Disaster-Master
Donateur
Ja maar als je achteraf een trekhaak laat monteren moet de uitstoot die dan dus verhoogd is aangepast worden op papier?
denk dat het simpeler is : geen trekhaak.Ja maar als je achteraf een trekhaak laat monteren moet de uitstoot die dan dus verhoogd is aangepast worden op papier?
Dat geldt toch voor elke auto waar je iets achter hangt, of zelfs maar onder monteert waarmee de luchtstroming ongunstig kan worden beïnvloed?met een trekhaak zou de uitstoot niet meer kloppen??
Bij de Fabia greenline stond er inderdaad 0 kg op het kenteken als aanhangergewicht. Wellicht voor de Octavia en/of Superb ook.
Ook dan kun je nog steeds behoefte hebben aan een trekhaak, voor een fietsendrager...Of zou er 0 kilo staan bij de greenline? Want dán gaat de hele vlieger niet op.

Ho even - een fietsendrager is geen aanhanger en wordt niet getrokken! Dat is alleen een extensie van de laadruimte zodat je veilig de fietsen kunt vervoeren. Valt dus niet onder het verbod om een aanhanger te trekken...Trek je je er niets van aan en je krijgt onder baan controle van de politie, mag je je aanhangwagen/caravan/fietsendrager lekker achter laten en krijg je nog een fikse boete.

goeie tip.Is de 1.6TDI DSG7 geen optie? Want die stoot (of stootte, zie mijn ander topic) ook 105g of minder uit en is dus ook 90% aftrekbaar. Trekhaak af fabriek monteerbaar (en pano dak ook trouwens, nog iets wat op een greenline niet kan)![]()

Graag gedaangoeie tip.
Morgen eens horen bij de dealer hoe het zit met de uitstoot. Catalogusprijs komt quasi overeen, dus op dat vlak ok (hopelijk leaseprijs dan ook ) . Dus in principe als de dsg 90% aftrekbaar is, dit toch eens voorleggen aan de fleetmanager.


je moet mij niet overtuigen van een dsg hoor, rij zelf met een dsg (O3 vRS 220pk)Graag gedaan
Er is blijkbaar deze maand ook een extra bonus korting op de 1.6TDI DSG (1000€ extra bovenop de gewone fleetkortingen), dus...
De DSG rijdt bovendien echt wel super-relax, zeker in de file in combinatie met de ACC etc. Je zal er geen snelheidsraces mee winnen en de DSG7 heeft een dubieuze reputatie qua betrouwbaarheid, maar who cares in lease
Post het antwoord vd dealer zeker ook hier (of in dat ander topic): de BE site geeft nu 106g aan, terwijl dit vroeger 104-105g was (en nog steeds is op de NL site).


en ivm leasing stellen ze dan origineel spul voor.
Zou met de werkgever moeten afspreken wat er mogelijk gaat zijn. Wordt leasewagen dus als daar gezegd wordt origineel en niets anders .... tja ... geen trekhaak dan als werkgever hem niet wil bijbetalen want ik ga geen 1800euro zelf betalen voor iets dat we niet zodanig veel gebruiken.Duur geintje dan omdat ze het niet "kunnen"
Een brink / thule is dan een stuk goedkoper..
600-700 euro moet wel haalbaar zijn 13 polig
Maar de DSG wellicht goed alternatief zo met die extra korting ?![]()
doordat my2018 112gr uitstoot is geworden en dus 80% aftrekbaar ipv 90%, zal werkgever hier niet mee akkoord gaan.