Trekhaak S3 greenline

leon-cupra

Forumguru
Ja maar als je achteraf een trekhaak laat monteren moet de uitstoot die dan dus verhoogd is aangepast worden op papier?
denk dat het simpeler is : geen trekhaak.
Hoe kan je dan de uitstoot correct gaan bepalen? Moet je al serieuze onderzoeken doen. Niemand gaat die kosten doen. En uiteindelijk wilt je werkgever ook die 90% aftrekbaar. Anders moet je maar voor een "gewone" 1.6 gaan, 80% aftrekbaar maar wel met een trekhaak mogelijk.

Mijn broer kon het nog wel nakijken aan de hand van een gelijkvormigheidsattest of het dan toch niet mogelijk is, maar vrees er een beetje voor. Anders zou skoda de trekhaak optioneel aanbieden, wat nu niet het geval is. En de trekhaak zo monteren is ook heel riskant, want een trekhaak moet je laten keuren .....

Canon-Eye

Forumguru
met een trekhaak zou de uitstoot niet meer kloppen??
Dat geldt toch voor elke auto waar je iets achter hangt, of zelfs maar onder monteert waarmee de luchtstroming ongunstig kan worden beïnvloed?
Zodra de motor zwaarder wordt belast, gaat-ie meer uitstoten. Dat zou dus de reden niet moeten zijn...

Tafkah

Forumguru
Mag je dan in een greenline niet op wintersport vakantie met 4 volwassenen, volledige ski uitrusting en een dakkoffer op het dak, omdat hij dan meer zou uitstoten??
Je mag er geen trekhaak achter hangen, maar wel beladen tot 2100 kg (en dan gaat hij toch echt ook meer CO2 uitstoten!)

Mijn SII (20% bijtelling, NL) heeft standaard geen reservewiel, zelfs niet als optie mogelijk. Daarmee haalt hij dan net de uitstoot grens. Als ik er nu een reservewiel in leg of dat ik twee zware dozen met spullen van het werk, zal de belastingdienst toch echt niet kunnen tegenhouden...

Sja..
Ik snap eigenlijk alle kul erom niet.
Bestel dat diesel ding met die 90% regel.
Doe daarna de aanpassing voor de trekhaak.

Klaar.

Het gaat er toch om wat er op de kentekenpapieren staat van de auto? Daar staat octavia diesel 1.6 96gram. Klaar. En dat jij dan een trekhaak eronder zet.. dat weet toch niemand? Die uitstoot regel wat je moet betalen is toch naar dat wat op papier staat? Dan ben je er toch?

Trekhaak laten keuren? Dat zal zich beperken tot technische eisen gok ik; dus juiste montage en bedrading van de trekhaak. Wat valt er verder te keuren aan de trekhaak? Niet wat ie maximaal mag hebben. Dat is geen onderdeel van een trekhaak keuring? Dat is iets wat op de papieren van de auto staat. En daar staat heus wel dat de auto een x aantal kilo mag trekken. Of zou er 0 kilo staan bij de greenline? Want dán gaat de hele vlieger niet op..

Tafkah

Forumguru
Octavia had twee type greenlines, een die 1000kg mocht trekken (14% bijtelling NL) en een die meer mocht trekken ( 20%).
Maar ja, regels veranderen ieder jaar hier, en hoe dat werkt in BE heb ik helemaal geen verstand van...

leon-cupra

Forumguru
Zou eens een gelijkvormigheidsattest van een greenline moeten zien. Daar zou dat op moeten staan of je iets mag trekken. Indien toegelaten trekgewicht effectief 0 is, zal er onder geen enkel beding een trekhaak onder mogen.

Mbt keuring, keuring kijkt uiteraard de papieren ook na. Indien er geen trekhaak onder mag, mag je hem er terug vanonder halen. Trek je je er niets van aan en je krijgt onder baan controle van de politie, mag je je aanhangwagen/caravan/fietsendrager lekker achter laten en krijg je nog een fikse boete. Dus daar hebben we absoluut geen zin in.

Canon-Eye

Forumguru
Trek je je er niets van aan en je krijgt onder baan controle van de politie, mag je je aanhangwagen/caravan/fietsendrager lekker achter laten en krijg je nog een fikse boete.
Ho even - een fietsendrager is geen aanhanger en wordt niet getrokken! Dat is alleen een extensie van de laadruimte zodat je veilig de fietsen kunt vervoeren. Valt dus niet onder het verbod om een aanhanger te trekken...

Ik kan me herinneren dat er voor bv. de Prius - toen ook trekgewicht 0 - speciale fietsdrager-'trek'haken bestonden met een kubusvormige kop inplaats van de kogel. Daar kon wel een fietsdrager op, maar er kon natuurlijk geen aanhanger achter. Wettelijk gezien geen enkel probleem...

