Terugroepactie

ertromp

Forumguru
Voor diegenen die er zich voor interesseren, er was blijkbaar reeds een terugroepactie in juni in Australië?
en in dit artikel wordt wel over Škoda Octavia's en SuperB's gesproken.

http://www.caradvice.com.au/235255/...0-audi-skoda-vehicles-affected-by-dsg-defect/

weet niet (kan het niet afleiden uit het artikel) of dit nu exact hetzelfde is, maar symptomen beschreven (uitrollen e.d.) is exact hetzelfde als in het voorgaande artikel.
Dit artikel heeft te maken met een elektronisch defect aan de mechatronic en niet de olie kwestie waar nu in Europa over te doen is. Wellicht is dit alleen voor de auto's die in Australië geleverd zijn maar wat niet is kan hier nog komen :banghead:
 

EdK

Forumguru
Maar goed de reacties van dealer / importeur lijken weer verdacht veel op de tijd dat de 1,2 TSI motoren
slechte distributie kettingen hadden.
Niemand had zich zorgen te maken en zijne zat er niet tussen, en langzaam aan werden er het steeds meer
die uiteindelijk een vervanging kregen ook die buiten het aantal artikel nummers lagen.

Dus DSG'ers lekker doorzeuren met ze allen zodat ze steeds meer zullen toegeven

Maar terzijde ben ik toch wel erggggg blij met me handbak.
Het handwerk blijft toch het leukste
 

ertromp

Forumguru
Maar goed de reacties van dealer / importeur lijken weer verdacht veel op de tijd dat de 1,2 TSI motoren
slechte distributie kettingen hadden.
Niemand had zich zorgen te maken en zijne zat er niet tussen, en langzaam aan werden er het steeds meer
die uiteindelijk een vervanging kregen ook die buiten het aantal artikel nummers lagen.

Dus DSG'ers lekker doorzeuren met ze allen zodat ze steeds meer zullen toegeven

Maar terzijde ben ik toch wel erggggg blij met me handbak.
Het handwerk blijft toch het leukste
Heb gelukkig geen klachten. Zeker niet na de aanpassingen door TVS gemaakt tijdens de meeting in Varsseveld.
Sindsdien er helemaal van overtuigd dat ik geen handbak meer hoef.
En voorlopig ga ik toch niet met m'n Skoda in China rondrijden.
Ik haal m'n bapi pangang wel hier in de buurt :deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
tsja babi pangang spek in chinese olie gebakken is toch lekkerder.
maar valt me wel mee dat je de naam weet en niet alleen t nummer
 

andrehj

Forumguru
Van de DSG-7 (DQ200) bak vond ik de volgende specs:
DQ200 from 2007
250Nm Torque
7 Speed
Dual Dry Clutch
73kg
1.7 litres Manual Trans fluid (MTF) for Gears
1.5 litres Hydraulic oil for mechatronic unit (Actuators)
91% average efficiency
Hieruit blijkt wat ik al meende te weten: De bak heeft twee verschillende oliecircuits. Uit de beschreven storingen lijdt ik af dat de olie van de Mechatronic vervangen gaat worden, maar weet iemand dit al zeker?
 
Zoals al eerder verteld in dit topic moet mijn Octavia 1.2 DSG (geleverd juni 2012) volgende week naar de dealer voor de eerste onderhoudsbeurt. Is er al officieel bekend dat de "terugroepactie" van VW ook geldt voor Skoda's met DSG? Er zit in mijn auto toch geen andere DSG-bak dan bijvoorbeeld in een vergelijkbare Golf?
 

Petrolhead

Forumguru
Dealer vertelde mij dat er geen terugroepactie voor mijn auto bekend is. (laatste week november)
Maar ik hou natuurlijk wel in de gaten of jullie andere dingen horen binnenkort, uit ervaring weten we allemaal dat je verder moet kijken dan de neus van de dealer lang is...:D
 
Gisteren heeft de Octavia de eerste onderhoudsbeurt gehad. De dealer heeft op mijn verzoek nog eens navraag gedaan bij de importeur over een terugroepaktie. De importeur heeft verteld dat er ook voor DSG-7 in Skoda's een aktie komt. Op welke termijn en op wat voor manier (aktief oproepen of wachten tot het eerste werkplaatsbezoek) is nog niet bekend. Het schijnt vaker te zijn voorgekomen: eerst VW's terugroepen, en pas de Skoda's. Ik wacht het af!
 

VEEJAY

Forumguru
Zat vanmorgen de prijzen te kijken van een paar nieuwe vRS modellen op autoscout. De prijzen zijn tegenwoordig allesbehalve budget kan ik u mededelen.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb van een bevriend VW monteur begrepen dat ook Europese DSG bakken hier last van hebben, hij kende diverse mensen die in de problemen zijn geraakt bij bijvoorbeeld lang file rijden in Frankrijk met warm weer en hoge belasting.
Wie weet zijn die problemen ook over met andere olie..
 

Captain Hook

Forumguru
Iemand al wat gehoord wat betreft de olievervanging voor de DSG-7 bak?
Het is nu weer akelig stil op dit gebied bij Skoda...
 

ertromp

Forumguru
De kern is dat de synthetische olie gebruikt in de DSG-7 versnellingsbak de DQ200 bij hoge temperatuur gas vormt die de mechatronic met z'n elektronica kan aantasten. De afdichting / elektronica tussen mechatronic en bak blijkt nl. gevoelig voor de gassen en de gassen zijn weer agressief op de electronica.
In Duitsland wordt duidelijk aangegeven dat het om alle merken gaat dus zowel Skoda alsook VW, Audi en Seat.
Het gaat om de DQ200 bakken die geproduceerd zijn vanaf 2008 t/m september 2011.
Dus heb je een Skoda met een DSG-7 bak die geproduceerd is in bovenstaande tijdsperiode dan zal de dealer aktie moeten ondernemen en de bak moeten afvullen met minerale olie en dat alles onder coulance!
 

Captain Hook

Forumguru
@ertromp: heb je ook bronnen van jouw info c.q. WAAR is te lezen dat alle VAG merken onder deze terugroepactie vallen van de DQ200.
Want zoals gewoonlijk weten de dealers van niks en hult Pon zich in stilzwijgen...:pieker:
 

ertromp

Forumguru
Dat is de info die op diverse Duitse (forum)sites is terug te lezen en door VW officeel als nieuwsbericht op hun sites wordt bevestigt.
 
Bovenaan Onderaan