Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Arjan1985

Forumguru
Prachtige auto. Ik vond dit nog maar kan ook vervaging van de foto zijn

Eerste foto: Zwart precies op die haakse stijl. Rechts van die sensor
Tweede foto wat vuil of schade van gordel helemaal onderaan. Mijn kids willen wel eens smijten met die gordel of half de deur dicht gooien met de gordel er nog uit. Dan krijg je van die butsen.
3de foto veel krassen op dat chroom onderaan
IMG_3989.png IMG_3990.png IMG_3991.png

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Je kan wel autodetective worden @Arjan1985! Die had ik allemaal echt niet gespot op de fotos. Overigens allemaal geen dingen die ik raar vindt bij een auto van 5 jaar. Ik heb de afgelopen ook genoeg auto's zien langs komen met duidelijke krassen, deukjes etc.

@EdK volgens mij waren die kappen alleen maar bij de Vega velgen. Dit zijn Proteus velgen (19") en vind ik best mooie velgen. Beter dan de Regulus met antraciet erin, die hebben wel wat weg van de Vega Aero.

Eltjo

Forumguru
Bedankt voor de link! Heb net gebeld en gekocht.

...

Geintje.
Zelf gaan kijken. Als er optisch niets is wat je stoort liever een auto die technisch goed is. Zo'n bladderent chroomrandje heeft mijn handremknopje ook. Zo lang het niet iets waar je steeds moet bedienen, want dat voelt niet fijn.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Haha, ja, ik dacht nog 'Er zal heus niemand zijn hier die...'
Zo'n chroomrandje maak ik me ook totaal geen zorgen om. Dat soort dingen slijten nou eenmaal en als t me echt te erg wordt, kan ik t altijd nog vervangen. Kost meestal de wereld ook niet.

leon-cupra

Forumguru
Zegt de handelaar ook gewoon “is een wagen van 5j, koop anders een nieuwe en betaal 25k meer … “. Onlangs ondervonden met een wagen die zelfs een veelvoud kost (wagen was dan zelfs nog geen 5j maar 2j).

Tees

Donateur
Ik weet ook nog niet of ik dat wil gaan gebruiken in de onderhandelingen, maar tis iig goed om t alvast te weten en nog wat extra aandacht aan te besteden. Tis wat mij betreft idd niet raar voor een 5 jaar oude auto, en op de foto's te zien ziet ie er heel netjes uit voor die leeftijd.
Voorlopig is de auto iig nog niet verkocht, en dat zal morgen ook wel niet gebeuren, dus goede hoop dat ie er maandag nog is.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ach, we zien t allemaal wel. Deze vent rekent iig geen belachelijke prijzen, en wel allemaal incl garantie, dus het wordt sowieso geen megaslechte deal. E.e.a. zal vooral afhangen van hoeveel hij bereid is te betalen voor de inruil, en of daar nog een beetje extra marge te halen is.

leon-cupra

Forumguru
Daarvoor zijn er testritten é.

Ik neem tegenwoordig altijd mijn broer mee wanneer ik naar een tweedehandse wagen ga zien. Met zijn +20j ervaring als automechanieker en zijn pietje-precies instelling merkt hij de meeste zaken op (die een leek niet opmerkt).

Dus iemand met kennis van zaken meenemen is van goud waarde (imo).

Tees

Donateur
Ik heb geen monteurs oid in m'n kennissenkring, maar ik ben vaak wel degene die aan auto's veel meer hoort en voelt dan de meeste mensen in m'n omgeving. En ik weet natuurlijk wel t een en ander van autotechniek ondertussen. Maarja, ik ken de Enyaq natuurlijk niet, dus dan weet je ook niet altijd of iets normaal is of niet.

@Captain Hook had t gelezen, en ik ga er op letten. Weet niet of t vaak voorkomt of niet, ik lees wel dat er soms wat ophangings dingetjes zijn bij de eerste series. Of andere rammeltjes en kraakjes.

Voordeel is iig wel dat deze auto sowieso met 6 mnd garantie verkocht wordt (bij de aangeboden prijs inbegrepen), dus dat biedt enige extra zekerheid. Wil nog wel de voorwaarden daarvan zien, die staan niet op z'n website.

Tees

Donateur
Nou, de kogel is door de kerk! Vanaf aanstaande vrijdag wordt de IJsvogel vervangen door de IJsbeer! (ik heb al even kunnen nadenken over de naam van de nieuwe Enyaq ;)).

Ik kon er echt heel weinig negatiefs aan vinden, behalve de winterbanden. T rijdt heerlijk en stil, ik heb geen raar rammeltje of kraakje gehoord en de auto is heerlijk stil en ruim. Enige wat ik nog kon vinden was een klein deukje middenachter (boven)op de dorpel, is een keer iets bovenop gevallen denk ik. Schaderapport al gisteravond opgevraagd, geen meldingen, en de onderhoudshistorie is precies zoals je zou verwachten zonder rare dingen.

Hij deed wel een bod op de IJsvogel dat redelijk was, maar hij gaf ook aan dat privé verkopen we er makkelijk 1000 euro extra voor zouden kunnen krijgen. Het was niet een auto die hij zelf zou willen verkopen, dus die zou dan direct de handel in gaan. Dus we hebben besloten de IJsvogel privé naar een nieuwe eigenaar te laten vliegen. Ook van de prijs was er niets af te halen, hij had meer dan genoeg interesse (naar zijn eigen zeggen 6-7 mensen die hij nu af zou moeten zeggen). En eerlijk is eerlijk, zijn vraagprijs was heel redelijk.

Even een snel geschoten plaatje van binnenkort onze IJsbeer: IMG-20260601-WA0002.jpg

leon-cupra

Forumguru
Dikke proficiat met de IJsbeer. Geen korting is karig maar wel ergens te verwachten. Goed gespeeld van de verkoper zou ik ook zeggen ;)

Is dat puur in Nederland dat er nu zoveel interesse is voor EV (gezien de brandstofprijzen)? Vorig jaar zouden wss een deel van de 6-7 geïnteresseerden nog liever dood teruggevonden worden in een EV dan ermee te rijden :pieker:

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Er schijnt vanwege de toegenomen brandstofprijzen wel flink meer vraag te zijn idd. En daarnaast is de export naar zijn idee ook groot, omdat er flinke fiscale voordelen op EVs waren in NL 4-6 jaar geleden, waardoor ze nu prijstechnisch interessant zijn voor t nabije buitenland. Hij zei dan ook dat een importmodel hier heel vaak iets mis mee is, omdat ze in Duitsland meer kunnen krijgen voor deze auto's dan in NL. Behalve als t een schadeauto is, wat in D verplicht is om te vermelden bij verkoop, i.t.t. NL.

Ik weet niet of de verkoper het perse enorm goed gespeeld heeft, het was naar mijn inschatting een eerlijke en geen doortrapte kerel (ook heel hoge reviews op Google Maps), i.t.t. degene waar ik de IJsvogel van gekocht had. En zoals ik al zei: hij was heel redelijk geprijst gegeven de specs. Denk dat er genoeg handelaren deze voor 1-2k meer hadden neergezet.

Bovenaan Onderaan