TVS Engineering kan nu ook alle nieuwe (MQB platform) motoren OBD tunen en DSG's aanpassen.

BaSsDruM

Senior Member
@Corné Als ik je eerste post goed lees, zie ik daar niet staan dat de nieuwe 1.4 TSI al te OBD tunen is, alleen 'softwarematig aan te passen en externe ECU". Lees ik dat goed of niet?
 

CDK

Forumguru
@BaSsDruM ik ga er van uit dat hier bedoeld wordt via OBD als er gesproken wordt van softwarematig aanpassen. Als je daar interesse in zou hebben kan je natuurlijk even bellen naar Ronald van TVS op nr. +31 315 23 05 84
 

VEEJAY

Forumguru
Dus als je bijvoorbeeld nog 3 maanden garantie heb, dan heb je 3 maanden garantie via TVS?

En moet je hem daar dan ook laten herstellen of stuurt je dealer de factuur van bijvoorbeeld de nieuwe koppelingsplaten door naar Varsseveld (binnen de resterende fabrieksgarantietijd uiteraard)?

Mag je dus wel aan je dealer vertellen dat je een chiptuning heb of kun je dat maar beter niet doen? Wat raad je aan?
 

CDK

Forumguru
@VEEJAY je kan dit vergelijken met hoe het voorheen ging met ABT, toen kon je 'af fabriek' chippen met behoud van garantie dat is nu ook zo, maar dan is niet ABT maar OCT de partner, ga je voor een externe ECU die goedkoper is maar iets minder rendement behaalt geldt dat garantie verhaal niet, maar mochten er dan problemen ontstaan klik je die box er tussenuit en zonder al te diepgravend onderzoek is er dan geen haan die er naar kraait. De externe ECU's worden overigens door TVS zelf met software ingelezen.
 

micky

Forumguru
UPDATE:

Voor de 1.6 TDI is OBD Tuning mogelijk met behoud van de fabrieksgarantie (2 jaar) voor €999,- incl. BTW

als ik de website goed begrepen heb, zit daar dan ook het aanpassen van de koppelbegrenzer bij:
Quote van http://www.dsg-dokter.nl/prijzen/nl_prijzen.htm:


"DSG Software Upgrades
Let op, voor sommige aanpassingen is het benodigd ook de koppelbegrenzer voor de DSG bak in het motormanagement aan te passen. Dit komt er dan extra bij en kost € 399,-.Dit is gratis icm chiptuning!!"


dan begin ik nu toch serieus te twijfelen en moet ik denk ik ook maar eens even naar Varsseveld gaan bellen.
 
Bovenaan Onderaan