Trekhaak S3 greenline

leon-cupra

Forumguru
Vriendin zou de mogelijkheid hebben om een Superb via het werk te kunnen leasen. Het zou gaan om een S3 1.6 tdi ambition greenline. Zouden er eigenlijk ook graag een trekhaak onder willen, echter via de configurator (BE) is dit niet mogelijk, wss omwille van de uitstoot. Dealer sprak van eventueel nadien te monteren, maar prijskaartje rond de 1800euro:sterretjes:
Voor een trekhaak lijkt mij dit toch iets teveel.

Iemand ervaring mee?

Spierings

Forumguru
Mogelijk hebben ze er rekening mee gehouden dat er standaard nog geen trekhaakvoorbereiding op zit.
Dit is bij sommige modellen een optie en houd meestal een zwaarder uitgevoerde koeling in.

Ook kan bij sommige modellen i.c.m. een afneembare trekhaak een afdekking of andere onderspoiler gemonteerd worden...

Zou gewoon de dealer even vragen waar die kosten in zitten...

rick76

Actief lid
Vraag even na bij trekhaken.nl. Op mijn passat en cr-v een trekhaak laten monteren. Afneembaar en 13 polig. Kosten rond de 650,- en 700,- Euro volgens mij.

rick76

Actief lid
611,- Euro inclusief kabels en montage. 13 polig en afneembaar. Kijk maar op de site van trekhaken.nl

Spierings

Forumguru
Vraag me alleen af wat voor kabelset daarbij zit aangezien je nog extra kosten hebt voor een continu en geschakelde voeding.

Dit terwijl een goede kabelset voor het canbus signaal en voeding van de verlichting toch naar voren wordt gelegd...

Spierings

Forumguru
Er staat inclusief kabels en montage op de site.

Er is helaas veel verschil in kwaliteit en montage. Er is ook veel rommel op de markt..

Maar er staat ook dit bij.

Opm.: Voor het aansluiten van de constante stroomdraad, bedoeld voor bijvoorbeeld het aansluiten van een koelkast of het opladen van een accu, worden extra kosten doorberekend.

Onze prijzen zijn inclusief montage en BTW

leon-cupra

Forumguru
Om iemand te vinden die het voor veel minder kan, is niet moeilijk maar vraag mij af waarom het bij de dealer zoveel moet kosten. Is er bij een greenline dan iets speciaal of is de dealer gewoon een profiteur?

Spierings

Forumguru
Gewoon even vragen waar de kosten in zitten.. verschil kan hem in meer dingen zitten zoals ik al eerder aangaf..

vergeet niet dat dat het uurtarief bij een dealer een heel stuk hoger is als bij een universele garage.. wat ook de prijs beïnvloed

paultie

Forumguru
De prijs die ze rekenen komt overeen met de af fabriek weg klapbare trekhaak.
Een ander kan ook. Heb zelf een bosol afneembare trekhaak waarbij de stekker module wegklapbaar is. Dus je ziet het bijna niet als de haak eraf is. Bijna net zo mooi als de wegklapbare trekhaak af fabriek.

leon-cupra

Forumguru
De prijs die ze rekenen komt overeen met de af fabriek weg klapbare trekhaak.
Een ander kan ook. Heb zelf een bosol afneembare trekhaak waarbij de stekker module wegklapbaar is. Dus je ziet het bijna niet als de haak eraf is. Bijna net zo mooi als de wegklapbare trekhaak af fabriek.
in belgie kost de trekhaak af fabriek ongeveer 900euro ;)
Gaat om belgische dealer/wagen.

Spierings

Forumguru
Je bent meestal wel iets langer bezig als je het netjes wilt doen zonder van alles af te breken...

Bij mijn Fabia moest net als meeste andere vag auto's veel los omdat de kabelboom naar voren moet.

Ik heb onder andere de achterbumper, achterlichten, bumperbalk, kofferbak dorpel, zij kleding kofferbak, c stijl bekleding, b stijl bekleding, dorpel, dashboard kap, zekeringen kast los moeten halen. En dan heb je nog het extra werk kwa trekhaak monteren, kabelset leggen, kabelset aansluiten en coderen.. Vaak ben je nog even met de stekker aansluitingen aan het tobben omdat onder andere de canbus draden van die hele kleine tot stekkers hebben welke niet los willen..

Er zijn ook genoeg bedrijven die het niet voor dat geld a €650 zullen doen.. teveel werk met te weinig verdiensten..
Mijn trekhaak en kabelset kosten kwa inkoop €225 en dan heb ik een vaste trekhaak.. via zo'n site wordt dat voor €439 gedaan..

