Topsnelheid verschillende modellen

Heb zelf het zuinig rijden tot een kunst verheven. Over de laatste drie tankbeurten ca. 3500 km. 4,5 ltr./100km. Octavia 1.9 Tdi elegance 2001. /forum/images/graemlins/2133.gif
 

Droopy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heb zelf het zuinig rijden tot een kunst verheven. Over de laatste drie tankbeurten ca. 3500 km. 4,5 ltr./100km. Octavia 1.9 Tdi elegance 2001. /forum/images/graemlins/2133.gif

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif We have a winner /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif
Of gaat hier iemand nog overheen (of is het onderdoor)
 

Ralph

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Beste Ralph,
Ik waardeer je enthousiasme. Maar tenzij je zeer professionele apparatuur tot je beschikking hebt gehad moet ik toch een beetje lachen om "0,3 seconde". Probeer eens een stopwatch in te (laten) drukken tegelijk met het gas geven. Een verschil van 0,3 seconde ontstaat snel. Startsignaal geven en vervolgens de tijd tot jouw reactie met je rechtervoet; idemdito. En zo kan ik nog wel wat verzinnen over de reactiesnelheid van je zenuwstelsel, de opbouw en snelheid van spierspanning etc.(en ja, daar heb ik echt verstand van )

Dus laten we nou niet te hard van stapel lopen hier, de bottomline is natuurlijk dat we allemaal dagelijks(in mijn geval over een week of drie) in onze Škoda stappen en daar veel plezierige en vooral ook veilige kilometers in rijden.

Tot slot nog het volgende: als je in het bezit bent van een heerlijk snelle auto, hoop ik wel dat je je daarmee uitleeft op een circuit o.i.d. Ik moet er toch niet aan denken dat je gedreven door een verhoogd adrenalinegehalte je kunsten ten toon spreidt op de openbare weg, precies als mijn kinderen daar gaan oversteken......

[/ QUOTE ]



Ik kan me je reactie voorstellen. De tijden zijn gewoon gemeten met een stopwatch en daarna vergeleken met de fabrieksopgave van de GTI. En dit klopt aardig anders zou ik er niet naast kunnen blijven rijden. Ten tweede: Ik houd me binnen de bebouwde kom ALTIJD aan de snelheid! En zelfs op de snelweg ben ik een nette chauffeur die 30.000 km per jaar rijdt.

Dus doe relax en ga niet gelijk allemaal vooroordelen zitten spuien tegen je mede skoda rijders. Overigens komt er zeer binnekort een rollerbankuitdraai voor de ongelovige tomassen hier!
 

Logic

Actief lid
@Ralph
Van vooroordelen is geen sprake en al helemaal niet tegen Škoda rijders. Nou zeg je dat je je binnen de bebouwde kom aan de snelheid houdt. Op de snelweg ben je een nette chauffeur(ruim begrip /forum/images/graemlins/wink.gif). Betekent dit dat je je dan uitleeft op de provinciale wegen? /forum/images/graemlins/grin.gif
Geintje uiteraard. Ik ben blij dat je je auto niet "misbruikt" en uiteraard, zoals al eerder gezegd, gaat het er vooral om dat we met plezier in onze auto's rijden, toch?
Tot slot nog een (gratis) tip: gebruik als je op een specifieke post reageert, even de "citeren" functie. Dat maakt het iets overzichtelijker.
 

Ralph

Lid
Bedankt voor de tip! zal er voortaan gebruik van maken. Als ik me overigens uit wil leven ga ik naar duitsland.

Dus als ik dan gelijk wordt aangevallen op verschillende dingen zonder enige gegronde reden, dan is dit zeer vervelend. Laat ze dan liever hun jaloersiteit en frustatie uitleven op hun psychiater ofzo...

En uiteraard is het veel leuker als deze site gebruikt wordt om leuke ervaringen en\of kennis uit te wisselen ipv mensen af te kraken. Dus als je een mede skodarijder op de weg ziet rijden, zwaai dan gewoon eens vriendelijk, zoals motorrijders dat doen. Dit is mij al een paar keer gebeurd en doe het nu zelf ook!! Moet zeggen, dat voelt goed!!
 

Ralph

Lid
Overigens wil ik niet de indruk wekken dat ik deze actie's goedkeur. Maar grappig vond ik ze wel....
 
Bovenaan Onderaan