Trekhaak plaatsen of laten plaatsen.

Diondk

Senior Member
Juist. Dat bedoel ik. Ik kan niet jouw portemonnee kijken maar dik 1000 euro besparen door 2 x maand even de trekhaak erin te klikken is snel verdiend...

De portomonnee is verleeg na de aanschaf van mijn auto ;). Ik wil best wel betaken voor een trekhaak maar 1800 niet. En als ik hem handmatig moet wegklappen of gewoon er uit klikken maakt dan ook niet uit.
 

Cordoba

Forumguru
@Octavia32 Berend, ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar je mag officieel zo niet rijden met alleen de trekhaak, omdat de trekhaak een klein deel van de kentekenplaat afdekt als je erachter staat. Als er een aanhanger of fietsendrager achter de auto zit is het geen probleem, dan heb je tenslotte de kentekenplaat van drager/aanhanger, en zit je wettelijk dus goed.
 

Octavia32

Forumguru
@Octavia32 Berend, ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar je mag officieel zo niet rijden met alleen de trekhaak, omdat de trekhaak een klein deel van de kentekenplaat afdekt als je erachter staat. Als er een aanhanger of fietsendrager achter de auto zit is het geen probleem, dan heb je tenslotte de kentekenplaat van drager/aanhanger, en zit je wettelijk dus goed.

Hahah zodra het kan gaat de trekhaak er direct af vind het een gedrocht op je auto.

So dont worry


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Canon-Eye

Forumguru
@Octavia32 Berend, ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar je mag officieel zo niet rijden met alleen de trekhaak, omdat de trekhaak een klein deel van de kentekenplaat afdekt als je erachter staat. Als er een aanhanger of fietsendrager achter de auto zit is het geen probleem, dan heb je tenslotte de kentekenplaat van drager/aanhanger, en zit je wettelijk dus goed.
Klopt niet, kijk maar naar de hoogte waarop de foto genomen is: hij dekt nu alleen het gele randje onder de kentekenkarakters af. De letters/cijfers zijn nog steeds volledig zicht- en leesbaar - tenzij je plat op je buik achter de auto gaat liggen, maar dat zie ik een agent niet zo snel doen...
 

Cordoba

Forumguru
Klopt niet, kijk maar naar de hoogte waarop de foto genomen is: hij dekt nu alleen het gele randje onder de kentekenkarakters af. De letters/cijfers zijn nog steeds volledig zicht- en leesbaar - tenzij je plat op je buik achter de auto gaat liggen, maar dat zie ik een agent niet zo snel doen...

Ik zie nu inderdaad in de reflectie dat Berend op zijn hurken/knie achter de auto zit, maar volgens mij ook op minder dan een meter afstand, waardoor de camera nog steeds aardig naar beneden is gericht. Als ik het goed heb uit het hoofd is de wettelijke richtlijn recht achter de auto (midden dus), op 25 meter afstand en ik dacht op een hoogte van 1,50 m, dus dan dekt de trekhaak nog iets meer af dan op de foto. (ik kan me iets vergist hebben in de exacte hoogte en afstand, maar dat is wel na te zoeken op internet)
 

Octavia32

Forumguru
Ik zie nu inderdaad in de reflectie dat Berend op zijn hurken/knie achter de auto zit, maar volgens mij ook op minder dan een meter afstand, waardoor de camera nog steeds aardig naar beneden is gericht. Als ik het goed heb uit het hoofd is de wettelijke richtlijn recht achter de auto (midden dus), op 25 meter afstand en ik dacht op een hoogte van 1,50 m, dus dan dekt de trekhaak nog iets meer af dan op de foto. (ik kan me iets vergist hebben in de exacte hoogte en afstand, maar dat is wel na te zoeken op internet)

Ik raak nu toch lichtelijk geïrriteerd wat een gezeik, laat een ding duidelijk zijn als je een trekhaak nodig hebt dan zit er of een kar achter met plaat of een fietsendrager met plaat.

Dus je kenteken is altijd zichtbaar verder is dit een gecertificeerde trekhaak met papieren en gemonteerd door de dealer.

En wat betreft de kosten was ik zon €800 kwijt incl btw met montage.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

brepus13

Forumguru
Als je een afneembare neemt ben je aan materiaal max rond de 300€ kwijt. Het is aan jou of jij een middagje werk 500€ Wil besparen of dat je liever de tijd aan iets anders besteed.
 

andrehj

Forumguru
Als je nog nooit een trekhaak hebt gemonteerd, lukt je dat echt niet in een middagje. Het ijzerwerk inderdaad wel, maar het trekken van de elektro naar voren is veel meer werk.
Voor de gemiddelde leek moet je eerder denken aan een weekendje. Dan is 500 euro nog goed verdiend, maar het is wel realistischer.
 

brepus13

Forumguru
Als je nog nooit een trekhaak hebt gemonteerd, lukt je dat echt niet in een middagje. Het ijzerwerk inderdaad wel, maar het trekken van de elektro naar voren is veel meer werk.
Voor de gemiddelde leek moet je eerder denken aan een weekendje. Dan is 500 euro nog goed verdiend, maar het is wel realistischer.

De haak zelf kun je met een uurtje ofzo wel hebben hangen toch? Dan nog 3 A 4 uur om de bekleding los te halen en weer vast zetten is niet heel onrealistisch toch? Zeker als je weet hoe de bekleding eraf moet hoeft het allemaal niet zo lang te duren.

Werk je op je gemak dan begin je s ochtends, dan ben je incl lunch voor het einde Vd middag klaar. Uit mijn hoofd bespaarde ik ruim 400€ door zelf in te bouwen.

Nog 1 aanvulling, alles valt en staat met voorbereiding. Als heb nog nooit iets losgemaakt hebt aan je auto en een trekhaak is je eerste project dan kan het idd lastig zijn. Je kunt je echter heel goed voorbereiden door te lezen en YouTube te gebruiken. Je weet dan precies waar je wat los kan maken en dan kun je lekker doorwerken.
 

hemi24

Forumguru
Wat zijn jullie er lang mee bezig; 400 euro is vertaald naar werkplaatstarrief maar 4 a 5 uur..!

;)
 

andrehj

Forumguru
De haak zelf kun je met een uurtje ofzo wel hebben hangen toch? Dan nog 3 A 4 uur om de bekleding los te halen en weer vast zetten is niet heel onrealistisch toch? Zeker als je weet hoe de bekleding eraf moet hoeft het allemaal niet zo lang te duren.
Daarom schreef ik dus "Als je nog nooit een trekhaak hebt gemonteerd, lukt je dat echt niet in een middagje". De tweede kan wel in de halve tijd. Maar ik neem maar even aan dat voor @Diondk de montage van trekhaken geen dagelijkse kost is, en dan heb je die tijd echt wel nodig.
 

Diondk

Senior Member
Daarom schreef ik dus "Als je nog nooit een trekhaak hebt gemonteerd, lukt je dat echt niet in een middagje". De tweede kan wel in de halve tijd. Maar ik neem maar even aan dat voor @Diondk de montage van trekhaken geen dagelijkse kost is, en dan heb je die tijd echt wel nodig.

Inderdaad trekhaak monteren doe ik niet dagelijks.

Ik heb nu antera een mail gestuurd met de gegevens.
 

fiestaman

Forumguru
Ik heb vorige keer een vaste trekhaak laten plaatsen op men superb en koste mij dik 600€

Nu heb ik op men Audi A6 een afneembare laten plaatsen bij een andere firma, voor 419€.
Klikt er gewoon in en gaat er in 1 klik af.
En je ziet niet dat er een trekhaak aanwezig is als hij eraf is, dat was de voorwaarde!

Bij trekhaakpunt.be
 

brepus13

Forumguru
419€ voor een afneembare? Daar zou ik het zelf niet voor gaan doen... zulke prijzen heb ik ook nooit gevonden voor mijn sup helaas :(
 

brepus13

Forumguru
Voor een afneembare met 13 polige stekker kom ik op die site op 472€ er staat alleen niks over inleren van de trekhaak module en uitschakeling PDC etc.

Hoe dan ook, een erg concurrerende prijs zullen we maar zeggen. En met een beloofde installatie tijd van 1,5 a 2 uur zijn het met recht fastfitters :-)

(of zouden ze dan stiekem toch de elektra aftappen van de achterlichten?? :nailbiting:)
 

fiestaman

Forumguru
Ik gebruik normaal maar 1x per jaar mijn trekhaak voor een fietsenrek.
Als ik echt gek doe misschien 3x.

Dus 419€ vond ik perfect voor mezelf.
 
Bovenaan Onderaan