Trekhaak O3 monteren

Gizzmo

Forumguru
Vaste trekhaak is bij de dealer ook maar 150,-, afneembaar 250,-
De kabelset is momenteel nergens leverbaar behalve bij de dealer voor 175,-, scheelt ook niet heel veel.
Ik heb het hier over de kabelset voor auto's van my2015 met trekhaakvoorbereiding.

De originele kabelset van de dealer heeft alles, constant en geschakeld 12v en zelf een extra draad die niet gebruikt wordt voor pin12.

Beide zijn niet echt lastig te monteren, als je maar 2 knelpunten weet die dan dus geen knelpunt meer zijn ;)

Ik was echt van plan voldoende foto's te maken, zijn er toch wat te weinig, maar ik krijg het wel duidelijk hoor.
Zal zo even naar de auto gaan en nog even wat foto's maken en even een verslagje maken.
 

andrehj

Forumguru
In dat geval is de set bij de dealer geen slechte keus.
Overigens is die trekhaakvoorbereiding een aanrader, want het trekken van de kabels naar voren is verreweg het lastigste van het hele inbouwen van de trekhaak.
 

Gizzmo

Forumguru
Als je inderdaad zelf de aansluiting helemaal naar voren moet maken ben je wel een heleboel tijd extra kwijt ja, daar zou ik niet aan willen beginnen, zou het wel kunnen, maar geen zin in.
 

bassie25

Nieuw lid
Voor de Skoda Octavia model 2015 is de Greenline businessline standaard uitgevoerd met trekhaakvoorbereiding. D.w.z dat er een connector achter de bekleding van het linker achterwiel klaar ligt. Deze is te bestellen bij de dealer voor 176 euro en bij trekhaak automotive center artikelno. AU057B1 voor 111 euro. Zelf was ik via een trekhaakleverancier 3 kabelsets verder voordat ik eindelijk de juiste gevonden had voor een lagere prijs.
 

heusinkveldb

Forumguru
Voor de Skoda Octavia model 2015 is de Greenline businessline standaard uitgevoerd met trekhaakvoorbereiding. D.w.z dat er een connector achter de bekleding van het linker achterwiel klaar ligt. Deze is te bestellen bij de dealer voor 176 euro en bij trekhaak automotive center artikelno. AU057B1 voor 111 euro. Zelf was ik via een trekhaakleverancier 3 kabelsets verder voordat ik eindelijk de juiste gevonden had voor een lagere prijs.

uuuhh....
2x ?
Bij welke leverancier heb je het uiteindelijk besteld en welke merk, vast of afneembaar?
Mag ik vragen wat je nou precies kwijt was in het totaal.
 

Gizzmo

Forumguru
Ik antwoord ook maar even, ik heb een vaste trekhaak (ivm 2x per week gebruik) van Bosal, zag toevallig dat die ook word gemonteerd door dealer/leasemaatschappij bij mijn collega's. Kostte mij met korting 100,- Kabel kon ik een tijdje terug niet vinden voor mijn uitvoering aftermarket, dus die bij dealer besteld a 175,-

Deze Bosal vast heeft wel een soort van blok metaal zichtbaar, dat vind ik toch een beetje jammer, afneembaar zag er bij mijn astra een stuk slanker uit, als ik het over zou doen zou ik echt beter kijken naar een zo'n slank mogelijke uitvoering, vast of afneembaar.

inderdaad uitvoeringen met trekhaakvoorbereiding en zonder, maar er schijnt ook verschil te zijn tussen trekhaakvoorbereiding 2014 en 2015, dus houd daar rekening mee.
 

bassie25

Nieuw lid
Vaste trekhaak besteld bij trekhaakdiscounter. Juiste kabelset is uiteindelijk geleverd voor mijn model 2015. Was 230 euro compleet voor trekhaak en kabelset kwijt. Losse kabelset is bij trekhaak automotive center te bestellen van het merk ECS (artikelnummer AUO57B1) voor 111 euro.
 

BlackIII

Actief lid
Ben zelfook benieuwd naar de how-to en de ervaringen van mensen betreft de montage ;)
Ik denk er over om op termijn een afneembare trekhaak te monteren onder m'n GL BL Combi...

