TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

haggard

Senior Member
Nou, ik was vandaag dus aan de beurt... Lekker een middagje vrij genomen en lekker relaxed naar Varsseveld gereden... Het was schijnbaar zo rustig op de weg dat ik een half uur te vroeg was... Gelukkig geen probleem... De pause was net voorbij en kon meteen kennis maken met Rico (toffe gozer!). Na eerst een formulier ingevuld en e.e.a. besproken te hebben meteen samen met Rico ff een stukje gereden om eventuele problemen/meldingen uit de wagen uit te lezen... In mijn geval bleken er een hoeveelheid misfires op verschillende cilinders te gebeuren waar Rico op dat moment geen verklaring voor kon vinden... Wellicht zouden bougies (zitten er al wat langer in) de boosdoener kunnen zijn... Zou volgens Rico een “showstopper” voor de tuning kunnen zijn, maar dat verwachte hij niet... Als eerste de auto in orginele toestand op de rolbank gezet... Daar kwam een bepaald grafiekje uit met de verschillende “dipjes”... Daarna de nieuwe parameters in de ECU geprogrammerd... en wat een verschil!!! Een prachtige grafiek met bijna geen oneffenheden meer (ik vond ‘m meteen al mooi)... Rico was nog niet helemaal tevreden aangezien er bij een vrij hoog toerental er een kleine dip in zat... Dit met een collega besproken en nog wat aanpassingen gedaan om de dip iets minder of vlak te krijgen... Meerdere malen nog een testrun op de rolbank gedaan... Niet helemaal weg, maar ik vond de grafiek alsnog heel mooi... In de veilige setting heeft Rico er i.p.v. 107pk (volgens eerste meting) er 147pk uit weten te krijgen (meer was mogelijk maar wordt afgeraden). Daarna nog een stukje over het industrieterrein en de openbare weg gereden om nog e.e.a. te loggen om te controleren... En na afrekenen naar huis...

In 1 woord: GE-WEL-DIG!!!!!!!! Wat een verschil!!! Super bedankt Rico/TVS en @Go2Je!!! Ik ben helemaal gelukkig!!!
 

mark8

Lid
Dat klinkt allemaal super zeg! Ik heb volgende week vrijdag aan de beurt. Kan niet wachten haha..!
 

haassie

Forumguru
Goed dat ze een meting vooraf hebben gedaan op de rollenbank...bij mij niet gedaan....was ECU eruit, programmeren, en ECU erin....@haggard heb je ook een uitdraai van de vermogenskromme? Die van mij had na afloop nog steeds dipjes, echter was het ok werd er toen gezegd.
 

haassie

Forumguru
@haggard......nope ik heb de "op maat" in combinatie met de DSG optmalisatie. De ecu moest eruit omdat deze in de auto niet te herprogrammeren is(?) Ik heb me altijd afgevraagd hoe je dan zonder rollenbank kunt optimaliseren als er gewoon een standaard programma in wordt gezet. Ze konden echter aan de waarden via VCDS meting zien of het goed was. Moet daar dan maar op vertrouwen als leek. Geen echte finetuning op de motor geweest.

@CBreedijk ....ik heb geen 4x4....toendertijd was bij het eerste bezoek de rollenbank defect, bij het tweede bezoek was slecht een idicatieve meting mogelijk in verband met nog niet goed afgstelde rollenbank.
 

CDK

Forumguru
@haggardDe ecu moest eruit omdat deze in de auto niet te herprogrammeren is(?) Ik heb me altijd afgevraagd hoe je dan zonder rollenbank kunt optimaliseren als er gewoon een standaard programma in wordt gezet. Ze konden echter aan de waarden via VCDS meting zien of het goed was. Moet daar dan maar op vertrouwen als leek.

Dat de ECU niet via OBD te flashen is komt vaker voor. Ook bij mijn vorige auto was dat het geval. De ECU moet dan gedemonteerd en open gemaakt worden. Na het herprogrammeren wordt deze weer dicht gekit. Fine tunen zonder rollenbank kan overigens prima. Pedro Hartog van Hartog tuning doet ook bij voorkeur finetunen aan de hand van VCDS logs die rijdend gemaakt zijn. Alleen het voordeel van een rollenbank uitdraai is dat je een tastbaar bewijs in handen hebt.
 

RoyV1982

Forumguru
Ik ben vanmiddag bij TVS geweest voor stage 2 motor en DSG. De auto is niet op de rollerbank geweest omdat de auto dit blokkeerde, gebeurde tegenwoordig wel vaker met moderne auto’s volgens Rico. Vroeger was het een kwestie van de esp uitzetten maar dat werkt schijnbaar niet meer.

Op basis van de logs een eindresultaat van 190pk en een koppel van 430nm. Goed merkbaar vooral in de tussensprints. Kortom weer een tevreden klant!
 

CBreedijk

Donateur
Nog heel even, woensdag mag ook ik TVS bezoeken.

Iemand al geweest met een 2,0 tdi 190pk?
En nog iemand tips om op te letten qua dsg aanpassingen?
 

haassie

Forumguru
Bij deze de mijne destijds gemaakt. Als ik de mijne bekijk lijkt die meer op de grafiek van jou VOOR de tuning:nono:
 

Bijlagen

  • 5B931E69-5316-41A2-9774-E3CE0F6ECF81.jpeg
    5B931E69-5316-41A2-9774-E3CE0F6ECF81.jpeg
    887,2 KB · Weergaven: 89

haggard

Senior Member
Bij deze de mijne destijds gemaakt. Als ik de mijne bekijk lijkt die meer op de grafiek van jou VOOR de tuning:nono:

Aangezien mijn grafiek veel minder "bereik" kwa Newtonmeters (Nm) heeft, worden "oneffenheden" minder duidelijk ('t is mijn geval ook "maar" een 105pk blokje)
Doordat jij veel meer pk's hebt (en dus veel meer Newtonmeters), wordt het bereik (de resolutie) van jou grafiek ook groter en dus "oneffenheden" ook meer zichtbaar...

Het lijkt allemaal wel in orde hoor...
 
Laatst bewerkt:

Go2Je

Lid
Nog heel even, woensdag mag ook ik TVS bezoeken.

Iemand al geweest met een 2,0 tdi 190pk?
En nog iemand tips om op te letten qua dsg aanpassingen?


Ik ben met een 2.0tdi 140pk langs geweest vorige week incl. Dsg aanpassing.
Duidelijk voelbaar verschil, nu na een weekje rondrijden heb ik soms het idee dat de auto in 2e Vitesse wat langer mag doortrekken. Ben het nog wat aan het afwachten, maar misschien rijd ik nog wel eens daar heen om dat nog wat te laten bijtweeken.
 
Bovenaan Onderaan