Trekt ie nou naar links of niet?

Topic in 'Karoq' gestart door Adibo, 06-06-2018.

1. Adibo

Adibo Actief lid

Update: Muntstad is op dit moment haar best aan het doen dit issue op te lossen...

Corné de Kluijver vindt dit leuk.

2. Adibo

Adibo Actief lid

Update: De auto wordt door de importeurswerkplaats aangeboden bij Continental Nederland voor diagnose.

3. hemi24

hemi24 Forumguru

Van Pon náár Pon dus...

Cordoba vindt dit leuk.
  4. Cordoba

Cordoba Forumguru

Zoals hemi al aangeeft, allemaal bedrijven van Pon, dus hoe onpartijdig dat is? Hebben de dealer/Pon al eens aangegeven, wat ze wél getest/gecheckt hebben, óf hebben ze alleen maar iets geroepen vanachter een buro, zonder ooit één keer serieus naar het probleem te kijken?

5. hemi24

hemi24 Forumguru

De auto kan gewoon even door het "bandenhalletje" op het terrein van de importeur in Leusden en als het trillen met 4 andere banden+velgen weg blijkt, weet je waar het aan ligt...

Volgens mij trekken ze daar ca 200 VAG-auto's per dag doorheen, die stuk voor stuk worden voorzien van complete setjes met uitsluitend Continental rubber...

Adibo vindt dit leuk.
  6. Adibo

Adibo Actief lid

Er is wel degelijk iets gedaan aan de auto: trilling rug is weg, scheve stuur, trekken naar een kant. Dus balanseren, uitlijnen en dan het onbekende met remechijven.

En nu nog trilling tussen 90-110km/h

Over de dsg hebben ze het niet eens over. Maar goed, laten ze eerst dit oplossen. Dan kijken we verder.

Cordoba vindt dit leuk.
  7. Adibo

Adibo Actief lid

Weer een update :D zoveelste!

Na 5000 vakantie kilometers heerlijk gereden te hebben is de auto weer een hele week bij PON en Conti NL. Ik ben net gebeld voor een update. Er komen 2 zachtere banden op en ze hebben 'wat' aan het stuurhuis gedaan. Auto wordt zo door Muntstad proefgereden en ik mag die hopelijk straks weer ophalen.

8. Adibo

Adibo Actief lid

Helaas, 4 nieuwe banden en stuurhuis aanpassing hebben niet geholpen. Bij 100 km/h trilt het stuur nog steeds...

9. Kweetnie

Kweetnie Senior Member

Jeetje.....:troost:

10. hemi24

hemi24 Forumguru

Is er nou eindelijk al iemand op het lumineuze idee gekomen om de complete wielen een keer te ruilen met de set van bijvoorbeeld een demowagen..?

Als de velgen niet deugen, kun je banden blijven verwisselen...

Adibo vindt dit leuk.
  11. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

@hemi24 Waarschijnlijk niet.
    Vergeet niet dat het ook binnen het VAG concern vakantiepiek is, oftewel er wordt nog minder service verleend dan normaal.
    En meelezen al dan niet heimelijk zal momenteel ook wel op een laag pitje staan.
    Wifi aan de Costa's en de Lago's zal wel niet zo denderend zijn. ;)

12. tha a

tha a Senior Member

wat een drama zeg... echt vervelend en hopleijk gaat er nu echt iets gebeuren om het opgelost te krijgen.

Adibo vindt dit leuk.
  13. Stripedkrijn

Stripedkrijn Forumguru Donateur

Net naar het filmpje gekeken. Het zal wel aan mij liggen en aan hef feit dat ik nu op een klein foonschermpje zit te turen, maar ik zie geen echte trilling in het stuur. Zeg maar zoals wielonbalans. Op het eind zie ik wel wel een hele kleine draaibeweging van het stuur naar links en naar rechts. Ik weet niet of dát bedoeld wordt.
    Als dát inderdaad het geval is, dan doet mij dat eerder denken aan een stuurhoeksensor die af en toe vreemd doet waardoor de bekrachtiging via de stuurpomp onregelmatig reageert. Heb ik met een Audio A2 gehad. Sensor defect en onregelmatig heel vreemd sturen.

14. Adibo

Adibo Actief lid

Verder is het een prima auto hoor ;)

Bijgevoegde bestanden:

15. Adibo

Adibo Actief lid

Eindelijk voor elkaar gekregen de wielen van de demo te gebruiken. En je raad het, stuur trilt nog steeds..

16. hemi24

hemi24 Forumguru

Hoera!

Eindelijk een stap verder...

Volgende stap:
    - check remschijven/wielnaven op slag;
    - check aandrijfassen/homokineten op onballans;
    - check of lane-assist goed gecalibreerd is en geen trilling veroorzaakt;

Als dit niks oplevert dan blijft er weinig anders over dan de koppeling/versnellingsbak...

Persoonlijk snap ik niet dat dit zo'n lang slepende kwestie is en men niet even snel doorpakt; is gewoon een lijstje punt voor punt afwerken en punten wegstrepen/uitsluiten!

Laatst aangepast: 10-09-2018
    Adibo vindt dit leuk.
  17. Adibo

Adibo Actief lid

Updaaaaaate!

Dealer belde met de vraag of ik 17 inch wilde proberen. Ik had niets te verliezen dus maar 17 inch.

Ik moet niet te vroeg juichen maar trilling van het stuur is nihil!?!!!

Bijgevoegde bestanden:

18. hemi24

hemi24 Forumguru

Heel vreemd..!

Met de wielen van de demowagen geen verbetering en met deze 17 inch set lijken de trillingen verdwenen?!?

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  19. Jrtt

Jrtt Senior Member

Klinkt goed @Adibo! Zal wel zonde zijn om je 18 inch te verruilen voor 17 inch!

20. Kwark

Kwark Senior Member

Wellicht is 19 inch een optie?

Deel deze pagina