Diondk
Senior Member
Juist. Dat bedoel ik. Ik kan niet jouw portemonnee kijken maar dik 1000 euro besparen door 2 x maand even de trekhaak erin te klikken is snel verdiend...
De portomonnee is verleeg na de aanschaf van mijn auto

Juist. Dat bedoel ik. Ik kan niet jouw portemonnee kijken maar dik 1000 euro besparen door 2 x maand even de trekhaak erin te klikken is snel verdiend...
@Octavia32 Berend, ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar je mag officieel zo niet rijden met alleen de trekhaak, omdat de trekhaak een klein deel van de kentekenplaat afdekt als je erachter staat. Als er een aanhanger of fietsendrager achter de auto zit is het geen probleem, dan heb je tenslotte de kentekenplaat van drager/aanhanger, en zit je wettelijk dus goed.
Klopt niet, kijk maar naar de hoogte waarop de foto genomen is: hij dekt nu alleen het gele randje onder de kentekenkarakters af. De letters/cijfers zijn nog steeds volledig zicht- en leesbaar - tenzij je plat op je buik achter de auto gaat liggen, maar dat zie ik een agent niet zo snel doen...@Octavia32 Berend, ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar je mag officieel zo niet rijden met alleen de trekhaak, omdat de trekhaak een klein deel van de kentekenplaat afdekt als je erachter staat. Als er een aanhanger of fietsendrager achter de auto zit is het geen probleem, dan heb je tenslotte de kentekenplaat van drager/aanhanger, en zit je wettelijk dus goed.
Klopt niet, kijk maar naar de hoogte waarop de foto genomen is: hij dekt nu alleen het gele randje onder de kentekenkarakters af. De letters/cijfers zijn nog steeds volledig zicht- en leesbaar - tenzij je plat op je buik achter de auto gaat liggen, maar dat zie ik een agent niet zo snel doen...
Ik zie nu inderdaad in de reflectie dat Berend op zijn hurken/knie achter de auto zit, maar volgens mij ook op minder dan een meter afstand, waardoor de camera nog steeds aardig naar beneden is gericht. Als ik het goed heb uit het hoofd is de wettelijke richtlijn recht achter de auto (midden dus), op 25 meter afstand en ik dacht op een hoogte van 1,50 m, dus dan dekt de trekhaak nog iets meer af dan op de foto. (ik kan me iets vergist hebben in de exacte hoogte en afstand, maar dat is wel na te zoeken op internet)
Als je nog nooit een trekhaak hebt gemonteerd, lukt je dat echt niet in een middagje. Het ijzerwerk inderdaad wel, maar het trekken van de elektro naar voren is veel meer werk.
Voor de gemiddelde leek moet je eerder denken aan een weekendje. Dan is 500 euro nog goed verdiend, maar het is wel realistischer.
Daarom schreef ik dus "Als je nog nooit een trekhaak hebt gemonteerd, lukt je dat echt niet in een middagje". De tweede kan wel in de halve tijd. Maar ik neem maar even aan dat voor @Diondk de montage van trekhaken geen dagelijkse kost is, en dan heb je die tijd echt wel nodig.De haak zelf kun je met een uurtje ofzo wel hebben hangen toch? Dan nog 3 A 4 uur om de bekleding los te halen en weer vast zetten is niet heel onrealistisch toch? Zeker als je weet hoe de bekleding eraf moet hoeft het allemaal niet zo lang te duren.
Daarom schreef ik dus "Als je nog nooit een trekhaak hebt gemonteerd, lukt je dat echt niet in een middagje". De tweede kan wel in de halve tijd. Maar ik neem maar even aan dat voor @Diondk de montage van trekhaken geen dagelijkse kost is, en dan heb je die tijd echt wel nodig.
419€ voor een afneembare? Daar zou ik het zelf niet voor gaan doen... zulke prijzen heb ik ook nooit gevonden voor mijn sup helaas![]()