TVS Engineering kan nu ook alle nieuwe (MQB platform) motoren OBD tunen en DSG's aanpassen.

CDK

Forumguru
Beste allemaal,

veel leden die op 28/9/2013 op de meeting in Varsseveld geweest zijn en die een motor hadden die nog niet getuned kon worden, hebben destijds gevraagd aan Ronald om op de hoogte gehouden te worden qua mogelijkheden, aangezien ze het momenteel giga druk hebben en eigenlijk geen tijd hebben om iedereen persoonlijk te benaderen heeft Ronald mij gevraagd of ik onderstaand bericht met jullie wil delen.
Vooral de externe ECU is met een kortingsvoucher erg goedkoop.
Doe er je voordeel mee!

Greetz Corné



Even een update voor het SkodaForum

Zowel de 6-traps als 7-traps DSGs met droge koppeling hebben nieuwe communicatieprotocollen gekregen. Dit geldt voor alle modellen op het MQB platform, bijvoorbeeld voor de Golf7, A3 2013 en Octavia III. Sinds enige tijd programmeren we deze nieuwe modellen voor VAG dealers, maar ook voor particulieren.

Ook deze nieuwste modellen kennen hun problemen en kenmerken. Zo krijgen we hier 1.4 TSI's met ACT (cilinder-uitschakeling), die gaan vaak dreunen op rotondes, kruispunten en dergelijke. Ook krijgen we 1.6 TDI's die slecht terugschakelen van bijvoorbeeld de 5de naar de 4de of 3de versnelling.

Het gaspedaal moet tot aan de bodem ingetrapt worden voordat er reactie komt.Let op: Dit is alles sterk afhankelijk van de software versie die op de DSG staat geprogrammeerd.

DSG7 MQB:

In combinatie met tuning is het boven de 300Nm koppel echt een must om de koppelbegrenzer en de druk op de koppeling te verhogen. We verhogen de zogenaamde clampforce en andere zaken die de capaciteit van de koppeling verhogen, maar ook de levensduur verlengen.

DSG6 MQB:

De nieuwe Skoda's met DSG's hebben vaak nog geen nieuw MQB protocol in tegenstelling tot de Audi's.

De nieuwe S3 en R motoren, met DSG, hebben we al getuned tot 500+Nm, met originele koppeling, met uitsluitend een DSG software aanpassing.

Zowel voor de MQB als de oude DSG6 hebben we nu ook een wereldprimeur, namelijk onze nieuwe eigen ontwikkelde Mechatronics. We proberen nu al 530Nm over te brengen op de originele koppeling.

Dan hebben we het niet over 1 dynorun, maar echt permanent en ook voor circuit gebruik.

Op de Dyno meten we al 580Nm met de originele koppeling.

Tuning:

Zoals jullie misschien wel weten werken we samen met een grote tuner, die directe banden heeft met het VAG concern. Zodoende kunnen we nu ook voor de nieuwste "nog niet te tunen" modellen ook software aanpassingen bieden, zoals de 1.4 TSI, de nieuwe Audi S5 etc.

Vanwege contracten en belangen met o.a. VAG dealers (complex verhaal) is het onmogelijk en zelfs verboden deze software voor een scherpe prijs aante bieden. Reken op €800,- tot €1.700,- incl. Btw en montage. Enige vorm van korting kunnen we en mogen we onder geen beding leveren. Overname fabrieksgarantie is meestal inbegrepen.

Behalve software aanpassingen bieden we voor de nieuwe 1.6 TDI en 1.4 TSI externe ECU’s, die we zelfstandig kunnen programmeren. Prijs: €699,- incl. Btw.

Een groot voordeel van een externe ECU i.c.m. met onze DSG software, is het fabrieksgarantie verhaal.

www.SkodaForum.nl voor leden, die destijds op de meeting aanwezig zijn geweest én een kortingsvoucher hebben gekregen gelden in sommige gevallen andere prijzen.

Voor overige www.SkodaForum.nl leden geldt momenteel een een kortingsactie van 10% op bepaalde typen tuning.
 
Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Wil niet lullig doen omdat ik geen Vag meer rij, maar wanneer komt vag nu eens met een goed werkende automaat af fabriek?

