newwolf84
Forumguru
Goedenavond medeforummmers.
Er bekruipt mij een gevoel dat ik ( helaas ) last heb van een TSI ratel....
Het verhaal; ik meende begin vorige week al eens wat extra geluid onder de motorkap te horen en vandaag had ik de auto weer eens uitgelezen.
Ik kreeg een foutmelding bij 01 engine;
Address 01: Engine (J623-CBZB) Labels: 03F-906-070-CBZ.clb
Part No SW: 03F 906 070 F HW: 03F 906 070 F
Component: SIMOS10.10H03 9680
Revision: -------- Serial number:
Coding: 001900D6232400080000
Shop #: WSC 73430 031 00121
ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070F 003010
ROD: EV_ECM12TFS02103F906070A.rod
VCID: 2541171F2414DD36C75-8070
1 Fault Found:
10976 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 153354 km
Even hiervoor had ik de accu losgekoppeld om met wat andere zaken bezig te zijn en nadat ik de accu weer had aangesloten hoorde ik na het starten een hard geluid, het klonk een beetje als de TSI ratel.
Helaas heb ik dus geen originele kabel maar een chinese en nu kan ik niet meer bij 01 engine komen.
Vraag blijft natuurlijk hoe betrouwbaar is deze melding ?
Ik wil mijn auto morgen bij de dealer eens laten uitlezen om te kijken of de foutmelding nog eens naar voren komt.
rond de 86.000 km is de ketting al eens vervangen geweest, probleem zou ( theoretisch ) gezien dus opgelost moeten zijn.
Is er iemand hier die na het vervangen ook weer eens een ratel gehoord heeft ?
Is de rek in de ketting op de een of andere manier te meten door de dealer ?
Ik wil dit natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben aangezien de auto nog in de garantie periode zit.
Bijgevoegd een bestand met een videofragment:
Er bekruipt mij een gevoel dat ik ( helaas ) last heb van een TSI ratel....
Het verhaal; ik meende begin vorige week al eens wat extra geluid onder de motorkap te horen en vandaag had ik de auto weer eens uitgelezen.
Ik kreeg een foutmelding bij 01 engine;
Address 01: Engine (J623-CBZB) Labels: 03F-906-070-CBZ.clb
Part No SW: 03F 906 070 F HW: 03F 906 070 F
Component: SIMOS10.10H03 9680
Revision: -------- Serial number:
Coding: 001900D6232400080000
Shop #: WSC 73430 031 00121
ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070F 003010
ROD: EV_ECM12TFS02103F906070A.rod
VCID: 2541171F2414DD36C75-8070
1 Fault Found:
10976 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 153354 km
Even hiervoor had ik de accu losgekoppeld om met wat andere zaken bezig te zijn en nadat ik de accu weer had aangesloten hoorde ik na het starten een hard geluid, het klonk een beetje als de TSI ratel.
Helaas heb ik dus geen originele kabel maar een chinese en nu kan ik niet meer bij 01 engine komen.
Vraag blijft natuurlijk hoe betrouwbaar is deze melding ?
Ik wil mijn auto morgen bij de dealer eens laten uitlezen om te kijken of de foutmelding nog eens naar voren komt.
rond de 86.000 km is de ketting al eens vervangen geweest, probleem zou ( theoretisch ) gezien dus opgelost moeten zijn.
Is er iemand hier die na het vervangen ook weer eens een ratel gehoord heeft ?
Is de rek in de ketting op de een of andere manier te meten door de dealer ?
Ik wil dit natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben aangezien de auto nog in de garantie periode zit.
Bijgevoegd een bestand met een videofragment: