Travel assist niet beschikbaar

nakharry

Forumguru
Gisteren eindelijk eens de tijd genomen om het probleem met de foutmelding "Travel assist niet beschikbaar" te laten onderzoeken. Zojuist gebeld door de dealer dat ze een nieuw Sportline stuurwiel mogen bestellen van Pon.

Nu lees ik regelmatig dat ook de Octavia en de Kodiaq hier last van hebben. Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoeveel mensen met specifiek een Karoq hier ook last van hebben (gehad) en of het vervangen van het stuurwiel geholpen heeft of toch een software update of iets anders?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
 
Ik had het met mijn nieuwe karoq sportline na 250 km rijden al. Dealer gebeld en hij zei dat het een bekend probleem is. Afgesproken als het nog een keer gebeurd, ik langs kan komen voor nieuw stuurwiel. Nu op 600 km en (nog) niet voorgekomen.
 

Royco

Lid
Ik ga volgende week even bij de dealer langs voor hetzelfde euvel, hij gaat het onderzoeken. Maar vermoed dat het een nieuw stuurwiel wordt.
Hij wist ook nog te vertellen dat het probleem.bij gebruik van de stuurwielverwarming versterkt werd.
Hou jullie op de hoogte.
 

nakharry

Forumguru
Er werd mij eerst verteld dat het bij eerdere productiedatums voor kwam dat het stuur vervangen moest worden. Na overleg met Pon toch besloten om het stuur te gaan vervangen.

Blijf het nog altijd een bijzonder iets vinden dat VAG door blijft produceren bij zoveel klachten. Of het nu een DSG DQ200 is, een stuur of uitgerekte kettingen bij een 1.4 TSI..
 

nakharry

Forumguru
Wel fijn dat ik dan altijd bij die 1% zit en dan heb ik het niet over een outlaw motorbende:maakmegek:

R.jpg

Eerst oplossen en dan verder produceren, maar ik werk dan ook voor een Japanse firma en die kijken hier iets anders tegenaan. Durven ook iets langer garantie te geven dan de meeste westerse firma's. Deutsche grundligkeit das war einmal.
 
Ik had het met mijn nieuwe karoq sportline na 250 km rijden al. Dealer gebeld en hij zei dat het een bekend probleem is. Afgesproken als het nog een keer gebeurd, ik langs kan komen voor nieuw stuurwiel. Nu op 600 km en (nog) niet voorgekomen.
Nu naar 1000 km nogmaals de melding “ travel assist niet beschikbaar “, dus afspraak met de. Dealer voor uitlezen systeem en verdere analyse. Zal wel nieuw stuurwiel worden. (Karoq sportline bus. maart 2022)
 

nakharry

Forumguru
Ben benieuwd of het bij jou ook alsnog je stuur is @red2003 . Er werd mij verteld dat mijn auto (Karoq Sportline Business van oktober 2020) al geen stuur meer zou moeten hebben met dit probleem (productiedatum van een paar maanden daarvoor schijnbaar nog wel)..
 
Ik ben benieuwd wat de analyse zegt. Aangezien ik ook de stuurverwarming aan had, zou het ook iets anders kunnen zijn, zie opmerking van Royco
 

Royco

Lid
Ik ga volgende week even bij de dealer langs voor hetzelfde euvel, hij gaat het onderzoeken. Maar vermoed dat het een nieuw stuurwiel wordt.
Hij wist ook nog te vertellen dat het probleem.bij gebruik van de stuurwielverwarming versterkt werd.
Hou jullie op de hoogte.
Volgende week dinsdag krijg ik een ander stuurtje. :thumbsup:
 

Stakie75

Senior Member
Ik ga de mijne na de meivakantie ook naar de dealer brengen. Dan een paar dagen geen melding, dan af en toe en op andere dagen pingt hij 20x p/m. Om gek van te worden.

Tot een maand geleden nooit geen last van, na wissel naar zomerbanden ineens wel. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft, gewoon een constatering.
 

hemi24

Forumguru
Geen idee. 'S morgens brengen, eind vd dag ophalen
‘s morgens nog goed; ‘s middags niet meer?!?

gebruik van zo’n remmenknecht zou zomaar een ”overleden” stuurwiel kunnen betekenen…

misschien moet je je handtekening ook eens aanpassen: je afbeelding lijkt niet echt op een O3!
 
Bovenaan Onderaan