Telefoonhouder Octavia 3 (nee niet die van Skoda)

peterbaarlo

Senior Member
ik heb het zo gedaan:

brodit pro clip over het luchtrooster, daarop een fix2car Samsung s4 houder.
voeding komt van usb aansluiting onder de radio, om de data functie vrij te houden zit er een Konig (via kabeltje.com) usb splitter tussen, deze splits data en power, de telefoon zit op de power aansluiting, op de data aansluiting kan dan nog een USB stick voor muziek, werkt prima zo.

voedingskabel heb ik geklemd tussen 2 delen van het dashboard (ter hoogte van je rechter knie) zodat deze strak blijft zitten.

PCc.jpg



NCc.jpg




MCc.jpg



excuses voor de matige kwaliteit fotos, zijn gemaakt met een extreem oude digitale camera.
 
Die kabel langs het dashboard wil ik dus juist absoluut niet. Ik denk dat de Kuda de beste oplossing is. Dan hoef ik alleen nog maar een kort kabeltje te trekken naar de houder en voor de rest dus geen draden.
 

jongerik

Actief lid
In mijn (tijdelijke) O2 heb ik de kabel voor een deel tussen het dashboard en de radio-omlijsting kunnen wegstoppen. In de O3 wil ik dat ook weer proberen, ik heb bij de dealer al even gekeken en het oppervlak van het dashboard lijkt zacht genoeg om het te doen. In de O2 gaat de kabel vervolgens naar de aansteker op de middentunnel.

IMG_20140428_121034.jpg IMG_20140428_121054.jpg IMG_20140428_121111.jpg

Voor de O3 wil ik een aansluiting maken in de zekeringen kast zoals beschreven op briscode en wil ik het eigenlijk voor elkaar krijgen of het snoer via de omlijsting achter het dashboard terecht kan komen en van daar langs de stuurkolom naar het vakje bij voor de zekeringen kast.
En nog even afmaken met een angled USB aansluiting
angled usb.jpg
 
Klopt.... Maar sinds ik vaarwel heb gezegd tegen al die bekeuringen en het afspeuren van de berm tijdens het rijden heb ik geen Flitsmeister meer nodig. Lekker ontspannen rijden volgens de max. snelheid is voor mij prima! :jaja:
 
Ik hou me liever bezig met de weg i.p.v. mijn snelheid continu in de gaten te moeten houden @Skoda liefhebber 1 met zo'n greenline rijd je snel te hard moet ik zeggen. Zelfs mijn vrouw zei dat. En dan zit je toch wat rustiger in je auto.
 
Dat ben ik helemaal met je eens @jeffrey1976 . Alleen een van mijn karakter eigenschappen is dat ik nogal zwart/wit ben. Of ik houd mij aan de snelheid, of ik ga helemaal los. Optie 2 heeft jaren geduurd en me zo ongeveer een nieuwe O3 aan bekeuringen gekost, optie 1 is sinds 3 jaar van kracht. Dat scheelt een boel gedoe met vrouwlief. Het viel haar zelfs op dat ze haar reservering "bekeuringen" uit het huishoudboekje kon schrappen. :D
 

Miez1

Forumguru
@Joske, hout vasthouden!? :deuk:

Maar, ik heb ongezien een passief Brodit houdertje besteld, ik snap het nut van kabels in of langs het dash niet zo? Koppelen met je systeem doe je toch via blauwtand? En laden doen je thuis, duurt de reis wat langer, dan hang je de telefoon toch een uurtje aan je kabeltje waarna deze weer verdwijnt onder de middenarmsteun.

Alleen de plek van de houder, dat is nog een dingetje voor mij.
 

lugolux78

Forumguru
Ik heb altijd de hang-up beugel gebruikt. Eigenlijk niks meer dan een gebogen lange paperclip. Nederlandse uitvinding. Werkte zeer goed op de Audi raster. Snel te verwijderen en kost minder dan n 10tje...ook voor navi's in brede uitvoering te verkrijgen
 
Bovenaan Onderaan