Travel assist niet beschikbaar

Stakie75

Senior Member
Als het goed is, klopt het nu beter.

Sinds ik hier gepost heb, heb ik geen enkele keer meer de melding gehad.
 

hemi24

Forumguru
:ot: Voor wie het plaatje van dichterbij wil bekijken:

MB Trac 1500 (01).jpg

Het is een (fabrieks)foto van een MB Trac 1500 uit 1985...

Trekker rijdt in de ploegvoor, dus die heeft een soort van Travel Assist ;)
 

Wodkadrinker

Actief lid
Ook hier een nieuw stuur gekregen, en geen probleem meer gehad .Mjj werd verteld dat het probleem werd veroorzaakt door dat 1 van de 3 sensoren, welke registreren dat je het stuur vast houd defect was en hierdoor geen “ volledig” contact had met het stuur .
 

Stakie75

Senior Member
Vanmorgen auto naar de dealer gebracht. 8u daar, leenauto mee en weer naar huis. 8.30u thuis en om 8.45u een sms van de dealer. Auto kan opgehaald worden. Wordt een vervolg afspraak gemaakt, want moet een nieuw onderdeel in, maar dat is niet op voorraad.

Hier zakt mijn broek echt vanaf. Als je als merk/autoconcern weet dat er zoveel issues zijn met die sturen en je komt met de "bekende" melding mbt TA, dan heb je toch al zo'n stuur op voorraad liggen, of ben ik nou gek?

Sorry, moest ff frustratie van me afschrijven.
 

Stakie75

Senior Member
Gisteren weer opgehaald, met een nieuw stuur. Komt veel voor bij de sturen met stuurverwarming en als je die gebruikt, nog vaker.
Meestal na 1x vervangen zijn de foutmeldingen opgelost, hoge uitzondering is dat je een 2e keer moet vervangen.

Bron: klantenservice Skoda van den Udenhout, Veldhoven
 

HennieP

Actief lid
Heb hier nog geen problemen mee gehad met mijn skoda karoq sportline van 2021 buiten 1 keer rijden in sneeuw.
en dat was logisch als er sneeuw op de camera zit.
 
Heb er inmiddels al 5000km opzitten (nu 26.xxx op de teller) met het travelassist probleem. Speaker is ook stuk aan t gaan door het constant gepiep. Volgens Ames (dealer) mag het stuurtje niet vervangen worden want dat zou het probleem niet oplossen...
 

ena

Forumguru
Ik lees deze thread en vraag me af of mijn auto ook last van "het probleem" heeft... Ik heb een Kodiaq Sportline (FL) met stuurverwarming. Ik krijg af en toe inderdaad de melding travel assist niet beschikbaar. Meestal is het dan maar eventjes en kort daarop weer in orde, dus heb ik daar nooit moeilijk over gedaan. Dacht dat het dan met slechte camerabeeld/wegbeeld of zo te maken zou hebben (ofschoon het mij opviel dat er geen slecht weer of slecht wegdek was op die momenten)...

Dus hoe uit dit probleem zich? Enkel door heel frequent en langdurig verschijnen van die melding of ook bij af en toe korte meldingen...?
 
Het begon bij mij eerst ook, sporadisch.
Nu is het zo, als er wat onduidelijkheid is op de weg, zoals een slechte markering en hij ziet weer een goede wegmarkering, dan wilt het systeem meteen de travel assist aanroepen en regent het van de foutmeldingen. Ik heb nu minstens 1x per minuut. Op de snelweg een stuk minder.

Ook wanneer het constant blijft piepen, zoals bij wegwerkzaamheden met halve witte/gele strepen, dan begint de speaker in de virtuele dash te kraken. Ik hoop dat deze mee vervangen gaat worden!!
 
Bovenaan Onderaan