Terugkerend lid - Jeroen met een niet standaard superb.

Ik woon momenteel in Diemen. Maar ik sta op praktisch elk groot event of meeting met dat ding. Upcoming is VWTB in oss zondag en Deutsche autofest 9 oktober. Tussendoor zal ik vast nog wel ergens anders rondrijden als hij niet op de brug staat voor upgrades :)
 
Er zijn 2 keuringen. eentje bij een keuringstation in de buurt en eentje in lelystad. Lelystad krijg je alleen maar nadat je wijzigingskeuring bij een lokaal station gedaan is. Die verwijzen je dan door vanwege 1 van de criteria. Deze zijn niet helemaal duidelijk en keurinstations gaan er nog weleens anders mee om.

Als je naar lelystad gaat wordt je auto daadwerkelijk gekeurd op wat het lokale station niet kan dus. Dus bijvoorbeeld remmen/geluid of weggedrag. En die keuringen moeten altijd als het vermogen meer dan 20% afwijkt. Al meten ze dat vermogen niet. In mijn geval hebben ze puur naar de chassisnummers van auto en motor gekeken. Ik draaide voor de motorswap ook al 410pk. Dat had ik theoretisch gezien moeten herkeuren maar aangezien de RDW geen vermogensbank tot beschikking heeft kunnen ze daar een auto niet op afkeuren.

Dit is dus ook de reden dat als ik straks de auto laat tunen ik geen reden zie om de auto nog een keer te keuren. Het enige wat ik jammer vind is dat ik het orginele geluidsniveau van het chassis behouden heb(77db) wat extreem weinig is naar mijn mening.
 

SuperBeeb

Forumguru
Tuning kan voor verzekering reden zijn om dekking te weigeren bij een ongeval. Heb je de motorswap daar ook gemeld, of neem je t risico?
 
Ik heb je ook weer gespot op de VWTB meeting. Is echt een brute bak hoor!
Thanks!
Tuning kan voor verzekering reden zijn om dekking te weigeren bij een ongeval. Heb je de motorswap daar ook gemeld, of neem je t risico?
Ik heb de motorswap bij de RDW gemeld. Als het goed is krijgt de verzekering daarvan melding aangezien het een wijziging is die bijvoorbeeld ook co2 en vermogen aanpast. Maar tot nu toe heb ik niet gehoord van de verzekering. Zodra de auto "af" is. Laat ik hem taxeren aangezien dagwaarde de kosten niet zal dekken. Maar dit is iets wat ik begin volgend jaar in de planning heb.
 

Okeee

Nieuw lid
Wederom welkom, ik zag en volg je al op Instagram. Mooie bak! Is dat nog wel een beetje in bedwang te houden? Je zit nu al op ruim 380pk pfff
 
@Okeee Ik zit nu op 400pk en 500nm. De standaard tune van een rs3. En dat rijd prima. Alleen alleen voorwielaandrijving dus met nat weer met ESP aan wheelspin tot 110 ofzo. Maar volgende maand gaat ie weer naar martin voor en de cardanas maar ook de grotere turbo. Dus dan kunnen we een beetje gaan! ;)
 
Verzekering krijgt daar geen melding van. Je hebt zelf meldplicht. Zou hier zoals gezegd wel achteraan gaan.

Mag hopen dat je dat wel even gecheckt hebt? Anders neem je nogal een risico.
Als update. Even met FBTO gebeld. En de motorwissel maakt in de premie nul verschil. Ook vragen ze zich zelf af of het ze iets uit maakt :) Dat was de update met betrekking tot de verzekeringskwestie.
 

EJS

Forumguru
Als update. Even met FBTO gebeld. En de motorwissel maakt in de premie nul verschil. Ook vragen ze zich zelf af of het ze iets uit maakt :) Dat was de update met betrekking tot de verzekeringskwestie.

Zou vragen of je dat van FBTO zwart op wit kunt krijgen mocht het ooit zover komen dat je de verzekering moet aanspreken.
 

LT83

Forumguru
Totdat ze moeten gaan betalen, en je niet te maken krijgt met mevrouw LOI cursus van de helpdesk, maar met een echte schadebehandelaar. Het risico nooit nemen, dat je de auto afschrijft is nog tot daar aan toe, maarje zou iemand invalide rijden (kan ook buiten jouw schuld om) zonder dekking. Dan heb een grotere uitdaging dan 700pk uit een Superb halen hoor ;)
 
Zou vragen of je dat van FBTO zwart op wit kunt krijgen mocht het ooit zover komen dat je de verzekering moet aanspreken.
Ik heb netjes een mail gekregen dat hij met een 2.5 met 5 cilinders verzekerd is hoor! Alleen doen ze bij FBTO niet aan taxatie rapporten dus al ik dat ooit laat doen zal ik ergens anders moeten verzekeren
 
  • Leuk
Waarderingen: EJS
Bovenaan Onderaan