Tesla ervaringen

Mugjuh

Donateur
Tjah de auto industrie geeft lobby heel goed gevoerd in Brussel.
Iedereen een nieuwe dure auto, ivm alle nieuwe verplichte systemen.
Dus de volgende ronde zal zijn dat alle oude auto’s er dan maar uit moeten omdat ze niet meer aan de veiligheidseisen voldoen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Gisteren een dagje Eindhoven aangedaan ( was enorm tof ), en wat mij opviel was de grote hoeveelheid Tesla's... Ik heb nog nooit zoveel Tesla's in één rit gezien als gisteren.
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Geen idee hoe dat bij jullie allemaal zit, het viel ons gewoon op. Trouwens nog een "sprint" getrokken tegen zo'n Tesla:nono: No bueno, voor mij dan:D dat ding scheurde weg van ons alsof het niks was.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Front Collission brake
Iets dergelijks had ik ook van de week in mijn Scala.
Er zijn ingrijpende wegwerkzaamheden gaande, de weg slingert rustig naar rechts en dan weer terug. Wel geleidingsstrepen op het wegdek. Mijn snelheid ca 30-40 km/h.

2 (twee!) keer een melding op het display zo'n weg met auto in het vuurrood en een piep.
Maar veel erger was 2 (twee!) keer een onverwachte zeer korte keiharde rij-ingreep!
Gelukkig was het doodstil op de weg, ik moet er niet aan denken dat dat in de spits gebeurt.
Dan was er vast en zeker een kop-/staart botsing of erger ontstaan, want ook al is de weg van 70 naar 50 km, er wordt vaak als een dolle van stoplicht naar stoplicht gescheurd, ondanks de steeds wisselende verkeersaanduidingen.

Ik ben erg benieuwd wat andere merken met vergaande mogelijkheden tot ingrepen in gelijke situatie zouden doen.
Dit is levens- nou ja botsingsgevaarlijk. Is Skoda dan verantwoordelijk bij een botsing? Ik hield mij aan alle regels.

grtss
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Dus de volgende ronde zal zijn dat alle oude auto’s er dan maar uit moeten omdat ze niet meer aan de veiligheidseisen voldoen.
Dat zou dan voor het eerst zijn. Nieuwe eisen gelden alleen voor auto's die vanaf een bepaalde datum nieuw worden geïntroduceerd en niet voor auto's van net (of zelfs ver) voor die datum.
Daarom kun je ook nu nog met bv. een 60 jaar oude oldtimer of zo geheel legaal over straat.

Ik zou het bij de feiten houden en onnodige c.q. ongefundeerde stemmingmakerij liever achterwege laten.
 

BJF

Senior Member
........Ik zou het bij de feiten houden en onnodige c.q. ongefundeerde stemmingmakerij liever achterwege laten.
De feiten zijn dat bepaalde oudere diesels geweerd (gaan) worden uit steden. Soms gelden nieuwe eisen dus wel degelijk voor oudere auto’s.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RefleCs

Forumguru
2 (twee!) keer een melding op het display zo'n weg met auto in het vuurrood en een piep.
Maar veel erger was 2 (twee!) keer een onverwachte zeer korte keiharde rij-ingreep!

grtss

Precies hetzelfde gehad met mijn Superb maar dan op een overvolle snelweg in Hongarije. Auto vol in de ankers omdat de vrachtwagen rechts van mij iets over het lijntje kwam. Levensgevaarlijk! Je kan je voorstellen hoe medeweggebruikers daarop reageerden..... in NL was het een mooie artikel 5 geweest met als resultaat invordering rijbewijs......

De tesla heeft ook wel eens een fantoom ingreep maar zo hard als toen met de Superb heb ik nog niet meegemaakt.
 

MennoV

Lid
Ik heb zowel een S als een 3.

S- Nooit geen probleem in 4 jaar tijd. Autopilot werkt goed, maar gebruik ik niet heel vaak omdat ik graag zelf stuur. (Automatische snelheid gebruik ik altijd)
3- rijd minder comfortabel. Wat lak issues bij levering. Autopilot beter dan mijn S, maar ook hier stuur ik liever zelf bij gebruik.
 

MaxN

Donateur
Het kan slechter natuurlijk, maar hopelijk is de pech met de M3 afgelopen als deze terug is.
 
Bovenaan Onderaan