Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

EdK

Forumguru
Tsja moet je maar niet bukken. !
Maar je hebt het zelf in de hand , ben je handig en heb je de tijd en zin erin dan doet je t zelf.
Heb je geen tijd maar weet je niet waar je je geld aan moet uitgeven dan laat je het een dealer doen..
Maar goed 3/4 van de autorijders in NL zijn lease rijders en tsja die moeten naar een merkdealer en daar zijn alle prijzen naar bepaald.
Wij particulieren zijn alleen maar lastig, hebben ze veel te veel werk aan voor één wagentje......
 

Tees

Donateur
Dat is ook exact de reden dat ik zelf onderhoud ben gaan doen @PizzaPieter! Veel van de standaard klussen kan ik prima zelf, zeker met behulp van een brug. En op die manier bespaar ik best veel geld, en krik ik m'n eigenwaarde ook meteen op. Want een probleem aan je wagen zelf oplossen is erg fijn, en zeker op vakantie :jaja:
 

Captain Hook

Forumguru
Maar goed 3/4 van de autorijders in NL zijn lease rijders en tsja die moeten naar een merkdealer en daar zijn alle prijzen naar bepaald.
Da's dus gewoon NIET waar.
"Ruim 7,6 miljoen personenauto’s zijn eigendom van een particulier, 1 miljoen personenauto’s staan op naam van een bedrijf"

Wij particulieren zijn alleen maar lastig, hebben ze veel te veel werk aan voor één wagentje......
Da's dus WEL waar. :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
"Ruim 7,6 miljoen personenauto’s zijn eigendom van een particulier, 1 miljoen personenauto’s staan op naam van een bedrijf"
Denk je nu werkelijk dat de verhouding echt zo ligt ?
Dat 3/4 had ik zo maar ff getypt maar de aantallen die jij hier citeert die geloof ik ook niet.....
We zijn het in ieder geval over één ding eens
 

Cordoba

Forumguru
Wat de bougie betreft, kun je verschillende kanten zoeken naar de oorzaak. Bijvoorbeeld kun je denken dat er een kleine afwijking is in de motor in de betreffende cilinder (afwijking in de compressie, slechte brandstofinjector, kleine schade aan de bougie enz.) waardoor de betreffende bougie mogelijk veel heter wordt dan normaal, waardoor de bougie gaat corroderen. Andere mogelijkheid is dat er condensvocht tussen bougiedop en bougie is gekomen waardoor er een reactie is ontstaan.

@Tees anders een keer een ritje maken en tegelijkertijd parameters loggen om te zien of je er nog afwijkingen zijn (en dus mogelijke oorzaak van de afwijkende bougie).
 

Tees

Donateur
Ik zat er ook al aan te denken als ik thuis ben die bougiedop een beetje in te vetten. Moet dan wel keramisch vet zijn lijkt me, gezien de temperaturen daar.

Wat voor parameters zou ik dan kunnen loggen @Cordoba? Er zijn er zóveel dat ik door de bomen soms t bos even niet meer zie (en soms schiet m'n motorkennis ook wat tekort op dit punt).
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet precies wat je met jouw spullen kunt loggen, maar zit te denken aan zaken als brandstof en ontsteking per cilinder, als die voor één cilinder afwijkend zijn, weet je dat er nog iets aan de hand is. Misschien gewoon eens in het programma duiken en kijken wat je per cilinder kunt bekijken, wat je alleen kunt loggen voor alle cilinders samen is in dit geval niet interessant.

Dat je nu gevonden hebt dat het probleem in één bepaalde bougie zat is mooi, maar ik wil dan ook altijd weten hoe dat is gekomen, onder het motto dat je herhaling dan mogelijk kunt voorkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Kanerr

Forumguru
Zou er niet teveel tijd in stoppen als het is opgelost :D

Invetten lijkt me ook niet nodig, gewoon af en toe controle en thats it. Mocht je het heel graag willen invetten zijn er specifieke vetten voor, maar google heeft daar meer info over dan dat ik dat heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

jesse_s93

Donateur
Toevallig vorige week precies hetzelfde gehad, alleen heb ik maar 3 cilinders waardoor ik er maar 2 overhield ;) (1.0 tsi). Bleek ook een kapotte bougie, dus gelukkig snel opgelost. Auto begon eerst te stotteren en later ook voor langere tijd inhouden. Auto is 2,5 jaar oud en heeft 30.000km op de teller waardoor de monteur het ook relatief vroeg vond. Er is geen specifieke oorzaak gevonden. Soms is het ook gewoon een beetje pech.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Eltjo

Forumguru
Mooi gelukt voor weinig.
Iig de rubber dop van betreffende bougie goed schoonmaken als dat niet al gedaan is.
Toen ik eerder op gas reed diende een slechte bougie(kabel) zich eerder aan. Dan deed die het op benzine nog prima.
Ik moet ook nog eens de bougies van mijn auto vervangen, maar kan na 160 dkm het vervanginterval nog steeds niet vinden....
 

Tees

Donateur
4 jaar of 60k km dacht ik voor de TSI motoren? Bij de oudere MPIs 4 jaar of 30k uit m'n hoofd.
 

hemi24

Forumguru
De stapels pallets op de achtergrond waren het herkenningspunt (voor de graszoden)…

Niet zover van m’n huis dit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan