Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

dirkie996

Forumguru
zelfs aan dat zou ik veel veranderen ;)
Als ik zoveel kosten aan m'n RS zou overwegen, zou ik mezelf de vraag stellen, of ik dan wel de juiste wagen heb gekocht.
Als je alles zal optellen, kom je aan ' n bedrag, waar je waarschijnlijk iets leuker en 'n klasse beter voor kon krijgen.
Bij verkoop later, haal je dat er echt niet meer uit.
Maar ja, voor hobby's worden er niet altijd rationele beslissingen genomen. Dit is dan weer goed voor de handel.:D
 

Tuner111

Forumguru
Als ik zoveel kosten aan m'n RS zou overwegen, zou ik mezelf de vraag stellen, of ik dan wel de juiste wagen heb gekocht.
Als je alles zal optellen, kom je aan ' n bedrag, waar je waarschijnlijk iets leuker en 'n klasse beter voor kon krijgen.
Bij verkoop later, haal je dat er echt niet meer uit.
Maar ja, voor hobby's worden er niet altijd rationele beslissingen genomen. Dit is dan weer goed voor de handel.:D
Je hebt zeker een punt hoor.

Maar ik werk graag aan men wagen, en iets maken wat uniek is. Als ik dan een bv een Rs3 zou aangekocht hebben en ik moet daar dan nog aan werken dan is het voor me niet echt betaalbaar meer.

Mijn rode baron is cv van prijs geweest en dan had ik nog een leuk budget over om wat tuning te doen.. Dan heb ik een leuke wagen en nog fun om er aan te werken..

Om even samen te vatten wat ik nog ga doen
Stage 2 met dsg tuning
Kw ddc
Intercooler
Andere velgen

En dan is het voor me genoeg..
 

philippe bakker

Forumguru
Je hebt zeker een punt hoor.

Maar ik werk graag aan men wagen, en iets maken wat uniek is. Als ik dan een bv een Rs3 zou aangekocht hebben en ik moet daar dan nog aan werken dan is het voor me niet echt betaalbaar meer.

Mijn rode baron is cv van prijs geweest en dan had ik nog een leuk budget over om wat tuning te doen.. Dan heb ik een leuke wagen en nog fun om er aan te werken..

Om even samen te vatten wat ik nog ga doen
Stage 2 met dsg tuning
Kw ddc
Intercooler
Andere velgen

En dan is het voor me genoeg..
En tegen dan is de O4 er en kan de rode baron alweer buiten Wat wordt het dan ? De Mauve maarschalk ?
 

leon-cupra

Forumguru
Je moet nu eerlijk, een 245pk is peanuts qua wegentaksen en dergelijke. Een diesel met minder vermogen is zelfs duurder.
Denk niet je rode baron de laatste "niet-ecologische" zal worden. Binnen 5 jaar zal je nog perfect een betaalbare sportieve gezinswagen op benzine kunnen kopen ... uiteraard wel met een filter, but who cares ... tuningbedrijven zullen je wel helpen ...
 

leon-cupra

Forumguru
@philippe bakker , voor leaserijders is het een stuk vervelender. Keuze wordt steeds beperkter door het verlagen van de norm. Maar voor privé-rijders ... zal allemaal best meevallen. In het slechtste geval betaal je een paar 100euro meer tax.
 

Tuner111

Forumguru
Je moet nu eerlijk, een 245pk is peanuts qua wegentaksen en dergelijke. Een diesel met minder vermogen is zelfs duurder.
Denk niet je rode baron de laatste "niet-ecologische" zal worden. Binnen 5 jaar zal je nog perfect een betaalbare sportieve gezinswagen op benzine kunnen kopen ... uiteraard wel met een filter, but who cares ... tuningbedrijven zullen je wel helpen ...

Wel zelf denk ik dat het gewoon binnen 5 a 10 jaar niet meer betaalbaar zal zijn een leuke wagen met de nodige pk's op benzine te hebben. Laat staan op diesel...

als ik zie wat ik maar betaald heb om mijn diesel in verkeer te brengen (100 euro) en nu (1100 euro) denk ik niet dat de benzine's nog lang aan het huidige tarief gaan blijven.. vergeet niet dat in brussel en de walen het geen 300 euro is maar dik 5000 euro...

het zelfde met je jaarlijkse taksen.. waar ik bij men diesel maar 400 euro moest geven is het nu toch al dik 500 euro geworden..

Over het filterke weg te halen denk ik ook dat dit iets zal zijn van het verleden.. de meet apperatuur word steeds slimmer en beter waardoor je helaas dit element niet meer zal weg kunnen halen...

Toch elk jaar trekken ze de CO2 norm omlaag zodat de taks omhoog gaat. Nog even en we mogen maar 50 CO2 uitstoten

idd :)
 

leon-cupra

Forumguru
Wel zelf denk ik dat het gewoon binnen 5 a 10 jaar niet meer betaalbaar zal zijn een leuke wagen met de nodige pk's op benzine te hebben. Laat staan op diesel...

als ik zie wat ik maar betaald heb om mijn diesel in verkeer te brengen (100 euro) en nu (1100 euro) denk ik niet dat de benzine's nog lang aan het huidige tarief gaan blijven.. vergeet niet dat in brussel en de walen het geen 300 euro is maar dik 5000 euro...

het zelfde met je jaarlijkse taksen.. waar ik bij men diesel maar 400 euro moest geven is het nu toch al dik 500 euro geworden..

Over het filterke weg te halen denk ik ook dat dit iets zal zijn van het verleden.. de meet apperatuur word steeds slimmer en beter waardoor je helaas dit element niet meer zal weg kunnen halen...



idd :)
bwa, binnen 10 jaar is je "mauve maarschalk" een hybride versie. Iets dat je amper gebruikt maar wel lage uitstoot.
Laat maar komen. Lage kosten, hetzelfde ( en zelfs meer) rijplezier.
 

Tuner111

Forumguru
Vandaag zijn mijn lightjes ook toegekomen :D

even een tut voor iedereen ;)



de lichtjes. bekijk eerst welke links moet en welke rechts..


Steek je platte schroevendraaier achter het lipje. deze zit altijd aan de kant van het dashbord..


Maak de clipjes los "heel voorzichtig". een tipje, gebruik een kleine platte schroevendraaier en dan voorzichtig wiebelen dan komen ze zo los.

Schrik niet.. de nieuwe lichtjes gaan even aan en dan weer uit waar na enkele seconden ze weer branden..


Dan steek je de connector eerst in de deur en dan klik je ze erin.. enige druk is nodig..


Tadaaa cool ghostlights..
 
Bovenaan Onderaan