Dus ik hou dit topic in de gaten :)
 

espada

Lid
Och, nu is nu toch geen weer om onder de auto te gaan liggen. Maar een "how to" komt zeker nooit te laat hoor...

In het voorjaar wil ik ook een trekhaak gaan monteren, net zoals ik bij de O2 heb gedaan. Ik heb toen ook mogen vast stellen dat Skoda zeker niet op de schroefjes bezuinigd en dan is alle voorkennis natuurlijk welkom :D
 

Gizzmo

Forumguru
Och, nu is nu toch geen weer om onder de auto te gaan liggen. Maar een "how to" komt zeker nooit te laat hoor...

In het voorjaar wil ik ook een trekhaak gaan monteren, net zoals ik bij de O2 heb gedaan. Ik heb toen ook mogen vast stellen dat Skoda zeker niet op de schroefjes bezuinigd en dan is alle voorkennis natuurlijk welkom :D


op zich is vrijwel alles zoals altijd, maar er zijn inderdaad 2 verstopte schroefjes en het is handig te weten hoe de binnen bekleding los te halen.
Maar komt er aan :)
 
Zo; een nieuwe gebruiker op het forum. Sinds 2 februari is mijn O3 GL BL geleverd; heeft even op "stalling" gestaan zodat ik nog een 14% auto had. Ze hebben in deze stallings periode nog even een trekhaak laten monteren op verzoek.

Gisteren even de fietsendrager gemonteerd en natuurlijk werd ik helemaal gek van het gepiep van de PDC. Vervolgens even gezocht op internet en kwam ik op dit forum uit. Trekhaak is dus niet ingeleerd/gecodeerd. Dit mag ik volgende week laten doen bij een dealer.

Maar nu ik alle topics lees over TSC/TSA vraag ik me af of die bij mij ook geactiveerd kan worden. De eerste toelating is 01-09-2014 geweest, en komt uit Belgie als ik de codes in het boekje laat decoderen. Ik vraag me dus af of er een trekhaak voorbereiding op zat (ondanks de 1d0 codering) en of TSC/TSA uberhaupt aangezet kan worden en of de dealer wel weet wat er moet gebeuren (melden dat "adaption" in ABS module aangezet moet worden?)
 

Joske

Forumguru
je zou het natuurlijk ook gewoon ineens bij @Antera of @ertromp kunnen laten doen.... dan ben je tenminste zeker dat het goed gebeurd is! :laugh:

oh en @jsdejong welkom hier alvast!! (we hebben daar ook nog een rubriekje voor waar nieuwe leden zich mogen voorstellen ;) )
 
Dank je @Joske
Het is echter een leasewagen, dus ik ben (nog) even aangewezen op een dealer. Maar als het niet lukt dan zal het best zo kunnen zijn dat ik het alternatieve pad in sla.

Ik heb overigens gezocht naar een voorstel rubriek; is dat gewoon in Meet & Greet?
 

Antera

Donateur
Je zal zo ie zo wel langs moeten komen vrees ik aangezien TSC nagenoeg nooit door de dealer geactiveerd worden omdat deze de optie niet weten te vinden :D
 

Klaasje

Forumguru
Met leasebak mag dat ook achteraf, als je het maar meldt ivm verzekering.
Ik heb hem zelf gemonteerd. Was wel,op mijn O2. Mijn O3 heb ik niet voorzien van trekhaak, omdat ik hem toch zeer weinig gebruik.
 
Vandaag bij de garage geweest.. Om de trekhaak in te leren en heb gevraagd om tsc ook te activeren.. "komt helemaal in orde, ze weten wat ze doen"

Blijkbaar niet, want tsc staat niet aan (esp en als lampjes tegelijk uit). Handig dus ;)

Hoeveel werk is het om t door een forumlid te laten doen? Heb toch graag die functie..

Weet overigens niet of de auto van mij de juiste module/voorbereiding erin heeft zitten. Codes geven aan dat er geen trekhaak af fabriek op zit, maar geen vermelding welke module en of er een module in zat. Het is een greenline ambient model uit België dus.
 
Bovenaan Onderaan