Trekhaak FABIA

ronald24e

Actief lid
Nog even wat bangmakerij:mad:
Buiten deze discussie zitten er wel degelijk mogelijk financiele gevolgen voor greenliners die trekhaak, grotere wielen of andere aanpassingen aan de auto doen die verbruik/uitstoot verhogen (waardoor dus onterecht in het blue/green GEEN tarief gereden wordt). Wegens het succes en daardoor graaigeld mislopen door de overheid kunnen ze hier wel eens heel snel heel streng op worden....mogelijk met terugwerkende kracht.
Grijs kenteken is voorheen ook van de een op de andere dag voor particulieren 570% duurder in houderschapsbelasting geworden..

en ja ik ben een beetje jaloers dat ik wel gewoon moet betalen, maar ik wilde perse DSG....:winkie:

Zal allemaal wel loslopen.....de overheid is echt niet gek en wist vantevoren al wat er zou gaan gebeuren(was ook wel erg makkelijk te voorspellen) ze zullen dus ook heus wel de plannen klaar hebben liggen om dit op te vangen op de een of andere manier en gaan ze echt niet iemand lastig vallen omdat hij een trekhaak gemonteerd heeft.........duurt namelijk ook te lang want pas na 3 jaar zou hij voor de keuring moeten en zou erop gecontroleerd "moeten" worden, anders zou ik niet weten hoe ze het willen doen......
Maar goed, dalijk gaan we met z`n allen rekeningrijden en moeten we gewoon weer betalen hoor, alleen zal dat een gereduceerd tarief zijn.
 
Zal allemaal wel loslopen..... ze zullen dus ook heus wel de plannen klaar hebben liggen om dit op te vangen op de een of andere manier en gaan ze echt niet iemand lastig vallen omdat hij een trekhaak gemonteerd heeft...

Kan eigenlijk nooit alleen over een trekhaak gaan... Ik gebruik die alleen om incidenteel een fietsendrager met 2 fietsen te vervoeren. Hetzelfde geldt natuurlijk voor dakdragers waar mensen een koffer op zetten om dan max 75 kg (?) mee te vervoeren.
 

Hetzer

Forumguru
Top windmillsails!!!!!!!!!!, dat zijn de foto's die ik bedoel, ik zit er ook aan te denken om er 1 te plaatsen.
Jij hebt hem bij Vepreda laten monteren toch??
Wat was je daarvoor kwijt?
 

Ron467

Actief lid
Ik denk dat ik er ook maar 1 ga bestellen, wat heb jij ook 7-polig?

Even voor mijn beurt: ik heb ´m ook mee besteld bij Vepreda en af fabriek is het 13 polig.
Volgens Hans Evers zit hier dan wel standaard het verloop naar de 7 polige bij.
 
Ik denk dat ik er ook maar 1 ga bestellen, wat heb jij ook 7-polig?

Even voor mijn beurt: ik heb ´m ook mee besteld bij Vepreda en af fabriek is het 13 polig. Volgens Hans Evers zit hier dan wel standaard het verloop naar de 7 polige bij.

Dat klopt, ik heb een 7 polige besteld maar hij is afgeleverd met een 13 polige met een klein verloopstukje naar 7 polig er bij.

Dat is trouwens niet "af fabriek" maar door Vepreda gemonteerd... :)
 
Ik weet het niet.

Ik heb gisteren thuis pas ontdekt dat het een 13 polige was met hulpstuk naar 7. Bij aflevering werd er wel verteld dat er een verloopstukje bijgeleverd werd maar ik dacht toen dat het van 7 naar 13 polig was (als dat al mogelijk is)... Uitgeleverd met 13 polig, misschien dat dit in de toekomst nog eens van pas komt. Nu gebruiken we de trekhaak een paar keer per jaar alleen voor de fietsendrager met 2 fietsen.
 

Bart_G

Lid
Ik zou even m'n offerte er bij moeten pakken eigenlijk, maar volgens mij krijg ik 7-polig. Weet het niet helemaal zeker meer en heb de offerte hier niet liggen...
 

Ron467

Actief lid
Zou dat aan de Fabia-2 FL. liggen of aan het type trekhaak geleverd door Skoda??

Wat maakt het uit, nu kan je alle karren trekken toch? 13 én 7 polig.

Zal ook wel te maken hebben met de software voor de CAN-BUS; 1 keer aan leren voor 13 polig ondervangt alles.
Reduceren naar 7 polig zal die wel begrijpen maar andersom zal hij storig geven (door meer stroomverbruik dan verwacht concluderen dat er kortsluiting is en dan de stroom afsluiten)
 

Mark

Banned
zelfs straf dat je met je Greenline een trekhaak mag monteren

wij hebben als garage eens een rode kaart gekregen (afkeur) omdat er op een golf bluemotion een trekhaak gemonteerd was (naplaatsing)
die man wou zijn auto verkopen, en dan moet je naar de keuring voor verkoop
en daar vertelde ze heel plezant dat dat op "groene" modellen niet mag
Bij VW zijn er inderdaat een aantal modellen waar je niets mag mee trekken, zelfs een trekhaak plaatsen voor fietsenvervoer mag niet. Op de keuring is dit een rode kaart.

Hier in België krijgen groene wagens een premie van de overheid, eigenaren van deze wagens gaan vervolgens deze wagens schippen waardoor er soms niet veel groen overblijft.
Dit gaan ze wel aanpakken en verbieden, zo zou iemand die betrapt word de volledige premie + een boete moeten terugbetalen.
 

Hetzer

Forumguru
Ik lees dat de O/2 Combi vaak last heb van het aanlopen van de trekhaak op de grond bij het nemen van verkers drempels e.d, heeft de Fabia Combi hier ook last van....
 
Bovenaan Onderaan