Trekt ie nou naar links of niet?

Adibo

Actief lid
Update: Muntstad is op dit moment haar best aan het doen dit issue op te lossen...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Adibo

Actief lid
Update: De auto wordt door de importeurswerkplaats aangeboden bij Continental Nederland voor diagnose.
 

Cordoba

Forumguru
Zoals hemi al aangeeft, allemaal bedrijven van Pon, dus hoe onpartijdig dat is? Hebben de dealer/Pon al eens aangegeven, wat ze wél getest/gecheckt hebben, óf hebben ze alleen maar iets geroepen vanachter een buro, zonder ooit één keer serieus naar het probleem te kijken?
 

hemi24

Forumguru
De auto kan gewoon even door het "bandenhalletje" op het terrein van de importeur in Leusden en als het trillen met 4 andere banden+velgen weg blijkt, weet je waar het aan ligt...

Volgens mij trekken ze daar ca 200 VAG-auto's per dag doorheen, die stuk voor stuk worden voorzien van complete setjes met uitsluitend Continental rubber...
 

Adibo

Actief lid
Zoals hemi al aangeeft, allemaal bedrijven van Pon, dus hoe onpartijdig dat is? Hebben de dealer/Pon al eens aangegeven, wat ze wél getest/gecheckt hebben, óf hebben ze alleen maar iets geroepen vanachter een buro, zonder ooit één keer serieus naar het probleem te kijken?

Er is wel degelijk iets gedaan aan de auto: trilling rug is weg, scheve stuur, trekken naar een kant. Dus balanseren, uitlijnen en dan het onbekende met remechijven.

En nu nog trilling tussen 90-110km/h

Over de dsg hebben ze het niet eens over. Maar goed, laten ze eerst dit oplossen. Dan kijken we verder.
 

Adibo

Actief lid
Weer een update :D zoveelste!

Na 5000 vakantie kilometers heerlijk gereden te hebben is de auto weer een hele week bij PON en Conti NL. Ik ben net gebeld voor een update. Er komen 2 zachtere banden op en ze hebben 'wat' aan het stuurhuis gedaan. Auto wordt zo door Muntstad proefgereden en ik mag die hopelijk straks weer ophalen.
 

Adibo

Actief lid
Helaas, 4 nieuwe banden en stuurhuis aanpassing hebben niet geholpen. Bij 100 km/h trilt het stuur nog steeds...
 

hemi24

Forumguru
Is er nou eindelijk al iemand op het lumineuze idee gekomen om de complete wielen een keer te ruilen met de set van bijvoorbeeld een demowagen..?

Als de velgen niet deugen, kun je banden blijven verwisselen...
 

Hakar

Donateur
@hemi24 Waarschijnlijk niet.
Vergeet niet dat het ook binnen het VAG concern vakantiepiek is, oftewel er wordt nog minder service verleend dan normaal.
En meelezen al dan niet heimelijk zal momenteel ook wel op een laag pitje staan.
Wifi aan de Costa's en de Lago's zal wel niet zo denderend zijn. ;)
 

tha a

Senior Member
wat een drama zeg... echt vervelend en hopleijk gaat er nu echt iets gebeuren om het opgelost te krijgen.
 

Stripedkrijn

Forumguru
Net naar het filmpje gekeken. Het zal wel aan mij liggen en aan hef feit dat ik nu op een klein foonschermpje zit te turen, maar ik zie geen echte trilling in het stuur. Zeg maar zoals wielonbalans. Op het eind zie ik wel wel een hele kleine draaibeweging van het stuur naar links en naar rechts. Ik weet niet of dát bedoeld wordt.
Als dát inderdaad het geval is, dan doet mij dat eerder denken aan een stuurhoeksensor die af en toe vreemd doet waardoor de bekrachtiging via de stuurpomp onregelmatig reageert. Heb ik met een Audio A2 gehad. Sensor defect en onregelmatig heel vreemd sturen.
 

Adibo

Actief lid
Verder is het een prima auto hoor ;)
 

Bijlagen

  • 9BB12541-8286-4676-B16E-72CDBA66ADE2.jpeg
    9BB12541-8286-4676-B16E-72CDBA66ADE2.jpeg
    575,2 KB · Weergaven: 53

Adibo

Actief lid
Is er nou eindelijk al iemand op het lumineuze idee gekomen om de complete wielen een keer te ruilen met de set van bijvoorbeeld een demowagen..?

Als de velgen niet deugen, kun je banden blijven verwisselen...

Eindelijk voor elkaar gekregen de wielen van de demo te gebruiken. En je raad het, stuur trilt nog steeds..
 

hemi24

Forumguru
Eindelijk voor elkaar gekregen de wielen van de demo te gebruiken. En je raad het, stuur trilt nog steeds..


Hoera!

Eindelijk een stap verder...

Volgende stap:
- check remschijven/wielnaven op slag;
- check aandrijfassen/homokineten op onballans;
- check of lane-assist goed gecalibreerd is en geen trilling veroorzaakt;

Als dit niks oplevert dan blijft er weinig anders over dan de koppeling/versnellingsbak...

Persoonlijk snap ik niet dat dit zo'n lang slepende kwestie is en men niet even snel doorpakt; is gewoon een lijstje punt voor punt afwerken en punten wegstrepen/uitsluiten!
 
Laatst bewerkt:

Adibo

Actief lid
Updaaaaaate!

Dealer belde met de vraag of ik 17 inch wilde proberen. Ik had niets te verliezen dus maar 17 inch.

Ik moet niet te vroeg juichen maar trilling van het stuur is nihil!?!!!
 

Bijlagen

  • 4EC27B4D-D0C3-488A-A5F2-6DDB6C2630B4.jpeg
    4EC27B4D-D0C3-488A-A5F2-6DDB6C2630B4.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 47
  • 1A884B4F-56DE-4EF3-80A0-963EB48F2657.jpeg
    1A884B4F-56DE-4EF3-80A0-963EB48F2657.jpeg
    332,8 KB · Weergaven: 56
  • 1CC04587-1246-4542-B0CB-B43FF4060A74.jpeg
    1CC04587-1246-4542-B0CB-B43FF4060A74.jpeg
    315,3 KB · Weergaven: 56
  • 4A55E961-19D9-4584-9D42-6E349A79FDFC.jpeg
    4A55E961-19D9-4584-9D42-6E349A79FDFC.jpeg
    299,5 KB · Weergaven: 44

hemi24

Forumguru
Heel vreemd..!

Met de wielen van de demowagen geen verbetering en met deze 17 inch set lijken de trillingen verdwenen?!?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan