Trekhaak plaatsen of laten plaatsen.

Diondk

Senior Member
Mijn Superb uit 2014 beschikt over bijna alles, behalve de trekhaak. Nu was ik al bij de Skoda dealer geweest en die vertelde mij dat een afneembare trekhaak al 900 euro kost inclusief montage.
Heb nog gevraagd of dat deze van goud was maar dat was dus niet zo. Ook moest je deze zelf er af halen, het liefst heb ik een trekhaak die inklapt. (ben gewoon lui ;))

Nu denk ik zelf toch wel dat het goedkoper moet kunnen, alleen geen idee waar. heeft een van jullie ervaring met het laten plaatsen van een trekhaak? Zo ja waar en wat waren de kosten ongeveer?

Groet,
Dion
 

Diondk

Senior Member
Hoe vaak ga je hem gebruiken, ook handig om te weten bij je keuze...

Ik heb zelf een aanhanger, en een veelste grote tuin. Dus ik rij zomers regelmatig heen en weer naar de vuilstort. ik gebruik hem niet dagelijks maar 1 of 2 x in de maand toch zeker wel.

Bovendien vind ik een vaste trekhaak gewoon lelijk.
 

Japanese Power

Donateur
Mee eens, ik heb zelf bij levering ook een wegklapbare laten monteren. Maar hou in dat laatste geval rekening met aardig wat extra kosten vanwege een kabelboom die getrokken dient te worden. Persoonlijk zou ik voor een afkoppelbare kiezen, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken (gelukkig).
 

hemi24

Forumguru
Goedkoper kan zeker..!

  1. Zelf inkopen en monteren;
  2. Inbouw bij trekhaakinbouwstation.

Bij beide opties wel even rekening houden met het feit dat je de module moet aanmelden in het systeem van de auto, ivm uitschakelen parkeersensoren bij gebruik én het activeren van het TSC (Trailer Stability Control). Dit kan voor de S2 bij de dealer, die daar (begrijpelijk) de nodige euro's voor wil zien. Of je kunt op dit forum vragen of er iemand is die die voor je kan vrijschakelen (tegen kleine vergoeding).

Het is een klusje waar je even bij zit en als je de marges en uurtarieven van de dealer in ogenschouw neemt, snap je na afloop ook wel waar de prijs vandaan komt...
 

Diondk

Senior Member
Vrijschakelen zou ik zelf ook kunnen, beschik over de juiste tools hier voor.
Zit inderdaad wel tegen op om zelf uren met de trekhaak bezig te zijn. je bent toch al gauw een middagje kwijt.

Trekhaakcentrum gaf een prijs van 589 excl inleren. opzich al beter maar deze klapt ook niet automatische weg. ik heb op internet nog geen prijs gevonden van een trekhaak die automatische wegklapt.
 

Octavia32

Forumguru
Ik heb vorig jaar toen ik de Alpe D' Huez ging fietsen ook voor het zelfde dilemma gestaan zelf doen of laten doen. Zelf doen is goedkoper want bij www.Rameder.nl kun je complete pakketten kopen echter dan komt het monteren. Ik ben zelf best technisch onderlegt enzo en heb zelfs een VCP kabel voor het coderen als dat nodig zou zijn. Maar de tijd die er in gaat zitten en eventueel storingen die alsnog zouden kunnen optreden heeft mij doen besluiten om het toch te laten doen bij mijn dealer.

ik heb speciaal gekozen voor een afneembare versie van Thule hier zie je niks van uitsparingen bij de bumper enzo en de stekker is wegklapbaar.
 

Octavia32

Forumguru
Ik voeg nog even wat fotos toe dan heb je hier een beeld bij.

2803890434bf5cf4bc55784401fe9f59.jpg


462bef9de4fc6c6686049e18383edbf2.jpg


35beff64f3277c691e1baca849479691.jpg


5db271605639340084d205eef0c9eba7.jpg
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Het grote voordeel van mijn bewust gekozen vaste trekhaak vind ik, dat hij "parkeerduwers" op afstand houdt. Die vakken zijn op de nieuwere parkeerterreinen tegenwoordig best wel klein, want grond is duur...

Dat argument speelde trouwens al toen ik in de jaren '70 jarenlang dagelijks 2x met de pont Maassluis><Rozenburg overvoer, vaak in de spits.
Nooit omkijken (letterlijk) naar gehad gehad als ze weer eens probeerden om er nog een extra auto op te persen. ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Op de meeste parkings is de breedte meer een probleem dan de lengte.
Daar heb je meer aan een Citroën Cactus - en die wil ik niet...

Maar kom nogal eens in straten waar gewoon een strook parkeervakken is. Die zijn al niet overmatig ruim bemeten en daarnaast lijken sommige mensen geen idéé te hebben waar die dwarse lijntjes eigenlijk voor dienen...
 

Antera

Donateur
Ik kan ook trekhaken aanbieden net wat je wenst. Automatisch inklapbaar als deze ooit leverbaar is geweest op jouw model is alleen via de dealer leverbaar en niet aftermarket helaas.

Meer info kan via mail, whatsapp of PB
 

andrehj

Forumguru
De S2 is nooit leverbaar geweest met een wegklapbare trekhaak. Die was (en is) er alleen voor een S3.
 

andrehj

Forumguru
Dat lijkt me toch echt sterk, want dat zou betekenen dat er toen de S3 al uit was nog een wegklapbare trekhaak voor een S2 ontwikkeld is. Dat klinkt niet logisch.
Ik denk dat de dealer in de war is met een S3, en dat die 1800 euro de prijs is voor het achteraf inbouwen van de af-fabriek wegklapbare trekhaak op een S3.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Juist. Dat bedoel ik. Ik kan niet jouw portemonnee kijken maar dik 1000 euro besparen door 2 x maand even de trekhaak erin te klikken is snel verdiend...
 

Diondk

Senior Member
Dat lijkt me toch echt sterk, want dat zou betekenen dat er toen de S3 al uit was nog een wegklapbare trekhaak voor een S2 ontwikkeld is. Dat klinkt niet logisch.
Ik denk dat de dealer in de war is met een S3, en dat die 1800 euro de prijs is voor het achteraf inbouwen van de af-fabriek wegklapbare trekhaak op een S3.

Ik zou het niet weten ik ga iig geen 1800 uitgeven voor een trekhaak. Dan klap ik hem zelf wel in.
 
Bovenaan Onderaan