Toch Octavia Combi 14%

serum

Senior Member
Ik heb geen hoek kunnen ontdekken waarbij hij er lelijk uitziet.

Hij is in metallic zwart meegespoten bij de zwarte uitvoering. (de 'haaievin' is gewoon hoogglans zwart)

Kan me voorstellen dat je met spoiler misschien een schonere achterruit houdt.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    535,6 KB · Weergaven: 97
  • 2.jpg
    2.jpg
    439,5 KB · Weergaven: 94
Waarom klagen over Peugeot? Heb jaren een 308sw gehad wat een wereld auto was dat. Kon echt alles in. Volledige stoelen achterin die je ook nog eens kon verwijderen. dus geen 2 1/2 zit. Je krijgt wat je besteld. Bij skoda is het maar afwachten. Kessy wel/niet. FA wel/niet. Brandstofmeter die geeft tenminste echt aan hoeveel liter je nog hebt en wat je kan rijden. Bij skoda is en blijft het gokken. Enige nadeel van Peugeot is het lust wel lampen. Iedereen 12000km nieuwe H7 verlichting erin. Waarom dan toch skoda genomen zou je zeggen? Ik wilde wat heel,anders en totaal (nog) geen spijt van. Ik hoop ook met de skoda alleen bij de dealer te komen met een beurt net als bij Peugeot.
 

serum

Senior Member
Auto staat nog op de transportklossen bonyuri. Hierdoor ziet het er sowieso wat minder uit. Ben ivm mijn hobbies akelig blij met de combi ipv de hatchback. :)
 

bonyuri

Actief lid
Auto staat nog op de transportklossen bonyuri. Hierdoor ziet het er sowieso wat minder uit. Ben ivm mijn hobbies akelig blij met de combi ipv de hatchback. :)

Snap ik hoor :)
Ik kom uit een Ibiza ST, dus ik heb al bergen ruimte meer dan vroeger.

Ik bedoelde de extra spoiler, vooral de extra versteviging zit er een beetje gammel uit...
 

serum

Senior Member
Hatchback is ook echt een ruimteschip. Als ik de hoogte niet nodig had gehad, was het zeker een optie geweest.

In het echt loopt hij nagenoeg vanaf het uiterste randje in 1 streep onder een hoek van ~40 graden naar de onderkant van de originele spoiler. Het is een redelijk massief geheel. die 2 rib(jes) aan de zijkant zullen meer aerodynamisch zijn dan constructief.
 

rtwee

Senior Member
Het is geen toeval denk ik dat er alleen nog maar zwarte GL combi's gezien zijn..... Denk dat het op een andere kleur dan zwart echt lelijk is die spoiler. En dat is dan alleen nog maar de kleur...
 

Jstruijk

Senior Member
Ik vraag mij af of er al 2014 combi greenline uitvoeringen zijn geleverd in een andere kleur dan zwart? Ik heb er iig nog geen foto of melding van gezien.
 

rtwee

Senior Member
Ho wacht eens. Is die spoiler ook zwart bij bijvoorbeeld race blue??? :s

Zoals het tot dusver lijkt op de verschillende plaatjes wel. Is bij de nieuwste Golf Greenline (geen combi) ook zo zag ik vandaag toevallig bij 2 wagens.
 

Rooie

Actief lid
Waarom zou deze spoiler bij de zwarte uitvoering meegespoten worden en bij de andere kleuren niet worden meegespoten en uitgevoerd worden in zwart kunststof. lijkt mij niet logisch.
 

serum

Senior Member
Hij is altijd zwart gespoten. (zoals het nu lijkt) Geen zwart kunststof. Ik zag op een trailer vandaag ook weer een zwarte greenline combi.

Zal geen toeval zijn.
 

Rooie

Actief lid
Als de spoiler toch gespoten wordt, waarom dan alleen in het zwart. En dit hadden ze in de configurator op de site wel mogen laten zien, dan had ik misschien wel voor een andere kleur gekozen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kan me voorstellen dat je met spoiler misschien een schonere achterruit houdt.
Ik vrees van niet...
Meer kans daarop met een flinke spoiler onderaan de achterruit, vermoed ik - dit op basis van mijn ervaring met een 1982-er Opel Ascona hatchback zonder achterruitwisser, maar mét een tamelijk vlak stukje achterklep van een cm of 15. Daardoor werden de luchtwervelingen blijkbaar zodanig beïnvloed dat er bij nat weer nauwelijks vuil op die enorme ruit werd gegooid (en dit was lang vóór het zoab-tijdperk!).
 

svdm

Senior Member
Heb het idee dat de reden van het feit dat die 14% Combi's (en Hatchbacks) opeens nu toch al worden uitgeleverd (ipv pas in maart/april) is dat dit allemaal al lang zo gepland was, maar dat ze wilden voorkomen dat teveel mensen hun 14% hatchback bestellingen van 2013 op het laatste moment zouden annuleren.

Immers, als ik had geweten dat ik slechts maar een ruime maand (5 weken) langer zou moeten wachten op de levering van de 14% Combi-versie (of Hatchback), dan had ik daar hoogstwaarschijnlijk voor gekozen.

Overigens ben ik dik tevreden met mijn 2013 Hatchback Greenline hoor! Maar een beetje zuur is het wel...

#dubbeltjeopeersterang, ik weet het! :-|
 
Bovenaan Onderaan