Travel Assist activeren

Jpturtle

Forumguru
Verkeersbord herkenning kan je uitzetten voor ACC. Ergens in de instellingen, zit wel verstopt. Zou zelf ook moeten gaan kijken
 

Antera

Donateur
Predictive is inderdaad met de weg situaties en met de verkeersborden. In je menu instelbaar bij je hulpsystemen.

Dynamic Lane assist is wel codeerbaar maar pertinent. Is dan geen optie om dat zelf aan of uit te zetten
 
Laatst bewerkt:

Arnie

Actief lid
Op mijn huidige Superb heeft @Rainesh naar grote tevredenheid een aantal functies geactiveerd die het gebruik echt flink prettiger hebben gemaakt. Zodra ik de RS IV aan het eind van deze maand heb opgehaald zal ik eens gaan kijken wat er mogelijk is met de uitrusting. Er zullen vast wat fijne opties zijn… (traffic jam assist zou prettig zijn bijvoorbeeld)

ACC is aanwezig net als Lane Assist. Alleen nu lees ik hier dat er dus twee soorten Lane Assist zijn? Ik was in de veronderstelling dat er gewoon één soort was die actief in de rijbaan stuurt?
 

Antera

Donateur
Op mijn huidige Superb heeft @Rainesh naar grote tevredenheid een aantal functies geactiveerd die het gebruik echt flink prettiger hebben gemaakt. Zodra ik de RS IV aan het eind van deze maand heb opgehaald zal ik eens gaan kijken wat er mogelijk is met de uitrusting. Er zullen vast wat fijne opties zijn… (traffic jam assist zou prettig zijn bijvoorbeeld)

ACC is aanwezig net als Lane Assist. Alleen nu lees ik hier dat er dus twee soorten Lane Assist zijn? Ik was in de veronderstelling dat er gewoon één soort was die actief in de rijbaan stuurt?


Travel assist (= jouw genoemde traffic jam assist) is naderhand wel te activeren als je het niet hebt maar zal je een andere stuur moeten plaatsen. Ik kan dit dan voor je coderen
 
hallo ik ben nieuw hier en heb ook een Skoda Octavia Combi RS iV besteld. Helaas mis ik ook lane assist op de door mij bestelde uitvoering en heb dus ook minder knopjes op het stuurwiel. Ik ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is en volg dit topic
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat er mogelijk is kijk eens op me website www.vcds-coding.nl

Interessante opties!


Ik vraag me wel af of mijn RS iV Business de juiste adaptive cruise control heeft. Mijn RS heeft geen “Travel Assistant Pakket” of “Comfort Pakket” en is verder helemaal standaard. In Nederland word enkel de RS iV Business geleverd met de mogelijkheid voor 3 pakketten te selecteren. In de advertentie staat dat de Skoda wel adaptive cruise heeft maar of dat de vereiste ACC is die jou pagina noemt weet ik dus niet. Mij is ook niet duidelijk of deze Adaptive Cruise dezelfde is als op mijn Golf 7.5 welke de auto ook vanuit stilstand in de file kan laten rijden. Ook mijn Golf heeft geen lane-assist.

In de brochure kan ik enkel vinden dat het Travel Assistant Pakket Adaptive Cruise Control heeft tot 210 km/h dus ik denk dat ik niet de vereiste versie heb of wel?
 

xplain

Forumguru
Er is maar één soort ACC op de Skoda Octavia dus dat komt wel goed. Verder zit er standaard de simpele lane assist op die een beetje komt zeuren als je over de lijntjes gaat. Deze twee modules maken dat hardwarematig alles voor handen is om stapje hoger te gaan naar de travel assist.
Daarvoor heb je wel een ander stuurtje nodig dat simpelweg het extra knopje moet bevatten om deze travel assist functie in te schakelen.
 

xplain

Forumguru
Alhier een voorbeeld van een RS stuurtje mét het benodigde knopje uiterst rechts bovenaan:
d2325ce794de2457f28da46c06dcff29.jpg


En hier foto van mijn RS stuur zonder het bewuste knopje:
15ea07ace10e4026f593f6151261bb74.jpg
 
dat knopje mis ik inderdaad. Is zo’n stuur duur? Of kun je ook enkel de knopjes vervangen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xplain

Forumguru
Heel het stuur moet vervangen worden. Kost je zo'n €500.

Ik vond er onlangs etentje voor €475, maar dat heb ik moeten terugsturen want had geen DSG peddels.
Ondertussen heb ik de auto en wacht ik nog even af of het me echt stoort. Voorlopig vind ik de simpele lane assist best voldoende.
 
Bovenaan Onderaan