Tips voor gereedschap zelf sleutelen

Vanenkelen

Forumguru
zelfde geld voor de dop om de stoelen eruit te halen.Voor de rest kun je met die set zowat je hele skoda demonteren.
Dat zijn Veeltand of XZN bits toch?

100px-Screw_j.svg.png

3481.jpg
 

Neptukker

Forumguru
Goed gereedschap is via het de duitse Amazon site vaak betaalbaar te krijgen. Vaak gratis verzending, de prijzen komen iets hoger uit dan geadverteerd omdat ze gelijk het verschil tussen 19 en 21% btw meerekenen.
http://www.amazon.de/Mannesmann-Allround-M98410-Steckschlüsselsatz-tlg/dp/B000B9RKAS/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1424092550&sr=8-2&keywords=Brüder Mannesmann 94
 

Vanenkelen

Forumguru
Zo dat scheelt.... en ik vond die link van Antera al goedkoop, je komt diezelfde set op veel plekken voor 99 euro tegen, oa bij Conrad.

Bestel vaak dingen via Amazon.de, gaat altijd prima, duurt vaak 3 werkdagen voordat je het in huis hebt, maar ieder dag netjes een mailtje van Amazon of PostNL waar het pakketje is in de keten.
 

Vanenkelen

Forumguru
Trouwens wat een boefjes bij Conrad NL..... :nono:

Volgens mij biedt Conrad NL deze set aan voor €99,- ex verzenden (klik).
Als je bij Amazon.de doorklikt op de link met meerdere aanbieders staat Conrad Duitsland er ook tussen en dan kost die set €58,- en 5 euro verzenden...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Stinger

Actief lid
Ik ben erg te spreken over Gedore en Hazet gereedschap. Ik heb zo ook in verschillende maten zoals 1/2, 3/8 en 1/4 aansluiting. Kijk eens op www.ebay.de Soms wordt er een compleet NIEUWE Gedore set aangeboden tegen zeer gunstige prijzen.
 

Harrynak63

Actief lid
Heb zelf al een aantal jaren wat Kraftwerk spul. Koop ik bij een automaterialenzaak waar ze ook Hazet, Gedore en nog wat andere A merken verkopen. Levenslang garantie.
Van Kraftwerk bepalen ze zelf of het onder de garantie valt en aangezien ik ze al wat langer ken doen ze daar niet moeilijk over.
Van Hazet heb ik voornamelijk schroevedraaiers en een momentsleutel. Momentsleutel is TOP. Schroevedraaiers al een paar keer afgebroken en tevergeefs garantie geclaimd. NOOIT meet Hazet schroevedraaiers.

Mannesmann set van @Antera ziet er goed uit alleen lees ik niet overal goede ervaringen over Mannesmann. Maar ja, alles kan kapot. Dat zie je wel aan Hazet.
 

Vanenkelen

Forumguru
Mannesmann set van @Antera ziet er goed uit alleen lees ik niet overal goede ervaringen over Mannesmann. Maar ja, alles kan kapot. Dat zie je wel aan Hazet.
Ja als je wat verder zoekt lees je inderdaad heel veel wisselende verhalen over Mannesmann, ook in de reviews op Amazon.de varierend van ontzettend negatief tot heel positief.

Ik heb even hun catalogus er op na geslagen en wat je ziet is dat er twee sets zijn, een goedkope met plastic handvatten en zeer dubieuze kwaliteit ratels en de Green line (10 jaar garantie) die allebei hetzelfde productnummer hebben (M98410). En nu las ik ook op de site van deze verkoper een waarschuwing dat de "supermarktversie" van deze set vaak op internet wordt aangeboden. Ik denk dat ik dus nog even verder zoek. Ik ga er zo maar van uit dat @Antera niet die plastic-fantastic versie heeft, maar de degelijke set. En dat deze internetaanbieders heel slim het plaatje van de Greenline versie plaatsen bij hun aanbieding, maar dat je vervolgens de plastic variant krijgt. Kan ook haast niet anders voor 60 euro voor een 94-delige set..... If it sounds to good to be true..... :banghead:
 

Harrynak63

Actief lid
En nu las ik ook op de site van deze verkoper een waarschuwing dat de "supermarktversie" van deze set vaak op internet wordt aangeboden.

Zag op de Mannesmann site inderdaad ook 2 94 delige varianten. Die blauwe staat me niet aan en ik geloof ook niet dat @Antera die heeft. Die sleutelt denk ik voldoende om die huis tuin en keukenmeuk al lang naar de knoppen te hebben.
Link naar de duitse Amazon site laat ook echt de groene variant zien.
 

