Toch Octavia Combi 14%

Mick

Actief lid
Vandaag was ik bij een dealer in het midden van het land, en daar vertelde men mij dat er toch een Octavia combi in de 14% zou komen.
Hij had het gisteren vernomen, maar er mogen eigenlijk nog geen uitspraken over gedaan worden. Ik neem aan dat hij dit niet verzint.
Pon zou bang zijn dat ze met de hatchback zouden blijven zitten aldus de verkoper.

Ook nog even in de Seat Leon ST gezeten ( ook in de 14%), en deze was toch ook best wel ruim
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

030-NL

Lid
Mits correct kan dit erg voordeling uitvallen. Scheelt toch weer 90 euro per maand (20% versus 14% op een auto van ~35k). Alternatief is een 308 SW en Leon ST. Voorkeur gaat toch uit naar een O3 met full options.
 

turboturbo

Forumguru
Ok, dus het vermoedde argument van met de hatchbacks blijven zitten, slaat niet erop dat die geen 14% zijn, maar dat die nu al in grote getale zijn voorbesteld / geïmporteerd vanwege de verwachtte verkopen... Die misschien ietsje in zullen storten als de Combi ook met 14% verkrijgbaar is. Ik snap het.
 
Ik ben benieuwd, net een O3 Combi EBL besteld. Even in de gaten houden.

Wat mij opvalt is wel dat het verschil in standaarduitrusting tussen de GBL en EBL (bij de hatchback) best groot is, dat betekent dan wel dat het dan een GBL met heel veel extra opties aangevinkt moet worden om hetzelfde comfort te bieden. Ben benieuwd wat dat dan doet met de consumentenprijs en het leasebedrag.
 

030-NL

Lid
Ok, dus het vermoedde argument van met de hatchbacks blijven zitten, slaat niet erop dat die geen 14% zijn, maar dat die nu al in grote getale zijn voorbesteld / geïmporteerd vanwege de verwachtte verkopen... Die misschien ietsje in zullen storten als de Combi ook met 14% verkrijgbaar is. Ik snap het.
Gezien de lease cijfers gaan mensen toch voor de Combi zelfs als deze 20% bijtelling heeft en kiezen niet voor de 14% hatchback puur vanwege de prijs.
 

hemi24

Forumguru
Ook nog even in de Seat Leon ST gezeten (14%), en deze was toch ook best wel ruim

Vraag me af waar je geweest bent, aangezien de Leon ST pas aan het eind van de maand bij de dealer arriveert (en de 14% versie van de ST pas vanaf de eerste kwartaal van 2014)...
Of was het misschien een SC?
 
Laatst bewerkt:

Mick

Actief lid
Vraag me af waar je geweest bent, aangezien de Leon ST pas aan het eind van de maand bij de dealer arriveert (en de 14% versie van de ST pas vanaf de eerste kwartaal van 2014)...
Of was het misschien een SC?

Nee, het was echt de Leon ST, in FR uitvoering en hij staat bij de importeur Pon in Leusden, meteen als je het pand binnenkomt, met schuin er tegenover de Rapid Spaceback.
Het was een 1.4TSI volgens de kaart die erbij lag, maar ik bedoelde alleen dat deze ook in de 14% schaal gaat komen.
En echt, de ruimte valt helemaal niet tegen en zelfs de kofferbak ziet er mooi uit.
 

hemi24

Forumguru
Nee, het was echt de Leon ST, in FR uitvoering en hij staat bij de importeur Pon in Leusden, meteen als je het pand binnenkomt, met schuin er tegenover de Rapid Spaceback.
Het was een 1.4TSI volgens de kaart die erbij lag, maar ik bedoelde alleen dat deze ook in de 14% schaal gaat komen.
En echt, de ruimte valt helemaal niet tegen en zelfs de kofferbak ziet er mooi uit.

Ik weet het ik heb de ST laatst tijdens een sneak-preview in Sneek mogen bekijken.
Volgens mij is de Leon ST net als de O3C een stukje breder en ruimer op de achterbank dan de Golf VII Variant...
 

RoelF

Forumguru
Helemaal juist Ted. Ik bedoelde de hatchback is er sowieso in 14%. Goed opgelet, bedankt!
 

svdm

Senior Member

RoelF

Forumguru
De GBL (in ieder geval de 2013 productie) is gebaseerd op de ABL, niet op de EBL.
Mee eens. Wat ik bedoelde was dat je niet alle opties op een GBL kunt bestellen, die op een ABL wel beschikbaar zijn. (iig het panodak)
 

Darkside

Forumguru
Dat is het "grootste probleem" van de Greenlines. De beperkte optie lijst.
Hierdoor is de kans erg klein dat er een GBL voor de deur zal komen te staan.
 

wigerm

Lid
Ik heb een GBL besteld, en baal ook wel een beetje van 'het gebrek' aan opties...
Wat ik met name mis zijn sportstoelen (al dan niet met leer), het Canton geluidsysteem en het panodak.

Op die zaken na kom je een heel eind met de GBL als je flink alles aanvinkt. Zie mijn handtekening. In mijn configuratie (incl. velgen achteraf) is de auto 32k.

Het bedrijf waar ik werk geeft het verschil tussen leasebedrag en leasebudget terug als ik 0% of 14% uitkies. Per saldo betekent dat dat wat ik terugkrijg meer is dan wat ik aan bijtelling betaal :-) En dan is de keuze heeeeeel snel gemaakt.
 
Bovenaan Onderaan