Toch maar weer Skoda

jered

Lid
Nee er zou vandaag om 10.00 iemand komen kijken. Maar ben gebeld dat de auto weer beschikbaar is
 

jered

Lid
Wel erg vreemd. Ik krijg zojuist een mail van de Century dat deze Skoda zaterdag al verkocht is :pieker:.
Ik heb met volgens mij zaterdag gesproken met de verkoper de groot over deze auto en heb hem niet gesproken de auto is gereserveerd voor mij. Als ik er 12 maanden zeker Skoda bij krijg wil ik wel overwegen hem te kopen
 

Stinger

Actief lid
Ik heb met volgens mij zaterdag gesproken met de verkoper de groot over deze auto en heb hem niet gesproken de auto is gereserveerd voor mij. Als ik er 12 maanden zeker Skoda bij krijg wil ik wel overwegen hem te kopen
Maw een trotse skoda eigenaar :thumbsup:. Nu nog de juiste prijs kaartje onderhandelen.
 

jered

Lid
Moet wel lukken want hij had wel interesse in mijn auto. €15000 inruil en misschien een tientje bij te betalen
 

etjuh

Lid
Als m'n budget het had toegelaten had ik ook een half jaar terug een S2 gekocht. Qua vaste lasten is het verschil niet groot. Maar destijds was er geen mooie S2 te vinden voor ons aanschafbudget. Maar verder ben ik ook blij met m'n O2. Qua ruimte groot genoeg met 2 kinderen. Maar verschil in comfort met een S2 is wel aanzienlijk aangezien m'n broer een S2 heeft. Ik vind dat zelf ook grootste nadeel van de O2. Vooral afrolgeluid en onderstel houdt niet over. Ergonomie en afwerking zijn in de O2 verder ook top. En de 1.8 TSI is een fantastisch blok.
 

ertromp

Forumguru
Als m'n budget het had toegelaten had ik ook een half jaar terug een S2 gekocht. Qua vaste lasten is het verschil niet groot. Maar destijds was er geen mooie S2 te vinden voor ons aanschafbudget. Maar verder ben ik ook blij met m'n O2. Qua ruimte groot genoeg met 2 kinderen. Maar verschil in comfort met een S2 is wel aanzienlijk aangezien m'n broer een S2 heeft. Ik vind dat zelf ook grootste nadeel van de O2. Vooral afrolgeluid en onderstel houdt niet over. Ergonomie en afwerking zijn in de O2 verder ook top. En de 1.8 TSI is een fantastisch blok.

Die opmerking van dat onderstel vind ik wel komisch. De Superb heeft een verlenge Octavia 2 FL bodemplaat en draagarmen / ophanging is identiek :pieker:
 

etjuh

Lid
Ik vind veer comfort wel een stuk beter. Ik vind de octi vaak wel behoorlijk "bonkig" om het maar zo te noemen. Maargoed dat is m'n eigen gevoel erbij. En afrolgeluid is een bekend nadeel van de octi.
 

ertromp

Forumguru
Ik vind veer comfort wel een stuk beter. Ik vind de octi vaak wel behoorlijk "bonkig" om het maar zo te noemen. Maargoed dat is m'n eigen gevoel erbij. En afrolgeluid is een bekend nadeel van de octi.
Afrolgeluid? Dan moet je er goede banden onder leggen.
Met m'n Michelin's Pilot Sport 3 geen klagen. Met Conti's was dat inderdaad een item
 

etjuh

Lid
Klopt banden maken heel veel uit maar lees maar verschillende reviews en testen. Het is bewezen dat de octavia qua geluidsisolatie niet zo hoog scoort. Ik zeg ook niet dat het onacceptabel is maar het is gewoon niet het sterkste punt van de auto. M'n schoonvader heeft een golf 6 met gelijke banden en die is gewoon stiller. Gemeten stiller. Dus dat is niet alleen m'n eigen gevoel. Zal ook uitmaken wat je gewend bent te rijden. Maar krijg beetje idee dat ik geen slecht woord mag zeggen over de octavia. Laten we voorop stellen dat ik er zeer tevreden mee ben. Het is een degelijke erg ruime vlotte gezinsauto. En qua ergonomie top. Welke auto heeft er zoveel bekerhouders :dankje: Zat laatst in een megane uit zelfde bouwjaar van een vriend 1 bekerhouder voorin :banghead:
 

ertromp

Forumguru
Natuurlijk zijn er mindere zaken te benoemen aan een Octavia maar we praten ook even over een andere prijsklasse als de S2
 

etjuh

Lid
Mee eens. Een golf 6 is natuurlijk ook iets duurder in vergelijkbare trim. Moet ergens op bezuinigd worden.
 

Noord26

Forumguru
Afrolgeluid? Dan moet je er goede banden onder leggen.
Met m'n Michelin's Pilot Sport 3 geen klagen. Met Conti's was dat inderdaad een item

Conti's hoor ik ook nadrukkelijk onder de S2 helaas. Die komen er niet meer onder. Neemt niet weg dat een S2 duidelijk beter geïsoleerd is als een O2. Aanschafprijs ligt ook hoger natuurlijk, maar dat verschil is 2e hands zeer gering. ;)
 
Laatst bewerkt:

etjuh

Lid
Klopt, Conti's ook bij andere auto's slechte ervaringen mee. Had ze hier eerst ook onder. Michelins zijn heel wat beter. Gek genoeg bij Skoda dealer erkende de monteur het niet. Was hem niet bekend.
 

ertromp

Forumguru
Conti's hoor ik ook nadrukkelijk onder de S2 helaas. Die komen er niet meer onder. Neemt niet weg dat een S2 duidelijk beter geïsoleerd is als een O2. Aanschafprijs ligt ook hoger natuurlijk, maar dat verschil is 2e hands zeer gering. ;)
Een verschil van 2K tot 2,5K euri zit er veelal tussen een redelijk vergelijkbare O2 1.8 TSI combi en een S2 1.8 combi.
Het is op dergelijke bedragen maar wat je redelijk vind en of je de iets hogere operationele kosten van de S2 er voor over hebt.
Betreffende comfort en luxe rijdt je dan zeker een klasse hoger dan de O2
 

jered

Lid
ik ben er uit, ik heb op dit moment niet echt een superb gezien waarvan ik zeg ja dat wordt hem. Dus blijf toch bij een o2
 
Bovenaan Onderaan