Vanenkelen

Forumguru
Link naar de duitse Amazon site laat ook echt de groene variant zien.
Ja klopt, maar als je de reacties/recensies leest op de duitse Amazon site, staat er vaak dat mensen de variant kregen met de plastic handvatten en volgens mij heeft de Greenline meer kunststof/rubberen handvatten. Daarnaast lees je veel dat de stelknop op de ratel al na een paar keer kapot gaat of steeds uit zichzelf verspringt. En het kan mijn achterdochtige geest zijn, maar je als aanbieder "per ongeluk vergissen" in het plaatje is natuurlijk zo gebeurt.:arghh:

Edit:
En als je vervolgens op productdetails klikt staat er: "Farbe: Blau". :angry:

Scherp... daar gaat het dus mis. Dat is dus waarschijnlijk de plastic/goedkope versie die niet aan het niveau dat Antera en anderen beschrijven zal voldoen.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb heel wat gereedschap bij elkaar gesprokkeld door Marktplaats in de gaten te houden. Daar worden regelmatig uit restpartijen en dergelijke mooie nieuwe sets aangeboden. Zo heb ik daar een zeer uitgebreide Bahco-doppenset (deze, zie foto hieronder) aan overgehouden. Nieuwprijs toen was € 370,00, heb er € 89,00 voor betaald. Evenzo heb ik een Gedore momentsleutel (deze) gekocht. Kost normaal € 175,00, ik heb er € 55,00 voor betaald. Kwestie van goed in de gaten houden en direct bellen/ mailen, dan maak je de meest kans.

smt_s87-7_wo_c.jpg
64-BC-94-DB-AF-F6-1B-37-A8-47-C6-73-4B-ED-D8-07.jpg
 

Vanenkelen

Forumguru
Vandaag even langsgereden bij HBM machines in Moordrecht. Leuke zaak voor mannen (met interesse voor techniek en gereedschap, dat dan weer wel).

Zij leveren onder hun eigen naam gereedschap van AOK (een voor mij onbekende Taiwanese fabrikant) onder de noemer 'professionele' kwaliteit. De zaak is trouwens onmiskenbaar bedoeld voor professionals hoor, daar ligt gereedschap dat geen enkele amateur ooit nodig zal hebben, tot en met frees en draaibanken aan toe!

Ik heb staan kijken bij (en spelen met) doppensets van HBM-AOK en Proxxon en ik moet zeggen dat ik nog wat meer onder de indruk was van Proxxon. Ziet er strakker uit dan de sets van AOK, ratels hebben een fijnere vertanding (52 voor 1/4 en 72 voor 1/2) ipv 36 tanden bij de AOK sets. De losse ratels van AOK zijn trouwens van betere kwaliteit (ook 72 tanden) dan de ratels in de meerdelige dozen.

Ik denk dat ik op mijn verlanglijst voor een combi van deze twee ga:

Voor het fijne werk deze:
hbm-154-9.jpg-1920x1080-909fa37c8d.jpg
En voor het zwaardere werk deze:
hbm-153-3.jpg-1920x1080-d186e37c8d.jpg

Iemand ervaringen met Proxxon?
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb wel ervaring met Proxxon, maar niet met de doppensets (zie eerder geplaatste foto van torxset in de vorm van inbussleutels). Naar mijn ervaring prima materiaal. Ik heb het trouwens in Zoetermeer gehaald bij de Bouwhof, die hebben ook veel op voorraad: linkje

Kun je prijs en verschillende sets vergelijken met HBM.

Edit: ik de tijd dat ik aan het typen en zoeken was, had Noord26 ik bedoelde dus MarcoO2 ook gereageerd.:D
 
Laatst bewerkt:

Harrynak63

Actief lid
Geen ervaringen met Proxonn maar op de verschrikkelijke vieze groene kleur van de koffer na ziet het er bijzonder goed uit.
Prijsindicatie?
 

Cordoba

Forumguru
@Harrynak63 Er zijn veel verschillende sets van Proxxon (ik schat zeker een stuk of 10). Een goede DHZ in mijn omgeving heeft bijvoorbeeld ondermeer de volgende sets in zijn webshop staan:
- set 1 voor €39,80

- set 2 voor €39,50

- set 3 voor €77,50
- set 4 voor €69,50
- set 5 voor €98,00
- set 6 voor €127,50

Verder kun je ook losse ratels, momentschroevendraaier en zelfs losse doppen bestellen.
 

Vanenkelen

Forumguru
30 euro voor de 1/4 inch (van 40) en 60 euro voor de 1/2 inch (van 80).

Edit: komt overeen met set 1 en set 3 die @Cordoba hierboven linkte.

Is steeds ietsje duurder dan vergelijkbare HBM sets, maar die Proxxon sets zien er beter uit en voelen beter aan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan