TSI motor problemen gehad?

Heb jij problemen ondervonden met je TSI motorblok?


  • Totaal aantal stemmers
    79

Rosinfield

† In Memoriam
Was destijds ook niet een kwestie van moeten, maar er zijn er heel wat vervangen. Auto nieuw gekocht destijds of later als occasion en indien dat laatste, bij een dealer?
 

mastereen

Nieuw lid
Nee Nieuw gekocht, maar zou wel van klant vriendelijkheid getuigen als ze wel even hadden gemeld dat er een probleem mee was.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Oorzaak kan natuurlijk ook best elders liggen, maar destijds was dit probleem wel bekend hier op het forum bv en als ik dat niet had geweten, had ik er ook niet zelf opgekomen. Hoorde nl de ratel pas duidelijk, toen ik de motorkap open deed. Zoals gezegd werd de ketting direct vervangen.
Het probleem deed zich ook lang niet bij alle auto's voor en snap wel dat preventief vervangen dan geen optie is. Maar men had bv eigenaren van een dergelijke auto wel kunnen wijzen op een mogelijk probleem, met een filmpje er bij van het kenmerkende geluid (die zijn er nl). Enfin, daar heb jij nu allemaal niets meer aan. Sterkte er mee!
 

Noord26

Forumguru
Nee Nieuw gekocht, maar zou wel van klant vriendelijkheid getuigen als ze wel even hadden gemeld dat er een probleem mee was.
Dealers verschuilen zich achter de importeur. En die laatste ontkent net zo lang totdat je buiten (hun eigen gestelde grenzen van) garantie of coulance valt.

Inmiddels rijden wij daarom geen VAG auto meer.
 

Spierings

Forumguru
Natuurlijk gaat een dealer niet melden als er problemen met bepaalde motoren zijn. Zeker niet als dit niet bij iedere motor gebeurt..

Geen een automerk gaat zijn vuile was buiten hangen, ongeacht wie de importeur van dat merk is.. Je kan als dealer ook verwachten dat de klant naar je toe komt als deze iets constateert wat niet normaal is..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
@mastereen : Heb je een 1.8 of 1.2? Bij de 1.8 zijn de oude kettingspanners notoir zwak, en door de betere garages allang vervangen door de verbeterde versie. Helaas wel op kosten van de eigenaar, want Pon laat het in dezen inderdaad afweten.
 

EdK

Forumguru
@mastereen welke TSI heb je in je Yeti zitten ?

de 1,2 of 1,4 lijkt me niet, want als ik goed heb is de 4x4 alleen met de 1,8 uitgebracht.
Het probleem waar @Rosinfield over spreekt was een probleem wat eigenlijk alleen bij de 1,2TSI voorkwam.

Je zal eerst uit moeten zoeken of de 1,8 ook dit soort problemen had / heeft en hiermee kun je met een rechtsbijstand proberen om een coulance regeling eruit te halen
Volledige vergoeding kun je denk ik wel vergeten in deze vermoed ik zo maar....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dacht dat het zeker niet alleen bij de 1.2 voorkwam; toen ik de ketting liet vervangen waren ze ook met een 1.8 bezig
 

Rayman

Nieuw lid
Helaas problemen gehad bij een van de vorige auto's. Het betrof een O2 (2010-facelift) met 1.8 TSI-motor. defecte distributieketting-spanner met alle gevolgen van dien. Keurig opgelost door Vruggink, Pon gaf gehaat niet echt thuis
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Het zijn vooral de oudere, 1.2 en 1.4 tsi en 1.6 fsi motoren waarvan de ketting kan rekken.

Bij een 1.8 en 2.0 komt een opwekkende ketting maar sporadisch voor, een slechte spanner zie je ook wel eens. Maar je kan niet zeggen dat iedere motor er last mee krijgt.
 

Noord26

Forumguru
Natuurlijk gaat een dealer niet melden als er problemen met bepaalde motoren zijn. Zeker niet als dit niet bij iedere motor gebeurt..

Geen een automerk gaat zijn vuile was buiten hangen, ongeacht wie de importeur van dat merk is.. Je kan als dealer ook verwachten dat de klant naar je toe komt als deze iets constateert wat niet normaal is..

Dat hebben wij ook gedaan. Tot 2 maal toe een meting laten uitvoeren. Met als resultaat 1 liter olie op 7500km. Na laatste meting bij de dealer het peil ook weer op maximaal gezet en toen bleek het 1 op 2000 a 2500km te zijn. Wie houd er nu wie voor de gek? Ach, er is al genoeg over geschreven in de media omtrent dit probleem. En het kost de importeur blijvend klanten. Niet vanwege de ontwerpfout, maar vanwege je klant van het kastje naar de muur sturen.

Overigens heeft de lokale dealer er nog alles aan gedaan om mij als klant te houden. Om nog een 3e meting uit te voeren en van daaruit verder te werken. Maar als men na 2x meten redelijk bewust een volledig andere uitkomst op geeft, is het vertrouwen verdwenen. En daar draait het toch allemaal om.
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Dat hebben wij ook gedaan. Tot 2 maal toe een meting laten uitvoeren. Met als resultaat 1 liter olie op 7500km. Na laatste meting bij de dealer het peil ook weer op maximaal gezet en toen bleek het 1 op 2000 a 2500km te zijn. Wie houd er nu wie voor de gek..
Niet iedere dealer is hetzelfde, snap zozo niet hoe dat toen bij jou is gegaan..
Heb zelf diverse olie wegingen uitgevoerd bij Audi en dat gaat heel anders als jou.
Denk eerder een gevalletje waardeloze dieper, maar ook die heb je bij andere merken.
 

Noord26

Forumguru
@Spierings

Ik vertrouwde volledig op de kennis en kunde van de dealer. Zo als het hoort. De praktijk heeft anders uit gepakt. Vertrouwen moet je opbouwen en kan in zeer korte tijd volledig weg zijn..

Een andere dealer of merk is zeker niet heilig! Maar ik zag geen andere uitweg. De weg was eigenlijk al ingezet door de contradictie tussen de conclusie van de dealer en mijn praktijk conclusie.
 
Bovenaan Onderaan