Tman0961
Forumguru
Afgelopen vrijdag de Sup ingeruild voor een Touran uit 2016 op Benzine.
Ik was wat huiverig of het blokje voldoende vermogen heeft voor een auto voor zo'n formaat, maar dit valt niets tegen.
Er zit ACC in wat even wennen was, maar nu prima bevalt. Verder valt me vooral op dat deze wagen veel nieuwer voelt en aandoet, dat merk je in alles. Qua klasse, beleving en ruimte kan de Touran niet tegen de Sup op. Wel is het erg fijn dat de Touran 3 volwaardige zetels achterin heeft. Met de ACC en de hoge zit is het wel erg comfortabel cruisen.
Komende week gaat de Touran naar de poetser voor een goeie beurt en wordt er een trekhaak onder gezet.
Daarna zal ik eens wat foto's plaatsen.
Aangezien de gezinsauto nu op benzine is en de minste kilometers moet/gaat maken, zal de huidige boodschappenwagen, een Clio op benzine uit 2005 met 200k op de teller, vervangen worden door een klein zuinig dieseltje. De diesel zal dan met name voor woon/werk gebruikt worden.
Ik ben nu vooral aan het kijken naar een Ford Fiesta uit 2015 1.5 TDCi, deze staan ex-lease voor rond de 5k te koop met om en nabij de 200k kilometers. Wat ik vanuit ervaringen begrijp en op internet lees, is dat hier (hopelijk) weinig problemen mee zijn.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het wel spannend vind om een auto van rond de 200k kilometers te kopen.
Ik was wat huiverig of het blokje voldoende vermogen heeft voor een auto voor zo'n formaat, maar dit valt niets tegen.
Er zit ACC in wat even wennen was, maar nu prima bevalt. Verder valt me vooral op dat deze wagen veel nieuwer voelt en aandoet, dat merk je in alles. Qua klasse, beleving en ruimte kan de Touran niet tegen de Sup op. Wel is het erg fijn dat de Touran 3 volwaardige zetels achterin heeft. Met de ACC en de hoge zit is het wel erg comfortabel cruisen.
Komende week gaat de Touran naar de poetser voor een goeie beurt en wordt er een trekhaak onder gezet.
Daarna zal ik eens wat foto's plaatsen.
Aangezien de gezinsauto nu op benzine is en de minste kilometers moet/gaat maken, zal de huidige boodschappenwagen, een Clio op benzine uit 2005 met 200k op de teller, vervangen worden door een klein zuinig dieseltje. De diesel zal dan met name voor woon/werk gebruikt worden.
Ik ben nu vooral aan het kijken naar een Ford Fiesta uit 2015 1.5 TDCi, deze staan ex-lease voor rond de 5k te koop met om en nabij de 200k kilometers. Wat ik vanuit ervaringen begrijp en op internet lees, is dat hier (hopelijk) weinig problemen mee zijn.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het wel spannend vind om een auto van rond de 200k kilometers te kopen.
Laatst bewerkt: