Tuners Golf MK8 R Variant "Codename: Sonic The R"

dirkie996

Forumguru
@Tuner111 , dan mag ik nog niet klagen, met m’n vooropgestelde leveringsdatum ( 09/22).
Wat wel ‘n beetje ‘n onzekerheid zal worden, is de BIV.( belasting in verkeerstelling). Ik keek eens op de simulator van de Vlaamse gemeenschap, voor mezelf, maar ik kon maar ‘n simulatie maken met max inschrijvingsdatum 30/06/2022. Het is ‘n feit dat diesel en benzinerijders meer en meer gestraft worden.
Voor m’n bestelde Karoq 2.0 tsi moet ik 1200€ biv + 413€ rijtaks= 1600€+ betalen. Hopelijk stijgen de tarieven dit en volgend jaar niet meer.
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
@dirkie996

ik hoop echt dat ze die data gaan halen. een van de grote toelevanciers van skoda hun fabriek is afgebrand hebben ze me vandaag verteld in de garage. en er zouden dus heel wat vertragingen komen erdoor... ik hoop echt dat jouw wagen hier van gespaart zal blijven...

de biv is wat de biv is he... in de walen betaal je nu al meer dan het dubbele dus ik klaag niet
 

leon-cupra

Forumguru
Voor m’n bestelde Karoq 2.0 tsi moet ik 1200€ biv + 413€ rijtaks= 1600€+ betalen. Hopelijk stijgen de tarieven dit en volgend jaar niet meer.
Een 2l valt nog mee. Je moet eens een 3l uitrekenen met dezelfde uitstoot … dan betaal je je blauw. Voor mijn M2 heb in totaliteit 2800€ betaald. Een competition gaat zelfs over de 5.000€.
Vrees ook een beetje voor wat ze van plan zijn met de taksen. Hoe dichter we bij 2029 zullen komen, hoe duurder en na 29 wss onbetaalbaar. Daarmee .. nog 1 keer voor een korte periode iets leuks nog kopen en daarna … stekker zeker :pardon:
 

Tuner111

Forumguru
De tijdelijke wagen is ook gevonden se :)

$_86.JPG


Renault Clio 1.4 Benzine van 1999 :D

is nog beste een leuke wagen en rijd voor zijn leeftijd goed! :)
 

JeSko

Forumguru
Ga je hem compleet laten en gewoon gebruiken of toch wat naar je goesting maken? Kan me voorstellen dat het moeilijk is om bijna 2 jaar niets te doen aan je auto, na het vele aanpassen aan de Rode Baron :D
 

dirkie996

Forumguru
Van die Clio naar de Golf R, ‘t verschil kan niet groter zijn:nailbiting::D.
Wel goede wagens, die Clio’s, m’n oudste dochter heeft ook ‘n 1.4 van zo’n 17 jaar oud. Buiten gewoon onderhoud, en ‘n nieuwe batterij, probleemloos.
 
Bovenaan Onderaan