Topsnelheid verschillende modellen

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zo stond er bij mij dus ineens 202 op de teller.... /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Ga ik zeker ook nog doen.... /forum/images/graemlins/489.gif even nog een beetje meer inrijden...
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
240 op de teller... was bijna windstil en vlak wegdek.

Ik rij een octavia 2005 2.0 TDI getuned naar 200PK

[/ QUOTE ]

Toch niet op de de N57 hoop ik???? /forum/images/graemlins/blush.gif
 

Droopy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Toch niet op de de N57 hoop ik???? /forum/images/graemlins/blush.gif

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/uitlachen.gif Hoezo is dat het enige vlakke wegdek in Nederland
 
Wat denken de prikkers wat de afwijking van de km.teller is. Bij mij 61 = 57 echte (bekeuring) 80 = 75 echte uitgemeten via hectometer paaltjes rijksweg gedurende 4 km. /forum/images/graemlins/1439.gif
 

ericb

Actief lid
Ik heb ongeveer dezelfde afwijking tussen de teller en de werkelijke snelheid.Vooral bij lage snelheden is de afwijking percentueel veel hoger dan bij andere auto's die ik gehad heb, eigenlijk is een dergelijk verschil anno 2005 niet acceptabel. /forum/images/graemlins/frown.gif
 

Ralph

Lid
De afwijking bij mij op de teller is bijna te verwaarlozen!
Via de GPS scheelt het bij 180km/u nog geen 5 km/u...
 

ericb

Actief lid
Het klopt dat het verschil bij hoge snelheden relatief klein is en dus verwaarloosbaar( een boete voor 60 of 65 km te hard maakt niet zoveel verschil). Het verschil is volgens mij redelijk constant dus bij 50 km/u 5 km en bij 150 km/u ongeveer 6 km. Juist bij die lage snelheden, 30 km zones etc. wil ik graag op de meter kunnen vertrouwen.
 

Ralph

Lid
Golf V GTI is nauwelijks sneller. Met optrekken scheelt het naar 100km/u ongeveer 0,3 sec. Rollerbank uitdraai komt nog!
 

Logic

Actief lid
Beste Ralph,

Ik waardeer je enthousiasme. Maar tenzij je zeer professionele apparatuur tot je beschikking hebt gehad moet ik toch een beetje lachen om "0,3 seconde". Probeer eens een stopwatch in te (laten) drukken tegelijk met het gas geven. Een verschil van 0,3 seconde ontstaat snel. Startsignaal geven en vervolgens de tijd tot jouw reactie met je rechtervoet; idemdito. En zo kan ik nog wel wat verzinnen over de reactiesnelheid van je zenuwstelsel, de opbouw en snelheid van spierspanning etc.(en ja, daar heb ik echt verstand van /forum/images/graemlins/grin.gif)

Dus laten we nou niet te hard van stapel lopen hier, de bottomline is natuurlijk dat we allemaal dagelijks(in mijn geval over een week of drie) in onze Škoda stappen en daar veel plezierige en vooral ook veilige kilometers in rijden.

Tot slot nog het volgende: als je in het bezit bent van een heerlijk snelle auto, hoop ik wel dat je je daarmee uitleeft op een circuit o.i.d. Ik moet er toch niet aan denken dat je gedreven door een verhoogd adrenalinegehalte je kunsten ten toon spreidt op de openbare weg, precies als mijn kinderen daar gaan oversteken...... /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

sunnyboy

Senior Member
@ericb
Off-topic: Heb je dan al eens uitgerekend wat het scheelt in tijd als je in een 30km/u zone rijdt of binnen de bebouwde kom?
De tijdwinst is vaak zo minimaal dat ik mij afvraag waarom we ons daar zo druk over maken.
Tenslotte is veelal een 30 km/u zone ingesteld omdat... juist ja er mogelijk jonge kinderen vertoeven die opeens van achter een auto kunnen opduiken.
We willen geen van allen een ongeval meemaken waar een kind bij betrokken is.
 

Logic

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De tijdwinst is vaak zo minimaal dat ik mij afvraag waarom we ons daar zo druk over maken.
Tenslotte is veelal een 30 km/u zone ingesteld omdat... juist ja er mogelijk jonge kinderen vertoeven die opeens van achter een auto kunnen opduiken.
We willen geen van allen een ongeval meemaken waar een kind bij betrokken is.

[/ QUOTE ]

My point exactly /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Van de teller af... Ech wel. /forum/images/graemlins/grin.gif

Op een verlaten stuk Autobahn, dat wel.

Teller van de 4x4 turbo is namelijk niet berekend op topsnelheid na chippen en een tellerafwijking van 5 procent...

Is overigens weinig lol aan, aan dat rechtuitbranden. Eén keer gedaan om te kijken of de opgave van de chipper klopte (235 km/u plus 5% op een schaal tot 240) en inderdaad. Maar ik pak liever een bochtje binnen de toegestane maximumsnelheid.
 

blacktdi

Actief lid
Wat is nou de lol van zo hard mogelijk rijden. Tussen acceleraties en bochtenwerk is toch veel leuker leuker.
/forum/images/graemlins/yeah.gif
 

AMBIO2

Actief lid
Ben blij dat ik niet zo hard kan !!!
Alleen het verbruik al bij die snelheden, en alle
bijkomende risico's.
Nee... dank je wel.
 

sunnyboy

Senior Member
Met m'n BMW lachtte ik iedereen uit aan de pomp.
1:17,5 litertje diesel over 5,5 jaar was toch zo slecht nog niet. Als ik de snelweg nam naar Zuid-Frankrijk werd het wel eens 1:20 met de 320d.
Nu met de 2.0 FSI een iets ander verhaal.
 
Bovenaan Onderaan