Tesla ervaringen

leon-cupra

Forumguru
@Captain Hook, de toekomst is zelf-vliegende voertuigen. Laat de eigenwijzen dan maar op de baan rijden, lekker gezellig in de file, op een nl-autobaan die dan het uitzicht krijgt van een BE-baan (uiteraard gaat de NL overheid de banen niet verder onderhouden)... :D:D
 

Rosinfield

† In Memoriam
O ja, ik ben er wel van overtuigd dat het die kant op gaat; ik denk aan the Jetsons. Vind ik het erg dat niet meer te gaan meemaken? Geenszins!
 

leon-cupra

Forumguru
Zie het al voor mij. Ritje naar mijn ouders dat normaal gezien een uur duurt., nu op 20 min. Ondertussen via VR een Skoda verkopen aan 1 van de eigenzinnigaards :D:D
 

Desperado

Forumguru
In deze tijd blijf ik van mening dat het hulpsystemen zijn en dat de bestuurder verantwoordelijk blijft en er niet verwacht mag worden dat het systeem wel ingrijpt. Zal in de toekomst idd wel anders worden en ik hoop dat niet meer mee te maken.
 

leon-cupra

Forumguru
Waarom er zo tegen zijn? Kan toch maar zo gemakkelijker zijn dat de wagen voor jou rijdt?
Tijdens je rit wat op skodaforum rondneuzen, gazetje lezen, dutje doen, beetje werken,... niets dan voordelen. :arghh:
 

Mugjuh

Donateur
Ik had ten tijden van de aanrijding geen hulpsystemen aktief.
Ik ken de werking van TACC en AP intussen een beetje en weet dat het in deze situatie geen fijne systemen zijn om te gebruiken in NL.
De systemen zijn nog erg gericht op de amerikaanse wegen en regels.

Enige systeem dat altijd aktief is collision detection, maar dat werkt met de radar die naar voren gericht is, dus wat van de zijkant komt reageerd het systeem niet op.
 

leon-cupra

Forumguru
Misschien omdat er voorlopig nog mensen zijn die, om wat voor reden dan ook, dergelijke systemen hacken of op een andere manier beinvloeden.
Gooi dan je pc, laptop, smartphone ed ook maar weg.
In jouw "gewone" auto kunnen ze ook inbreken of stelen. Wilt het daarom dan zeggen dat je er dan ook maar geen moet bezitten?
 

MarcoO2

Forumguru
Misschien omdat er voorlopig nog mensen zijn die, om wat voor reden dan ook, dergelijke systemen hacken of op een andere manier beinvloeden.
Gooi dan je pc, laptop, smartphone ed ook maar weg.
In jouw "gewone" auto kunnen ze ook inbreken of stelen. Wilt het daarom dan zeggen dat je er dan ook maar geen moet bezitten?
Veel te makkelijk. Het risico van een inbraak in je huidige auto is van een totaal andere orde en importantie dan een hack van je "autonome" voertuig.
 

leon-cupra

Forumguru
Stel dat op het moment van rijden iemand je wagen hackt, zal er wel een noodstop-knop zijn waar je als passagier heel de wagen kan stil leggen.
Aangezien Musk meedoet aan een hack-wedstrijd met de model 3 en 700.000dollar beloofd voor diegene die een model 3 kan hacken, zal de kans zeer klein zijn dat een model 3 volledig te hacken is. De imagoschade zou veel groter zijn dan die 700.000dollar wanneer men de wagen zou kunnen hacken. Moest een model gemakkelijk te hacken zijn, zou Musk er zeker niet aan meedoen.
https://www.hln.be/auto/wie-de-tesla-model-3-hackt-wint-700-000-dollar~aad80db4/
 

sitechris

Donateur
Ik had laatst nog een incidentje met Front Collission brake in de SEAT. Een auto wisselt voor me van rijstrook en zonder reden zie ik een waarschuwing op mijn display en remt de auto automatisch (best stevig) af. Was helemaal niet nodig! Er was meer dan genoeg ruimte tussen mij en de auto daarvoor. Ik was dolblij dat ik op dat moment niet één of ander busje op mijn achterbumper had zitten, want dan had ik gegarandeerd een kop-staartje gehad. Niemand rekent er op dat de auto dan remt. Ik ook niet. Echt bizar! Ik heb deze optie dus meteen maar even uitgezet. Prima als een systeem helpt, maar dan moet je er wel volledig op kunnen vertrouwen. In de Polo van mijn vriendin had ik eerder al een keer iets gelijkswaardigs. Een auto remde plotseling af om linksaf te slaan (zonder richting aan te geven) en stond niet helemaal juist op zijn rijstrook. Ik had meer dan genoeg ruimte om er rechts langs te gaan, maar de Collission Brake besluit om een noodstop te maken. Ook weer zo'n moment dat ik blij was dat er niemand achter me reed.
 

Mugjuh

Donateur

Vanaf 2022 zijn dit soort systemen verplicht in alle nieuwe auto’s in de EU en kunnen niet meer uitgeschakeld worden.
Dus vanaf dan wordt het nog leuker op de wegen.

Er zal vast wel een VCDS optie zijn op uit te zetten, alleen ben je dan vast in overtreding als ze dit constateren na een aanrijding.
 

Antera

Donateur
Allemaal leuk die systemen net als de acc met rechts inhaal blokkade. Leuk als je rechts de afrit neemt en de vrachtwagen links word gezien door de auto en op zijn rem gaat. (Mits je zelf van te voren gas geeft of acc indrukt) De rijder achter je gaat daar niet vanuit en zorgt voor schrik reacties.

Uit met deze blokkade

Zolang niet alle autos voorzien zijn van deze systemen zal het voor de "oudere autos wel eens lastig zijn om de boel heel te houden.
 
Bovenaan Onderaan