Terugroepactie

turboturbo

Forumguru
Dat klinkt erg logisch, bedankt!

Iemand die ik ken rijdt zelfs zo in z'n handbak auto, tot in de 3e versnelling de koppeling langer laten slippen door m niet eerst helemaal op te laten komen voordat ie begint met gas bij geven....
Lijkt me een slechte zaak voor de koppeling.
 

ertromp

Forumguru
Ik ben bij de Skoda garage langs geweest en heb contact gehad met TVS over dit fenomeen.
Mijn keuze:
Zelf blijf ik doorrijden met m'n synthetische olie en aangepaste software. :D

Dat wordt dus geen autovakantie China of Australië :deuk:
 

CDK

Forumguru
Dat is duidelijk dan @ertromp, maar hou je ook rekening met de opwarming van de aarde, broeikaseffect met als gevolg Nederlandse zomers van 40+*C ? ;)
 

ertromp

Forumguru
Laat maar komen die zomers maar voorlopig zijn Ronald Logmans en ik er wel uit: onzin deze actie :D
Aantal gevallen in Nederland tot op heden .................................................. 0
 
Even terugkomen op post 31: vandaag maar eens navraag gedaan bij de dealer over de terugroepactie. Inmiddels is de terugroepaktie van start gegaan. Het is overigens geen echte terugroepaktie: de dealer wacht tot de auto voor regulier onderhoud komt en doet dan alles in één keer. Pas na bijvoorbeeld 6 maanden wordt de eigenaar actief aangeschreven en opgeroepen de auto te brengen voor de aparte werkzaamheden.
Het blijkt dat mijn Octavia (uit juni 2012) niet hoeft te worden terug geroepen. Het geldt alleen voor oudere auto's. Welke bouwjaren/-maanden is mij niet bekend.
 

andrehj

Forumguru
@skodaad : Waarom de terugroepactie niet voor jouw auto geldt, heeft @ertromp hierboven al uitgelegd in post nr. 110.

Overigens zijn er mensen met een S2 1.8 TSI én VCDS die deze actie hebben laten doorvoeren? Ik ben namelijk benieuwd naar welke softwareversie zij na deze upgrade hebben.
 

ertromp

Forumguru
Onlangs bij de dealer geweest voor de 1e APK en dus aangegeven dat ik de actie niet wil.
Wat ik begreep van de dealer is dat er aangepaste DSG software geladen wordt waarbij alleen de 1e versnelling aangepast lijkt. Het toerental waarbij overgeschakeld wordt naar de 2e versnelling bedraagt bij de nieuwe software ca 1700/min waar eerder bij 1500/min overgeschakeld wordt. Vind ik persoonlijk nog steeds te vroeg maar dat terzijde. In de andere versnellingen geen verschil.
Als er as zaterdag tijdens de forummeeting een rijder met aangepaste software is zal ik vragen of ik een scan mag maken en hier plaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Over dat opschakelen naar de 2: zou dat dan ook betekenen dat er bij bijvoorbeeld filerijden niet meer met slippende koppeling in de 2 wordt gereden?

Dat van die forummeeting is natuurlijk een goed idee, maar het is natuurlijk het mooiste als je ook weet wat de softwareversie was voor de aanpassing.
 

ertromp

Forumguru
Van de software versie voor aanpassing van een DSG-7 heb ik diverse logs van zowel O2 als S2 die ik zal napluizen op de software versie.
 

andrehj

Forumguru
Om te beginnen: Hier is vast het log van de mijne:

S2 1.8 TSI, geproduceerd in juli 2011 en komt daarom niet aan aanmerking voor de terugroepactie.
Address 02: Auto Trans Labels: 0AM-300-04x.lbl
Part No SW: 0AM 300 051 R HW: 0AM 927 769 D
Component: GSG DSG AG7 431 2710
Revision: 00043014 Serial number: CU501107015247
Coding: 0000020
Shop #: WSC 33361 790 00101
VCID: 3957F481708598D69C9-806C


Software is (op aanpassing door TVS na) nog origineel, maar om de een of andere reden is alleen de laatste code, de VCID, bij al mijn logs anders. Weet iemand hoe dat kan?

Edit: Na even googlen hier het antwoord op mijn vraag gevonden.
 

Frank

Forumguru
Mijn huidige Touran (1.4TSI dsg7, 2010) heeft de update gehad en hij rijdt een pak beter! Ervoor "haperde" hij beetje in 2e in lage toeren (alsof je over ribbels rijdt).

Dit is weg sinds update.
 

ertromp

Forumguru
Dit is de log van een originele dsg-7 bj. 2009 en in aanmerking komende:
Address 02: Auto Trans Labels: 0AM-927-769.lbl
Part No SW: 0AM 300 046 A HW: 0AM 927 769 D
Component: GSG DSG AG7 402 1009
Revision: 40024 Serial number: 00000903230205
Coding: 0000020
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 2C57F3B88FF4F35419-8079

Dit is mijn eigen log van een 2010 dsg-7 natuurlijk aangepast door TVS :D Eigenwijze bestuurder: wil niet in aanmerking komen :D
Address 02: Auto Trans Labels: 0AM-927-769.lbl
Part No SW: 0AM 300 048 L HW: 0AM 927 769 D
Component: GSG DSG AG7 402 1812
Revision: 00040024 Serial number: 00001004120042
Coding: 0000020
Shop #: WSC 00841 211 95171
VCID: 3979DAEC70A656F3A0-806C
 

ertromp

Forumguru
De VCID code is volgens Uwe Ross (the boss himself :D) een unieke code per control module (een ID) en wordt specifiek aangemaakt voor de engineers van Ross Tech.
Bij vragen of problemen kan deze code specifiek door Ross Tech gebruikt worden om bijvoorbeeld bugs eruit te halen of zaken te verbeteren of te veranderen.
 

ertromp

Forumguru
Je hoeft die Uwe maar een vraag te stellen en je krijgt per omgaande een bericht.
Het verbaast me dat hij elke keer toch m'n Sponge Bob Engels begrijpt :D
 

De Stip

Forumguru
Ik belde gisteren voor de zomerbeurt en daar gaf de werkplaats chef aan, dat er nieuwe olie en software in de DSG bak moet. Meteen maar even gecheckt op het forum en wat blijkt, ik loop achter op dit onderwerp. Jullie spreken er al een aantal maanden over met elkaar. Ik heb jullie bijdrage even snel gescand en zie dat er nogal wisselend gereageerd word op de andere olie die in de bak gaat. Wat is jullie advies?
 

ertromp

Forumguru
Volgens mij is jou bak toch aangepast??? Dan zou ik zeggen lekker laten maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen. Ik heb het niet gedaan. Lees maar terug :D
 
Bovenaan Onderaan