TVS Engineering Groepsactie 2018 Chiptuning/DSG optimalisatie

Wilt u deelnemen aan de groepsactie

  • Ja, ik wil deelnemen aan de groepsactie 2018

    Stemmen: 28 80,0%
  • Nee, Ik wil niet deelnemen aan de actie

    Stemmen: 7 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
  • Opiniepeiling gesloten .

mark8

Lid
Ik vrijdag...:cheer:
iemand nog tips wat te doen in de tussentijd als ze met de auto bezig zijn?
Leuke dingen te doen op loopafstand?
 

Go2Je

Lid
Mij leek er niet veel in de buurt te zijn...
Hopen op zonnig weer, en u eigen neerplaceren op het piknickbankje
 

peterhuppertz

Forumguru
Ze hebben een bankje buiten in het zonnetje. De koffie en de andere versnaperingen zijn volgens mij gratis. Het industrieterrein heeft erg weinig toeristische waarde, tenzij je als toerist graag erg depressief wordt. Zelfs als de zon schijnt is het een dump. ;)

========

Ik was vandaag aan de beurt, en ik ben niet heel vrolijk geworden.
Daar kan TVS niks aan doen -- de oorzaak zit 'm in het feit dat de koppeling al te ver heen is, en dat (ik citeer Rico even) het drukverloop in de mechatronica onlogisch is, en dat de mechatronica vervangen dient te worden.

:cry::cry::cry:

Nou wil het geval dat ik de auto in februari heb gekocht.
Met 6 maanden BOVAG-garantie.
Het is nu mei.

:D:D:D:lezen:

De uitdaging is nu om aan de handelaar uit te leggen dat er een reparatie van 2200 euro noodzakelijk is -- terwijl er, voor een leek, niks aan de hand lijkt te zijn (dit is voor mij de eerste keer dat ik met een DSG rijd, en ik was direct bereid aan te nemen dat een DSG niet zo supervloeiend schakelt als een bak yoghurt hydraulische koppelomvormer van ZF met zes verzetten die net geflushed is).

Als de occasionhandelaar daarin meegaat, dan kom ik hier hoogstpersoonlijk zijn lof zingen. In hoofdletters.

Over TVS:
op z'n goed-Nederlands recht voor zijn raap en open, en heel behulpzaam. Rico vroeg op welke voorwaarden ik de auto gekocht had, en bood ongevraagd aan om de occasionhandelaar te woord te staan als die vragen mocht hebben.

Vanmiddag heb ik met de handelaar gebeld, en zijn eerste reactie was niet teleurstellend. Dat geeft de burger moed.
Ik heb zojuist een email gedicht met de relevante informatie, en wacht nu op zijn reactie.

Maar voorlopig is er aan mijn auto dus niks gedaan.
Wordt vervolgd... maar bij TVS gaan ze me zeker nog een keer terugzien.
 

Jewepe

Forumguru
@peterhuppertz

Dat is balen! Ik hoop dat de occasionhandelaar net zo reageert als het garagebedrijf waar we de Mini van mijn vrouw gekocht hebben. Een paar kleine dingetjes (stoelverstelling en uitlaatsensor) gehad en dat werd keurig opgelost. En toen ging de koppeling aan gort. Een reparatie bij de Mini van zo'n € 700 à € 800. Reactie van de garagehouder: breng 'm maar en ik maak 'm. Auto is twee dagen daar geweest, vervangende auto gehad en koppeling volledig vervangen. En de rekening? Nul komma nada. Niets. En de Mini reed weer als een zonnetje.

PS. Inderdaad leuke reacties van @Roffel en @Japanese Power
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik hoop dat de occasionhandelaar net zo reageert als het garagebedrijf waar we de Mini van mijn vrouw gekocht hebben. Een paar kleine dingetjes (stoelverstelling en uitlaatsensor) gehad en dat werd keurig opgelost. En toen ging de koppeling aan gort. Een reparatie bij de Mini van zo'n € 700 à € 800. Reactie van de garagehouder: breng 'm maar en ik maak 'm. Auto is twee dagen daar geweest, vervangende auto gehad en koppeling volledig vervangen. En de rekening? Nul komma nada. Niets. En de Mini reed weer als een zonnetje.

Zo'n garagebedrijf verdient het om met naam en toenaam genoemd te worden. :D
 

haassie

Forumguru
@peterhuppertz....mijn ervaring was destijds hetzelfde....eerste bezoek, 2uur rijden, koppeling versleten, erg balen, maar wel goed dat ze het aangeven en niet klakkeloos verder gaan. Bij mij gelukkig wel vervangen onder garantie (dus eigenlijk zelf betaald!), ging niet vanzelf echter, dit omdat de Waal autogroep DSG dokter niet (er)kende (zei men).
Uiteindelijk is men toch overstag gegaan. De Waal had echter deze auto zo niet eens mogen verkopen.

Wanneer ze je koppeling vervangen laat dat wel het type plaatsen welke geen hygroscopische werking heeft, anders krijg je in de herfst/winter misschien klachten.

Blijft een feit...een "goede" autohandelaar/verkoper staat met een been in de gevangenis.....hahaha
 

Rofffel

Forumguru
@peterhuppertz , we vinden het niet leuk voor jou maar wel leuk dat TVS zo eerlijk en behulpzaam is.
Het feit dat je binnen garantie zit, gaat echt wel iets opleveren. Je hebt namelijk een niet deugdelijk product gekocht.
Alles komt goed!
 

mark8

Lid
@peterhuppertz, dat is ontzettend klote zeg. Maar gelukkig heb je de garantie nog. Hopen dat dat uitkomst bied.

Betreffende het industrieterrein, dat klinkt weinig hoopvol. Ga maar lekker in de zon liggen denk ik dan hahaha.
 
Bovenaan Onderaan