Trekhaak O3 monteren

JvW

Senior Member
Ik heb het diverse keren gedaan, maar als er eenmaal wat bramen o.i.d. aan zitten is het gedaan met het systeem. Daarbij komt dat ik nu regelmatig met een aanhanger rijd en dan geen zin heb om die trekhaak er elke keer weer onder te moeten hangen. En werkelijk waar, zelfs iemand die dagelijks met trekhaken werkt was er een poosje mee aan het klungelen....
 

micky

Forumguru
Kogel hoog, insteken en de kogel naar beneden drukken en hij klikt vast, in 1 keer.
Verder, afneembare trekhaken krijgen heel vaak speling als je ze regelmatig gebruikt, maar niet verwijderd, er komt roest tussen de verbinding, zoek maar eens op het net, mijn eigen schoonvader heeft zelfs een trekhaak moeten laten vervangen omdat hij hem nooit verwijderde

Overigens, bramen aan de trekhaak/verbinding!!?? nooit van gehoord @JvW
 

JvW

Senior Member
@mickey De procedure ken ik wel hoor, maar wat moet je doen als dat ding vervolgens geen klik zegt en op rood blijft staan? Hoe het komt weet ik dan ook niet, maar ik vind het wel best zo.
 

hemi24

Forumguru
@mickey De procedure ken ik wel hoor, maar wat moet je doen als dat ding vervolgens geen klik zegt en op rood blijft staan? Hoe het komt weet ik dan ook niet, maar ik vind het wel best zo.

Het blijft natuurlijk wel een kwestie om biede delen die in elkaar vallen goed schoon (en ingevet) te houden!!!
 

JvW

Senior Member
Het zal allemaal wel aan mij liggen.....

Onfeilbare trekhaken bij Skoda.....
 

Xander

Senior Member
Ik wil binnenkort de afneembare trekhaak van de site van Skoda laten monteren. Op hun site staat een prijs van 885 euro. Nu lees ik hier over wel/niet aanwezigheid van trekhaakvoorbereiding. Als er inderdaad een kabel aanwezig is, dan zal de installatie eenvoudiger zijn neem ik aan. Weet iemand of de genoemde prijs op de site van Skoda een vanaf-prijs is? En komen er dus nog kosten bij als de trekhaakvoorbereiding niet aanwezig is?
 

MeneerB

Forumguru
Weet iemand of de genoemde prijs op de site van Skoda een vanaf-prijs is? En komen er dus nog kosten bij als de trekhaakvoorbereiding niet aanwezig is?

Mijn ervaring:

Ik heb een half jaar terug bij de dealer de afneembare trekhaak laten plaatsen (Thule/Brink).
Er was volgens de configuratie sticker geen trekhaak voorbereiding aanwezig (en die optie heb ik ook niet aangevinkt bij de order)
Dus die prijs is inclusief alles. (er werd ook een witte nummer plaat bij geleverd)

Het zal elders vast wel goedkoper kunnen, maar ik zag de bui al hangen dat ik een keer terug moet omdat e.e.a. niet goed samenwerkt met het infotainment systeem en de parkeer sensoren.

Het werd gemonteerd en het werkte zoals het moest werken.
 

Xander

Senior Member
...bij de dealer de afneembare trekhaak laten plaatsen (Thule/Brink)...
Had je zelf gekozen voor een Brink of was dat toevallig wat de dealer erop had gezet. Ik zie namelijk verschillende merken langskomen waaronder westfalia bijvoorbeeld.
 

MeneerB

Forumguru
Eigenlijk beide.
Ik wilde geen heel onbekend merk. Die zijn misschien prima maar van de bekende merken verwacht ik in ieder geval een beetje kwaliteit.
Ik had voorkeur voor Thule(Brink) of Westfalia.

Mijn dealer had de Thule in zijn lever programma dus die is het geworden.
 
Bovenaan Onderaan