TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

peterhuppertz

Forumguru
Vergeef mij dat ik las wat er stond. ;)

Tot kort geleden was het mij in elk geval nog niet duidelijk dat VAG en Vagtechniek niet gerelateerd waren. Ik vermoed dat dat ook de reden is dat Vagtechniek die naam gekozen heeft.
 
:bloos:Gisteren mijn superb (was ook gechipt), ingeruild voor een passat 1.6tdi uit 2015. Kan ik ook -als vreemde eend- mij nog opgeven?
 

eriktv

Forumguru
Er zitten genoeg stukjes tussen de Baustellen op de A31 gelukkig ;). Steevast de plek waar ik mijn topsnelheid kan testen: lekker rustig, rechte weg en redelijk wegdek. Wel opletten bij gele kentekenplaten in het vizier..

(GPS)
O1C 110pk TDI 203km/h
O1C 180pk RS 228km/h
S2C 202pk TDI 225km/h (TVS 170->202pk)
:cheer:
 

MaxN

Donateur
Die van ons zou op papier 228km/h moeten halen uit de fabriek.
Ik weet nog niet of ik heen ook via de A31 ga op te proberen.
Wel een optie(afhankelijk van het weer uiteraard).
 

bartvw

Forumguru
Vandaag bij TVS geweest voor de tuning van mijn auto naar aanleiding van deze groepsactie.
Daar aangekomen en het één en ander met Rico besproken.
Daarin gaf Rico aan om eerst een log te maken van de huidige tuning en aan de hand daarvan verder te kijken.
Na de testrit heeft hij met mij de log besproken en heb het advies gekregen om het zo te laten :jaja:.
Hij gaf aan dat hun sommige dingen iets anders zouden doen , maar dat deze tuning geen schade en of andere narigheid zou opleveren.
Rico gaf wel aan dat hij er nog wat meer vermogen kan uit halen , maar ik had van te voren al aangegeven niet de max van een 1.2 liter motor te willen.
Ik heb geen mooie verhalen over de tuning , kan alleen maar zeggen dat ik het zeer kan waarderen dat ik een eerlijk advies heb gekregen nogmaals mijn dank Rico (TVS)

Grt Bart
 

Nick2203

Forumguru
En, alles goed gegaan @Go2Je ?
Vertel eens hoe je dag is verlopen. Ik mag volgende week dinsdag, en ben reuze benieuwd naar je ervaringen!!!
 

Go2Je

Lid
Na een ritje vol met files heen (vanuit antwerpen) daar aangekomen, mooie uitleg gekregen, en er direct aan begonnen (hoewel ik nog een half uur te vroeg was).
Buiten op het bankje gewacht in het zonnetje. Dan testritje gedaan. Beviel me al direct, vooral de DSG is veel aangenamer.
En natuurlijk extra vermogen is ook mooi meegenomen .
In de middag heb ik wat Nederlandse cultuur gaan halen in de lokale shop.
En met een grote lach op mijn gezicht naar huis aan het rijden nu.
Top ervaring, supper vriendelijke mannen
 

Eemspoort

Forumguru
Warm! :D Prima hoor, de bak schakelt nu veel lekkerder dan voorheen. Rijd veel soepeler zo.
De motor is niks aan gedaan, op aanraden van Rico. De ECU vervroegd de ontsteking van zich zelf al aardig ver, dat Rico er eigenlijk niet veel aan kon gaan stellen. Er viel wel iets winst te halen, maar niet dusdanig dat het een merkbaar effect zou geven. Het advies luidde derhalve, de ECU met rust te laten, daar de winst niet tegen de kosten op zou wegen.

Dus, ofschoon ik geen vermogenswinst heb geboekt, is het mij prima bevallen bij TVS. Hij had ook niets kunnen zeggen en proberen er zo veel mogelijk uit te halen, dan had hij er misschien 10 pk bij weten te toveren en ook dat geld kunnen innen. Eerlijk dus. En ze blijven net zo lang bezig tot de klant tevreden is.

Wat mij betreft dus een aanrader!
 

Nick2203

Forumguru
Yeah, vandaag was ik (eindelijk ;)) aan de beurt, en heb een middagje vrij genomen om naar varsseveld te rijden.
Na een korte uitleg van Rico, ben ik een groot deel van de middag door Logmans Sr. vermaakt met mooie verhalen over zijn eigen carriere, hoe TVS is ontstaan, en welke ambities ze allemaal nog hebben. Genieten dus!

Na een tijdje mocht ik een eerste proefritje maken, en na de eerste onwennige kilometers (inleren DSG software), werd me al duidelijk dat hij al veel soepeler reed. Op verzoek heb ik het schakelmoment van de 1e naar de 2e versnelling nog iets verder laten verhogen (van 1800 naar 2000 toeren), en was het eerste deel van de klus geklaard.

Daarna heeft Rico de motor nog wat geoptimaliseerd, en dacht ik de rollenbank op te kunnen. Maar .... helaas kregen ze geen goede uitdraai omdat mijn kodiak het kennelijk niet toeliet om een performance run te maken zonder dat de achterwielen meedraaien.

Omdat ik eerlijk gezegd de performance veel minder belangrijk vind dan de aanpassing van de schakelmomenten, hebben we afgesproken dat als op termijn de nieuwe rollenbank beschikbaar komt, ik nog wel eens een pretritje ga maken.

De terugweg naar huis was echt genieten. Hij schakelt echt prettiger, kent geen "dode momenten" meer, en trekt ook boven de 180 (oops :nailbiting:) nog lekker door!

Mooi werk weer!!!

P.S. @Go2Je & TVS Bedankt voor het regelen van deze mooie actie .
 
Bovenaan Onderaan