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
@Spierings, kan het misschien zo zijn dat er bij een auto die af-fabriek niet met trekhaak geleverd kon worden, ook nog een andere boordcomputermodule in moet omdat anders de parkeersensoren niet uitgeschakeld kunnen worden, achteruitrijlichten en mistlichten niet omgeschakeld worden naar de aanhanger, en meer van dat soort zaken (Trailer Stability Assistant bv.)? Zo'n BCM kost ook een paar centen en extra montage-/aansluittijd...

Renkie

Forumguru
Als je bij een Nederlandse VAG dealer "origineel door de dealer" een trekhaak laat monteren pakt men vaak een kabelset die vanuit Pon geselecteerd is. Volgens mij is dit heel lang ECS geweest.

Dit is prima spul. Maar absoluut niet identiek wat er af fabriek in wordt gezet of wat bijvoorbeeld een Duitse dealer "moet" gebruiken vanuit het VAG concern. Daardoor krijg je vaak ook prijsverschil.

De term "origineel Skoda want het is van de dealer" gaat dus niet altijd op.

Spierings

Forumguru
@Spierings, kan het misschien zo zijn dat er bij een auto die af-fabriek niet met trekhaak geleverd kon worden, ook nog een andere boordcomputermodule in moet omdat anders de parkeersensoren niet uitgeschakeld kunnen worden, achteruitrijlichten en mistlichten niet omgeschakeld worden naar de aanhanger, en meer van dat soort zaken (Trailer Stability Assistant bv.)? Zo'n BCM kost ook een paar centen en extra montage-/aansluittijd...
Dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn, maar van mijn tijd bij VW Audi weet ik dat Nederlandse auto's trekhaakvoorbereiding hebben, dat is in het buitenland niet altijd. Hierbij moet je dat soms bijbestellen..

Ooit een duitse A4 gehad welke dit niet had, hierbij liep het behoorlijk in de papieren en moest toen het complete ventilator pakket vervangen worden..

Maar kan het me voorstellen dat dit per auto ook kan verschillen..

Canon-Eye

Forumguru
van mijn tijd bij VW Audi weet ik dat Nederlandse auto's trekhaakvoorbereiding hebben
Ik heb in de jaren 1985-1995 driemaal een Audi 80 gereden, waarbij ik toch wel degelijk een paar keer de trekhaakvoorbereiding (inderdaad zwaardere koelventilator) erbij moest bestellen. Waarschijnlijk was dat bij de laatste twee: benzinemodellen van het "afgeronde" type, nieuw besteld in 1988 (1.8) resp. 1992 (2.0); van de eerste (een 54pk dieseltje in '85) weet ik het niet meer zeker.

leon-cupra

Forumguru
Via mijn broer zijn werk eens nagevraagd. Ze zijn er niet 100% zeker van dat je uberhaupt een trekhaak mag plaatsen onder de wagen aangezien het een greenline versie is. De greenline is nl een speciale reeks die een lagere uitstoot heeft (heeft vb extra dakspoiler achteraan, speciale velgen, is 3cm verlaagd,...) en met een trekhaak zou de uitstoot niet meer kloppen?? Is dan mss ook logisch dat de trekhaak dan optioneel niet mogelijk is. Zou spijtig zijn maar ach, hebben nog een trekhaak onder de octavia maar dat zouden de sporadische vakantietripjes met de O3 moeten gebeuren en de extra ruimte in de S3 was anders mooi meegenomen.

Kan een uitstoot dingentje zijn; maar dat is dan vooral van belang bij aanschaf ivm de berekende belasting? Weet niet hoe dat in BE geregeld is maar als jij constant 100 in zn 4 rijd op de snelweg dan is de uitstoot ook hoger. Maw; als jij er een trekhaak onder laat zetten met de benodigde vereisten zoals koeling en bedrading en jouw uitstoot zou 1000x hoger zijn als jij je aanhanger erachter hangt; boeie!

Zo denk ik erover

leon-cupra

Forumguru
@Disaster-Master , in belgie wordt je belast op de uitstoot. Normale 1.6 is 109gr, een greenline heeft 96gr. Gevolg: voor firma is de greenline 90 % aftrekbaar, maw 90% van de aanschafwaarde kan in kosten gestoken worden, bij een gewone 1.6 maar 80%. Wegenbelasting en inschrijvingstaksen zijn ook iets lager. Aangezien heto een firmawagen wordt is die 90% wel belangrijk. Dus tja .... als de uitstoot hoger wordt met de trekhaak, zijn we ferm de klos.

En uiteraard is heel die regeling dikke zever. Weet 100% zeker dat met de ritten die mijn madam doet, deze versie niet de milieuvriendelijkste zal zijn. Zouden beter af zijn met een benzine, maja die is financieel minder interessant voor de werkgever. Puur cijfertjes op papier hé:banghead:

Bovenaan Onderaan