Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

MarcoO2

Forumguru
Als ik over jouw snoertje wat los over straat zou vallen dan kan ik jou daar gewoon voor aansprakelijk stellen
Het probleem is dat je in dat geval niet alleen @Tees aansprakelijk kunt stellen, maar ook de gemeente. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de veiligheid van de openbare ruimte. En dat zorgt ervoor dat men dit niet toestaat.
De overheid hoeft wat mij betreft niet te regelen dat er kabelgoten komen of wat dan ook, maar volledig verbieden is het andere uiterste. Ik zou het passend vinden als gemeenten aangeven onder welke voorwaarden zij kabelgoten e.d. toe zouden staan. Als het ze alleen maar gaat om de fysieke veiligheid, dan zijn daar prima oplossingen voor. Maar het gaat volgens mij om andere zaken.
Het is wel iets ingewikkelder. Want die oplossingen moeten ook allemaal op de juiste wijze geïmplementeerd worden. Als jij een kabelgootje aanlegt, maar het zand niet goed aanstampt, waardoor een tegel verzakt, kan dat voor de gemeente alweer aansprakelijkheid opleveren.

En de controle op en handhaving van de regels die je dan op zou moeten stellen, vergt ook allemaal mankracht/ geld, wat er vaak toch al niet is. Dus kiest men al gauw voor de "alles of niets", en dat zorgt ervoor dat je een beetje het kind met het badwater weggooit.

Ik zou denken dat je moet zoeken naar hoe je een burger die bij wil dragen aan de zo gewenste energietransitie moet helpen, ook als dat lastig is.

Maar goed, voor ik het vergeet: mooie aanschaf, gave kleur! Veel plezier ermee!

Eltjo

Forumguru
Een (illegaal) knikkerpotje midden op de stoep kostte mijn vrouw een enkelverzwikking in het donker. Ze ging daarvoor met de fiets naar de fysio en stapte vanwege de pijnlijke enkel wat onhandig van de fiets, bleef daarbij met haar jas achter het zadel hangen en viel op haar pols/hand en brak een paar otjes.

Dat eerste kostte de gemeente ruim €2000 aan schadevergoeding. Verdere gevolgschade werd niet vergoed en kostte diverse handkliniekbezoeken.

Zelf heb altijd gezorgd dat ik rond de boom de wortels weghaalt en tegels weer vlak waren.

Even to the point; gefeliciteerd en veel plezier en voordelige fijne kilometers mer je auto!
Je luchthaken heb je nog niet binnen binnen, maar je hoeft geen doosjes bougievonkjes meer aan te schaffen. Dat scheelt dan weer.
Bestel er nog een plinttrap bij en je kan goed bovenop het hogere dak komen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan