Travel assist niet beschikbaar

ena

Forumguru
Dat klinkt veel erger als bij mij. Ik zal het dan maar even laten voor wat het is voorlopig.
 
Ik had het met mijn nieuwe karoq sportline na 250 km rijden al. Dealer gebeld en hij zei dat het een bekend probleem is. Afgesproken als het nog een keer gebeurd, ik langs kan komen voor nieuw stuurwiel. Nu op 600 km en (nog) niet voorgekomen.
Inmiddels 10.000km verder en nog geen probleem meer gehad met de travel assist. Nu de periode van verwarmd stuurwiel i.c.m. Vochtig weer testen.
 

oudestukadoor

Nieuw lid
Heb het probleem nu ook.Auto bij zijn beurt aangegeven dat we een probleem hebben met de assistent systemen.De garage mag geen nieuw stuur plaatsen want het probleem zou terug keren.Skoda moet eerst het probleem opzoeken voor dat de garage wat mag doen.En hoelang moeten we daar op wachten.
Als ik dan op het forum ziet dat het probleem al langer voordoet zal dit ook wel eens langgggg gaan duren.
Toch schandalig hoe ze dit afhandelen.
 

ena

Forumguru
Dat het schandalig is ben ik volledig mee akkoord. Bij mij nu al 3 maanden. Het enige dat ik van Skoda garage te horen krijg is dat Skoda het probleem nog onderzoekt. Doet zich echter al bij al reeds minstens 1,5 jaar voor.
 
Nu naar 1000 km nogmaals de melding “ travel assist niet beschikbaar “, dus afspraak met de. Dealer voor uitlezen systeem en verdere analyse. Zal wel nieuw stuurwiel worden. (Karoq sportline bus. maart 2022)
Inmiddels 13.000 km gereden, nu ook met stuurverwarming aan en alle functies van travel assist ingeschakeld. Nog geen enkele melding van travel assist niet beschikbaar. Gaat dus de goede kant op.
 
Dat het schandalig is ben ik volledig mee akkoord. Bij mij nu al 3 maanden. Het enige dat ik van Skoda garage te horen krijg is dat Skoda het probleem nog onderzoekt. Doet zich echter al bij al reeds minstens 1,5 jaar voor.
Dan heb je echt veel geduld.
Ik ben medio sept naar de dealer gereden om te zeggen dat ik klaar mee ben en dat ze de auto terug mogen hebben omdat ik (lease) betaal voor een 100% werkende auto en via mijn werkgeven weiger de volgende betaling te doen als het niet opgelost is.

uitslag, halve dag diagnose uitlezen en 2 dagen later een nieuw stuurtje gemonteerd. Inmiddels staat de teller al op 42.000 km waarvan 16.000 al zonder gezeik met het stuur.
 

nakharry

Forumguru
Afkloppen op ongelakt hout, maar na het vervangen van mijn stuur tot nu toe ook geen klachten meer gehad. :dankje:
 

Ron V

Nieuw lid
Ik rij nu 1 jaar in een 1,5 jaar oude Skoda Karoq. Ook ik heb na de vele klachten over de travel-assistent een nieuw stuur gekregen. Alleen dat heeft bij mij niets geholpen. 2 weken geleden heeft de auto een beurt gehad en de klachten over de travel-assistent, Google stemherkenning en ook problemen met een updatewaarschuwing doorgegeven.
bij ophalen werd mij niets verteld dat deze klachten niet verholpen waren. Dus nu 2 weken verder wordt ik echt gek van de piepjes met waarschuwingen. Bij mij is dat bijna iedere minuut die ik rij.
Je wordt er compleet gek van.
Dealer zegt nu dat Skoda ermee bezig is en er een terugroepactie gaat komen. Als ik dit forum zo lees hoelang deze klachten er zijn dan heb ik daar heel weinig vertrouwen in.
Echt hele slechte service van Skoda!
Bij mij heeft een nieuw stuur dus niets geholpen helaas.....
 

Royco

Lid
Done, uurtje werk.:cool:

Sinds bovenstaande stuurwissel weer last van de meldingen. Mijn garage stelde voor er weer naar te kijken 5 juni.
Dat vond ik te lang, dus heb ik een berichtje gestuurd naar Pon. Toen kon ik ineens de week er op naar mijn eigen garage om het probleem te onderzoeken.
Wat blijkt, er schijnt weer een nieuwe versie van het stuurwiel te zijn!! Het vervolg is dat dat nieuwe stuur inmiddels is besteld en dat ik dus aan m'n 3de stuur ga beginnen.
Hoop dat het hiermee opgelost is.
 

hvana

Lid
Ik heb ook weer regelmatig de oranje melding maar die gaat ook weer vanzelf weg en gelukkig niet meer met die irritante piep erbij. En altijd binnen de eerste 5 a 10 minuten dat ik onderweg ben. Soms 1, soms 2 of 3 keer. Mijn stuur is ook al eerder eens vervangen.
Wat ik ook sinds kort heb is dat lane-assist na een km of 20 vanzelf weer uitschakelt. Als ik m in het menu permanent ingeschakeld heb, schakelt ie zichzelf toch weer zomaar uit en is het vinkje weer verdwenen. Leve de vooruitgang
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan