Trekhaak O3 monteren

Gizzmo

Forumguru
@Antera , kijk, jij weet het nog niet, maar na montage trekhaak mag jij alles goed aanmelden plus een aantal andere aanpassingen doen :) Het is alleen nog even wachten op de auto :(
 

micky

Forumguru
@Antera als ik je nog een keer kan verblijden met een foto waarbij de voorsensoren zichtbaar zijn (en werken) en de aanhanger ook, dan moet je het even zeggen, dan maak ik een keertje een foto voor je
 

Gizzmo

Forumguru
Nou, deel 2 kan beginnen, heb de trekhaak en de kabel binnen, zoals het nu er voor staat kan je de kabel voor MY2015 met voorbereiding enkel bij de dealer bestellen, 172,- ex

Dan krijg je een doosje met onderdelen, tot mijn eerste schrik had de kabel vier connectors, echter 1 daarvan is voor een bijgeleverd relais, de ander is voor het bijgeleverde canbus trailer modulekastje, welke overigens wel leeg lijkt zo licht.

Dan blijven er dus 2 connectors over, hoop dus dat er bij mijn achterwiel ook 2 kabels liggen en niet 1 zoals de plaatjes doen vermoeden.

Ook is de kant van de 13 polige stekkerdoos nog niet aangesloten, en de kleur van de draden komt niet overeen met de standaard codering die hier normaal voor staat.

Er zijn 2 mogelijkheden, 1 , ik ga ze stuk voor stuk testen.
Mogelijkheid 2, iemand hier kan mij een overzicht geven van de kleurcodering??? Durf te vragen ;)

Vermoedens, enkel dat er 1 dikke rode en 1 dikke gele draad is, vermoed dat dat de constant + (rood) en geschakeld + (geel) is en 3 maal dikke bruine draad = massa.

Verder natuurlijk de stekker en wat bevestigingsmateriaal en 3 zekeringen.

Ik heb het momenteel erg druk, dus van de week eerst eens de bekleding in de auto links achter loshalen.

Even overzicht:

dik bruin 3x = massa
dik geel = geschakeld + ?
dik rood = constant + ?

grijs/rood = achterlicht rechts
grijs/zwart = achterlicht links

zwart/wit = richting links
zwart/groen = richting rechts

zwart/rood = remlichten

blauw = mistachterlicht ??
rood/blauw = ongebruikt nr 12
zwart = achteruitrijlicht ???

houden we nog achteruitrijlicht over, nr 12 op de stekker is niet gedefinieerd, maar dus hier wel een nog een extra draad

denk nu rood/blauw is de ongebruikte draad voor nr 12, dan zou zwart dus achteruitrijlicht moeten zijn

en

dan nog 2 losse stekkertjes, 1x rood/blauw (ongebruikt? nr 12) en 1x zwart/blauw ????, deze komt uit de canbustrailermodule. Waarvoor?
 
Laatst bewerkt:

Gizzmo

Forumguru
misc.php


misc.php
 

Gizzmo

Forumguru
@Gizzmo : Wat zegt ECS (via hun site)? Bij ECS kun je gewoon de installatiehandleidingen downloaden.


Thanks, was er inmiddels wel bijna uit, en de extra draad vanuit het kastje is voor de PDC, nu nog uit zien te vinden hoe die aangesloten dient te worden. Wellicht ligt er een extra stekkertje bij de andere 2???
Ook komt de artikel code niet overeen, maar we hebben de handleiding die bij de skoda hoort met de juiste kleurcodes ;)

link: http://www.ecs-electronics.nl/manual_nw.php?directlink=/data/manuals/AUDI/AU057H1/AU057H1 Skoda.pdf
en http://www.ecs-electronics.nl/manua...ta/manuals/AUDI/AU057H1/AU057H1User Guide.pdf


ok, nog een handleiding, voor de PDC uitschakeling, lijkt er echter op dat het gewoon wordt verwerkt in het canbus systeem bij originele systemen, zie laatste regel.

http://www.ecs-electronics.nl/pdf/NL_PDC.pdf
 
Laatst bewerkt:

Gizzmo

Forumguru
even een extra bericht voor diegene die het ook van plan zijn, er zijn meerdere kabels afhankelijk van de uitvoering.

Met trekhaak voorbereiding en zonder, er schijnt ook verschil te zijn tussen my2014 en my2015, staat vaak tot 7/2014 en na 7/2014.
 

derf

Senior Member
ziet er goed uit.@Gizzmo. Ging de bumper er makkelijk af. Ik herinner me dat ik daar bij een Nissan Sunny eens behoorlijk mee zat te klooien. Ben benieuwd naar het vervolg.Sucses
 

Gizzmo

Forumguru
Als je het eenmaal weet is het niet moeilijk, zat natuurlijk weer 1 schroefje heel erg verstopt.
Zal morgen wel even een verslagje schrijven, moet zo weg.
 

Antera

Donateur
Dat van de PDC wil zeggen dat je dit moet omcoderen als het goed is zodatr de auto weet dat er een trekhaak onder zit. Heb nog geen kabelsets gezien die ervoor zorgde dat de parkeersensoren niet over de zeur gingen :-) net als aanmelden van de trekhaak :D
 

Gizzmo

Forumguru
@heusinkveldb , hoe snel moet je het hebben, erg drukke week, maar als je het snel nodig heb moet je het even zeggen, anders desnoods even telefonisch contact. :)
 

heusinkveldb

Forumguru
@heusinkveldb , hoe snel moet je het hebben, erg drukke week, maar als je het snel nodig heb moet je het even zeggen, anders desnoods even telefonisch contact. :)
Dank je Gizzmo!
Heb absoluut geen haast hoor, heb mijn auto nog niet eens en trekhaak moet ik ook nog bestellen. Was puur interesse.

Waar heb jij de haak en kabelset besteld? Gewoon bij de dealer?
 
Bovenaan Onderaan