweging in:

Unknown


Wat is hier in de hand? Weet iemand dat? Kan het zo zijn, dat die bekerhouders niet alleen optioneel zijn ipv zo'n sierstripje, maar is daarnaast ook de radio of din-behuizing van het dashboard waar de bekerhouders in gaan anders?

Overzichtfoto:

Unknown-3
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
zal eens een blik in Elsawin werpen ;)

heb je weet van een Fabia "préfacelift" waar deze bekerhouder ook aanwezig was?
 

Joske

Forumguru
de "clou", althans zo interpreteer ik het, is dat je het stuk boven je radio ook moet verwijderen. Dan ga je de rechtse strip ook kunnen verwijderen denk ik.

zie bijlage
 

Bijlagen

  • bekerhouder fabia.pdf
    29,5 KB · Weergaven: 54

turboturbo

Forumguru
heb je weet van een Fabia "préfacelift" waar deze bekerhouder ook aanwezig was?
Nee, ik heb er verder niet bij stil gestaan of deze misschien pas vanaf een bepaald modeljaar geleverd is…. nu je het zegt…. :pieker:

Alvast bedankt voor je PDF @Joske ! Wellicht is dat de clou, althans - voor de rechterkant dan. Ik kan voorlopig niet anders dan concluderen dat de bekerhouder niet links gemonteerd kan, aangezien daar geen verwijderbaar paneel zit. En laat dit nu een bekerhouder voor de linker zijde zijn (dat stond althans bij de omschrijving van het artikel, kan me nog steeds niet zo goed voorstellen wat nu feitelijk het verschil tussen een rechter en een linker zou kunnen zijn…)

Ik ga er morgen nog eens naar kijken…

Overigens snap ik nu wel waarom die krengen zo prijzig zijn. Wat een mooi stukje mechaniek is die bekerhouder zeg! Echt super clever bedacht.:jaja:
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
zie ondertussen mijn laatste post, nummertje 15 ;)

Elsa geeft toch aan, dat het in jouw bouwjaar wel degelijk aanwezig kan zijn :D
 

turboturbo

Forumguru
Elsa geeft toch aan, dat het in jouw bouwjaar wel degelijk aanwezig kan zijn :D
Ah gelukkig!

Edit: op een zeer oost-europees forum het volgende gezien; dit is er eentje in de categorie 'zoek de 2 verschillen'

de36f2b8c7fe.jpg


En:

24b78c5c5cc7.jpg


Volgens mij betekent dit dat ik het knopje rechtsboven moet verwijderen, om bij een 2e schroef te komen :jaja:

Helaas is de rest van de plaatjes in die post helemaal verdwenen, mogelijk had daar een zeer mooie how-to gestaan…. :wavecry:
 

Joske

Forumguru
zie geen verschil voor een rechtse bekerhouder of een linkse.. alleen dat een linkse volgens mij keihard in de weg zal zitten en dat je deze dus niet zult kunnen monteren op een auto van het vasteland, wel eentje op een auto voor de UK ;)
 
Bovenaan Onderaan