Terugroepactie

CDK

Forumguru
als je dsg geoptimaliseerd is bij TVS zou ik er net als @ertromp niets aan laten doen! maar aan jou de keuze uiteraard én de verantwoording ;) maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat je nu beter af bent!
 
Ertromp je had van die van mij toch ook scan gemaakt? Heb je vergelijkingsmateriaal om te zien of het dus is verbeterd?

Die van mij is 3 weke terig geweest voor die terugroepactie...
 

ertromp

Forumguru
@Niels-Zwart : Die andere olie heeft geen invloed op die adaptiewaarden van de koppeling. Het koppelingsgedeelte in je 1.8 TSI is "droog"en alleen de olie in het tandwielen gedeelte is de synthetische vervangen voor een minerale olie.
Wel interessant voor @andrehj : deze auto rijdt dus met de nieuwere software rond :D Al begreep ik dat het super snelle opschakelen bij het oude gebleven is
 

andrehj

Forumguru
Heb de versies even vergeleken:
@Niels-Zwart : S2C 1.8 TSI van 2010 rijdt nu met SW versie 0AM 300 049 H (deze is dus voorzien van nieuwe olie en SW).
Ikzelf: S2C 1.8 TSI van 2011 (MJ 2012) heb versie 0AM 300 051 R (nog origineel, op TVS aanpassing na).

Hier kan ik dus nog niet zoveel mee, omdat ik van Niels niet weet welke versie hij voor de upgrade had.
 

andrehj

Forumguru
Volgens mij is jou bak toch aangepast??? Dan zou ik zeggen lekker laten maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen. Ik heb het niet gedaan. Lees maar terug :D

Daar denk ik toch anders over. Die hele actie kost VAG vele miljoenen. Dat geven ze echt niet zomaar uit. Er is dus wel degelijk iets aan de hand, en dat het klimaat in China zo anders is dan hier in (Zuid)-Europa geloof ik niet. Bovendien, waarom zou VAG anders die actie hier uitvoeren?
Ik zou dus de update zeker laten uitvoeren, en vervolgens (als het met slippende koppeling in z'n twee rijden nog steeds niet is opgelost door VAG) direct weer langs TVS rijden om deze nieuwe software weer te laten aanpassen. En daar zou ik TVS dan ook wel weer wat voor willen betalen.

@ertromp : Als je die nieuwe software niet wilt, kun je altijd nog overwegen om alleen de olie te laten wisselen. Volgens mij staan die nieuwe SW en de olie namelijk los van elkaar. Die olie is alleen maar de olie die rond de tandwielen circuleert. De hydraulische olie van de Mechatronic blijft immers hetzelfde (en die is voor de SW wel erg belangrijk).
Desnoods probeer je de nieuwe olie eerst met de oude SW. Als dat niet bevalt kun je altijd nog terug om alsnog de SW te laten upgraden.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Ja. Maar het was een tikfout, ik had eigenlijk de bedoeling Zuid-Europa te tikken. Net hersteld.
Overigens is China nogal groot, en kent het nogal wat verschillende klimaten. Net als Europa trouwens.
 

ertromp

Forumguru
Daar denk ik toch anders over. Die hele actie kost VAG vele miljoenen. Dat geven ze echt niet zomaar uit. Er is dus wel degelijk iets aan de hand, en dat het klimaat in China zo anders is dan hier in Europa geloof ik niet. Bovendien, waarom zou VAG anders die actie hier uitvoeren?
Ik zou dus de update zeker laten uitvoeren, en vervolgens (als het met slippende koppeling in z'n twee rijden nog steeds niet is opgelost door VAG) direct weer langs TVS rijden om deze nieuwe software weer te laten aanpassen. En daar zou ik TVS dan ook wel weer wat voor willen betalen.

@ertromp : Als je die nieuwe software niet wilt, kun je altijd nog overwegen om alleen de olie te laten wisselen. Volgens mij staan die nieuwe SW en de olie namelijk los van elkaar. Die olie is alleen maar de olie die rond de tandwielen circuleert. De hydraulische olie van de Mechatronic blijft immers hetzelfde (en die is voor de SW wel erg belangrijk).
Desnoods probeer je de nieuwe olie eerst met de oude SW. Als dat niet bevalt kun je altijd nog terug om alsnog de SW te laten upgraden.
Nee aan mijn bak geen polonaise :D Aantal gevallen tot op heden in Nederland .............. 0
De olie die de bak in gaat is wezenlijk anders van viscositeit. Juist met die minerale olie zul je mi vaker in de toekomst je bak moeten verversen althans dat zou ik doen als ze mijn bak daar mee afgevuld zouden hebben.
Ik heb al 4 jaar nu zonder problemen zowel in een snikheet Italië als Frankrijk rondgereden zonder problemen en ook met files
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
D

Deleted member 1243

Het aantal gevallen van een valende Mechatronic door dit probleem is al 2! Op pagina 2 heeft avdleeuw al een kapotte bak gehad en ik was vorige week aan de beurt. Eerst af en toe de melding ESP fault, vervolgens complete uitval van de bak (knipperende schakelindicator), doorbrandende zekeringen en wegsleep naar de dealer.
Na een week bij de dealer gestaan de mechatronic vervangen (2000eur!). TVS SDG programmering is dan dus ook weg! PON is nog aan het praten met de fabriek of dit onder de coulanceregeling valt voor mij (bij avdleeuw wel vorig jaar).

Ondertussen rijdt mijn auto vreselijk met de originele VAG software, 50km/u in zijn 5, veel te vroeg opschakelen, ik zit steeds weer met de hand te schakelen merk ik. Vanmiddag weer langs bij DSGdr in Varseveld voor het herstellen van de software. Ik zal ze eens uitvragen wat zij kunnen betekenen met deze recall, ik begreep dat ze die kunnen overnemen.
 

ertromp

Forumguru
Het aantal gevallen van een valende Mechatronic door dit probleem is al 2! Op pagina 2 heeft avdleeuw al een kapotte bak gehad en ik was vorige week aan de beurt. Eerst af en toe de melding ESP fault, vervolgens complete uitval van de bak (knipperende schakelindicator), doorbrandende zekeringen en wegsleep naar de dealer.
Na een week bij de dealer gestaan de mechatronic vervangen (2000eur!). TVS SDG programmering is dan dus ook weg! PON is nog aan het praten met de fabriek of dit onder de coulanceregeling valt voor mij (bij avdleeuw wel vorig jaar).

Ondertussen rijdt mijn auto vreselijk met de originele VAG software, 50km/u in zijn 5, veel te vroeg opschakelen, ik zit steeds weer met de hand te schakelen merk ik. Vanmiddag weer langs bij DSGdr in Varseveld voor het herstellen van de software. Ik zal ze eens uitvragen wat zij kunnen betekenen met deze recall, ik begreep dat ze die kunnen overnemen.
Wat niet duidelijk is: heeft jou defect aan de mechatronic te maken met de synthetische olie in de bak?
Voordat er allerlei verhalen door elkaar gaan leven.
Dat is ook niet duidelijk geworden aan de hand van de posts van avdleeuw
De olie in je mechatronic wordt nl niet vervangen bij de terugroepactie.

Dus had je auto de oliewissel onderdaan voor dat de mechatronic defect ging?
 
Laatst bewerkt:
D

Deleted member 1243

Nee, ik had al wel een afspraak maar de olie was nog niet vervangen.

Er was sprake van kortsluiting waarbij zekering 2 doorknapte. De mechatronic was stuk en moest vervangen.
Volgens Ronald is er in NL nog steeds geen enkele koppeling stuk gegaan door kortsluiting door minerale olie. TVS raadt dan ook af om de olie vervanging niet uit te laten voeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

andrehj

Forumguru
Nee, ik had al wel een afspraak maar de olie was nog niet vervangen.
@alwinkruijt
Er was sprake van kortsluiting waarbij zekering 2 doorknapte.
Volgens mij is dat precies het defect wat beschreven is in de reden voor de terugroepactie van VAG.

De mechatronic was stuk en moest vervangen.
Volgens Ronald is er in NL nog steeds geen enkele koppeling stuk gegaan door kortsluiting door minerale olie. TVS raadt dan ook af om de olie vervanging niet uit te laten voeren.
Je schrijft het een beetje krom, maar je bedoelt dus dat TVS aanraadt om de terugroepactie WEL uit te laten voeren?
 

Captain Hook

Forumguru
???

Af(of aan)raden om niet te laten uitvoeren
of
Afraden om uit te laten voeren
of
Afraden om niet uit te laten voeren.
???

Daar is nogal verschil tussen!
(en die laatste is een dubbele ontkenning). M.a.w. wat wordt er nou bedoeld? :pieker:
 

andrehj

Forumguru
Het aantal gevallen van een valende Mechatronic door dit probleem is al 2! Op pagina 2 heeft avdleeuw al een kapotte bak gehad en ik was vorige week aan de beurt.
@alwinkruijt
Kun je een link naar die post plaatsen? Want op pagina 2 van deze thread kan ik geen post van @avdleeuw vinden.

edit: inmiddels zelf gevonden. Zijn bericht staat in deze post (op pagina 3 van deze thread). Maar hoe weet jij dat de mechatronic van @avdleeuw door "dit probleem" (de foute olie) kapot is gegaan? Want dat kan ik nergens terugvinden.

Misschien dat @avdleeuw zelf nog even kan reageren en vermelden (als hij dat weet) wat de reden van de falende mechatronic was?
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Die oliewissel is in Europese omstandigheden geen item. Dus niet nodig en er zijn al zelfs ervaringen dat de minerale olie meer vernield dan je lief is. Ook hier op het forum gepost door forumleden.
 
Bovenaan Onderaan