Als het aan de zg. wegverkanting zou liggen, dan zou hij (op veel wegen) eerder rechts moeten trekken. Die zijn namelijk enigszins bol.Ik zit me af te vragen of het tussen m'n oren zit of trekt ie nou echt naar links?
Dealer zegt van niet en geeft de schuld aan NL wegen die schuin aflopen
Ik heb wat auto's gereden, allemaal nieuw. Honda, Opel, Skoda, BMW, hele boel vervangend vervoer van verschillende merken en dit is de eerste keer dat ik moet corrigeren. Ik laat uitlijncontrole uitvoeren dan ben ik daar ook van af.
Inderdaad, als de auto ALTIJD naar een bepaalde kant trekt dan is dat vreselijk irritant.
Auto is 6 dagen ouden gisteren hebben ze achterbanden gebalanceerd...
Klopt. Oplossing was opnieuw uitlijnen. Daarna geen probleem meer gehad.Filmpje lijkt aan te geven dat ie naar links trekt, om bolling van de weg en windrichting als bepalende factor uit te sluiten moet je dan ook een stukje op de rechterbaan gaan rijden en een stukje in de tegenovergestelde richting (liefst wel aan de andere kant van de vangrail in het midden), en dat allemaal zonder lane assist zoals ook al door anderen aangegeven.
Op zich komt het een enkele keer vaker voor, en moet je naar een goede uitlijner om dit te laten corrigeren. Je moet bij een uitlijner zijn, die eventueel ook de achteras kan corrigeren. Volgens mij heeft @Pendragon ook zoiets gehad met zijn auto.