Anyway, goed van TVS en jammer dat ik er geen aandelen van kan kopen want ze hebben met hun dsg expertise de kip met gouden eieren te pakken niet alleen in het verleden maar nog voor vele jaren vooruit....
 

micky

Forumguru
vraag 1 waarom mogen ze geen korting geven, dat bepalen ze toch zelf, zij geven immers niet de fabrieksgarantie, maar dat doet VAG zelf.
vraag 2 is TVS wel van mening dat tunen met de standaard DSG7 software niet gaat, terwijl JD aangeeft dat dat geen probleem is of lees ik dat niet goed?

vraag 3 wie heeft er eventueel een voucher over die hij niet gebruikt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@micky,
1) dat zijn de afspraken die ze gemaakt hebben en contractueel vastgelegd zijn met o.a. de importeur en de huistuner van Skoda die daar ook hun marge aan hebben.

2) zoals ze al aangeven tot 300Nm geen probleem, daarboven krijg je op termijn last van overmatige slijtage aan de koppeling als je dat niet op voorhand laat aanpassen.

3) die vouchers staan op naam ;)
 

micky

Forumguru
@Corné de Kluijver
1) betekend dat dat als ik hem bij hun laat tunen ik mijn fabrieksgarantie behoud?
2) de box in de 1.6 geeft ongeveer 320 NM dat betekend dus aanpassen als ik het goed begrijp, ook ondanks dat JD aangeeft van niet?
3) Sh!t
 

Michel

Forumguru
Begrijp ik nu goed dat Skoda Nederland nu wel weer tuning levert? Tot voor kort deed Abt dit, maar daar is PON toen mee gestopt.
 

Joske

Forumguru
of..

1) je stuurt TVS even een mailtje
2) je belt gewoon even met Ronald.. van TVS

en dan heb je ineens ook al de antwoorden op jouw vragen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
@Joske als hier reclame gemaakt wordt voor en door verschillende bedrijven, dan kan ik hier toch gewoon ook vragen stellen:pieker: waar is het forum anders voor? verder hoor je hier ook ervaringen en als je belt alleen het verkooppraatje (jaja, ik zit zelf ook in de verkoop, en ken en kan er zelf ook alles van :deuk:)
 

CDK

Forumguru
@micky, als je een JD box hebt en je haalt die bij eventuele onverhoopte problemen er voordat je naar de dealer gaat tussen vandaan, heb je ook voor 99% zeker geen problemen qua behoud van garantie ;) de chiptuning (dus niet de box!) zou inderdaad kunnen met behoud van de garantie, maar daar is het prijskaartje dan ook naar.
 

ertromp

Forumguru
@micky : ondanks dat je bak hogere koppels aan kan dan die 250Nm raadt ik je absoluut zo'n DSG aanpassing aan.
Je kunt dan zelf aangeven op welke toeren tallen je de bak wilt laten schakelen. Je krijgt een "herboren" DSG terug. Zelf heb ik het ook gedaan motortuning en DSG en ik ben super tevreden.
Met mijn achtergrond ben ik nog al een mechanica freak en nu heb ik pas het gevoel na de DSG tuning dat het goed is.
 

Joske

Forumguru
@Joske als hier reclame gemaakt wordt voor en door verschillende bedrijven, dan kan ik hier toch gewoon ook vragen stellen:pieker: waar is het forum anders voor? verder hoor je hier ook ervaringen en als je belt alleen het verkooppraatje (jaja, ik zit zelf ook in de verkoop, en ken en kan er zelf ook alles van :deuk:)
De ervaring leert me dat zo een specifieke vragen het best gesteld worden aan de aanbieder, dat levert geen misverstanden of onduidelijke info op.

Om dan vervolgens deze nieuw vergaarde info hier te delen uiteraard :D

Dat was het doel van mijn voorgaande post, niet om te zeggen dat je niets hier mag vragen natuurlijk.. Integendeel, daar dient dit forum idd voor ;)
 

micky

Forumguru
ik heb de website van TVS bestudeerd, wat me niet helemaal duidelijk is welke software aanpassing van de DSG jullie bedoelen, er zijn daar verschillende onderdelen aan te passen, welke adviseren jullie, ik gok de schakelmomenten aanpassen? dus de basis aanpassing?
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad eerst de basis instellingen laten aanpassen. Afhankelijk hoe e.e.a. bevalt kun je altijd nog extra aanpassingen laten dien bijvoorbeeld de mogelijkheid om in z'n twee weg te kunnen rijden en noem het allemaal maar op.
Als je de aanpassingen doet ga je toch nog met 1 van de TVS mensen proefrijden door Varsseveld en kun je nog steeds e.e.a. naar wens laten bijstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: KWc
Bovenaan Onderaan