Laatst bewerkt:

Superbst

Senior Member
Is de 1.6TDI DSG7 geen optie? Want die stoot (of stootte, zie mijn ander topic) ook 105g of minder uit en is dus ook 90% aftrekbaar. Trekhaak af fabriek monteerbaar (en pano dak ook trouwens, nog iets wat op een greenline niet kan) :thumbsup:

leon-cupra

Forumguru
Is de 1.6TDI DSG7 geen optie? Want die stoot (of stootte, zie mijn ander topic) ook 105g of minder uit en is dus ook 90% aftrekbaar. Trekhaak af fabriek monteerbaar (en pano dak ook trouwens, nog iets wat op een greenline niet kan) :thumbsup:
goeie tip. :thumbsup:
Morgen eens horen bij de dealer hoe het zit met de uitstoot. Catalogusprijs komt quasi overeen, dus op dat vlak ok (hopelijk leaseprijs dan ook ) . Dus in principe als de dsg 90% aftrekbaar is, dit toch eens voorleggen aan de fleetmanager.

Superbst

Senior Member
goeie tip. :thumbsup:
Morgen eens horen bij de dealer hoe het zit met de uitstoot. Catalogusprijs komt quasi overeen, dus op dat vlak ok (hopelijk leaseprijs dan ook ) . Dus in principe als de dsg 90% aftrekbaar is, dit toch eens voorleggen aan de fleetmanager.
Graag gedaan ;)
Er is blijkbaar deze maand ook een extra bonus korting op de 1.6TDI DSG (1000€ extra bovenop de gewone fleetkortingen), dus...
De DSG rijdt bovendien echt wel super-relax, zeker in de file in combinatie met de ACC etc. Je zal er geen snelheidsraces mee winnen en de DSG7 heeft een dubieuze reputatie qua betrouwbaarheid, maar who cares in lease :tongue:
Post het antwoord vd dealer zeker ook hier (of in dat ander topic): de BE site geeft nu 106g aan, terwijl dit vroeger 104-105g was (en nog steeds is op de NL site).

leon-cupra

Forumguru
Graag gedaan ;)
Er is blijkbaar deze maand ook een extra bonus korting op de 1.6TDI DSG (1000€ extra bovenop de gewone fleetkortingen), dus...
De DSG rijdt bovendien echt wel super-relax, zeker in de file in combinatie met de ACC etc. Je zal er geen snelheidsraces mee winnen en de DSG7 heeft een dubieuze reputatie qua betrouwbaarheid, maar who cares in lease :tongue:
Post het antwoord vd dealer zeker ook hier (of in dat ander topic): de BE site geeft nu 106g aan, terwijl dit vroeger 104-105g was (en nog steeds is op de NL site).
je moet mij niet overtuigen van een dsg hoor, rij zelf met een dsg (O3 vRS 220pk) ;)
106gr zou een ramp zijn, want dan gaat het absoluut geen dsg worden ivm carpolicy :mad:
Vanavond eens langs de dealer gaan. Ik post zeker het antwoord hier nog.

leon-cupra

Forumguru
Vandaag naar de dealer geweest. Trekhaak mag. Maximale trekgewicht 1300/1400kg. De hoge kostprijs was blijkbaar omdat het een originele elektrisch inklapbare trekhaak is. Blijkbaar hebben ze origineel geen gewone afneembare trekhaak :pieker: en ivm leasing stellen ze dan origineel spul voor.

Duur geintje dan omdat ze het niet "kunnen"
Een brink / thule is dan een stuk goedkoper..
600-700 euro moet wel haalbaar zijn 13 polig

Maar de DSG wellicht goed alternatief zo met die extra korting ? :)

leon-cupra

Forumguru
Duur geintje dan omdat ze het niet "kunnen"
Een brink / thule is dan een stuk goedkoper..
600-700 euro moet wel haalbaar zijn 13 polig

Maar de DSG wellicht goed alternatief zo met die extra korting ? :)
Zou met de werkgever moeten afspreken wat er mogelijk gaat zijn. Wordt leasewagen dus als daar gezegd wordt origineel en niets anders .... tja ... geen trekhaak dan als werkgever hem niet wil bijbetalen want ik ga geen 1800euro zelf betalen voor iets dat we niet zodanig veel gebruiken.

Dsg is geen optie meer :cry: doordat my2018 112gr uitstoot is geworden en dus 80% aftrekbaar ipv 90%, zal werkgever hier niet mee akkoord gaan.

Bovenaan Onderaan