Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Tees

Donateur
Als ik op Skoda Octavia Arctic Green google, dan lijkt me dat zéker dezelfde kleur. Nog nooit eentje gezien!
Grappig, op de O2 vind ik 'm niet zo mooi als op de Enyaq. Wat een mooie kleur is maakt echt uit per model.

Herperduin

Forumguru
@Tees ik bedoelde idd die Brilliant Silver. Overigens wilde ik zeker geen financiële discussie (her)oplaaien. Bedoelde meer dat de tijd die het kost om een geschikt exemplaar te vinden ook winst is ;)

Tees

Donateur
Ik las gisteren ergens dat er weer een nieuwe kaartupdate beschikbaar was voor de MIB2, dus die net maar even gedownload en op de SD kaart gezet.
Wat VW en Skoda nu wel gedaan hebben, is alles afhankelijk maken van je VIN. En met retrofitters zoals ik gaat dat natuurlijk niet op. Gelukkig is er nog MIB-Helper.com!

SuperBeeb

Forumguru
Merkwaardig dat Skoda de naam Arctic Silver voor deze kleur (in mijn ogen zilvergroen) gebruikt. Hun concerngenoot Porsche gebruik(te) deze naam voor helder zilver. Zit ook op mijn 993; de Skoda variant lijkt meer op een mix van mijn lakkleur en interieurkleur (nephrite green).

Tees

Donateur
Je hebt idd gelijk @Rallye. Alleen ken ik de Seats niet zo goed, maar het lijkt erop dat dit geen MIB(2) modellen zijn? Alle jaartallen zijn van 2018 en later.

hemi24

Donateur
Bij Seat hebben ze nog de oude kaarten staan, zo staat er voor de 6P0, wat gelijk is aan het Amundsen MIB2(.5) systeem nog de versie 2410, terwijl de 2610 al een tijdje beschikbaar is…

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
2 weken later, en alsof de duvel ermee speelt: bij exact dezelfde handelaar, kwartiertje rijden bij mij vandaan, is vandaag een Enyaq in Arctic Silver te koop gekomen. 116k op de teller, SoH van 92.5%, en de opties die ik graag wil (plus nog een paar die de kinderen fijn vinden), én een trekhaak. Nog geen foto's beschikbaar, dus het zal nog niet meteen storm lopen verwacht ik.
Toen ik achter het net viste 2 weken terug had ie al gezegd dat hij probeert om geregeld zulke auto's te kopen, maar alleen 'de betere in het segment', dus dat ik vooral z'n website in de gaten moest houden.

Morgenochtend meteen maar bellen voor een afspraak. Balen dat we dit weekend weg zijn, maar hoop vrijdagochtend langs te kunnen gaan.

Eltjo

Forumguru
Mooi! Probeer rustig blijven!
Kon ik niet.... toen ik eenmaal begon en de huidige auto zag.... En nog geen goedkopere gevonden; alleen meer of evenveel km's en mindere uitvoering. Het bleef in mijn kop doordraaien - ook soms 's nachts. Kll...en.

Ja, natuurlijk dat die handelaar zegt de 'betere in het segment te kopen'.
De Rotterdamse haven was ook de grootste...; maar in wat? m3 zeewater, kg's illegale coke, overslag in m3 of in € omzet?

Wel lekker dichtbij op een kwartier rijden. Die trekhaak had de vorige niet? Mijn alternatieven waren ook zonder trekhaak. Ik heb de vorige ook weinig gebruikt en dat is precies waarvoor je geen zin hebt €1000-1400 neer te leggen. En bovendien moet dan wel erg aangekondigd voorkomen omdat die er dan nog onder moet.

Succes vrijdag!

Bovenaan Onderaan