Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

PizzaPieter

Donateur
Ik hecht niet zoveel waarde aan BOVAG-garantie, meer aan een betrouwbare verkoper. De non-conformiteit is altijd een uitweg als de nood aan de man komt, maar een goede verkoper zorgt er gewoon voor dat een wagen in orde is, en zo niet, dat t in orde komt. Ik heb nog nooit een auto met garantie gekocht, wel 1x een probleempje gehad kort na aankoop en dat werd toen keurig en kostenloos opgelost door de verkopende partij.
Overigens komt die partij in Castricum mij idd niet al te betrouwbaar over, dus ik zou niet staan te springen om daar te kopen. Máár: bij pakket 3 krijg je wel een olieservice én een halve tank benzine van ze :deuk:

Autotrust is garantie uitbesteden aan een andere partij, waarbij verkoper precies kan zeggen 'mij niet bellen'.

Heb die naam Autotrust vaker voorbij zien komen op fora en ik ben nogal 'aan' op garantie, maar zal een auto nooit kopen als de garantie is verkocht aan een verzekeringsmaatschappij

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Al snap ik t wel vanuit het oogpunt van een (kleinere) garage of handelaar, vind ik het ook van weinig vertrouwen en zorg getuigen als je dat uitbesteed. Een goede verkoper staat voor z'n product en neemt dus zelf dat risico. Bovendien zit je dan met zo'n derde partij, die jou nooit gezien heeft en er alle baat bij heeft om jou af te poeieren.

Laatst bewerkt:

EdwardP

Forumguru
Mijn Sup heb ik wel met Autotrust garantie gekocht en de twee garantiegevallen die ik heb gehad zijn keurig opgelost. Alleen niet door de verkopende partij want die heeft er niets meer mee te maken.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
En ondertussen moet de IJsvogel natuurlijk wel nog een beetje vertroeteld worden :jaja:
Met al dat zand en stuifmeel dat recent naar beneden gevallen is was een wasbeurtje hard nodig. Vandaag maar weer eens met de hand gedaan. En tegen de tijd dat ie droog was, ligt er alweer nieuw stuifmeel e.d. op :pardon:

T blijft toch een enorm mooie wagen in dat Storm Blue. Als de Enyaq in die kleur beschikbaar was zou ik 'm zo kopen.
IMG_20260419_172910_copy_2908x2181.jpg

Tees

Donateur
Nog even een kleine reparatieklus: een paar maanden geleden is bij het transport van het een of ander groots (ik weet niet eens meer precies wat, denk de hoogslaper van m'n dochter) het ventilatierooster achter beschadigd geraakt.
IMG_20260430_112543_copy_3072x4096.jpg
Had toen al even bij de sloop gekeken, maar de enige die er was, was in Friesland. €20, plus €15 verzendkosten. Nu gaan we elke meivakantie naar Friesland, en deze sloop was vlakbij ons vaste vakantieadres, dus dan bespaart Tees graag die €15!

Dus van de week even opgehaald daar, heel groot VAG-demontagebedrijf. En net het oude rooster eruit en het nieuwe erin, klusje van een paar minuten.
IMG_20260430_112555_copy_3072x4096.jpg IMG_20260430_112758_copy_2866x3822.jpg
En omdat ik toch wil weten wat er nou precies afgebroken was en hoe t werkt, de oude even opengemaakt :jaja:. Op de foto de kapotte flap en ernaast een hele.
IMG_20260430_113823_copy_3072x4096.jpg

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Nog even een (kleine) update over de zoektocht naar een Enyaq: Quartz Grey is toch wel echt afgevallen nadat ik die nog eens in het echt bekeken had. Op zich niets mis mee, maar ook niet echt een kleur waar ik warm van word. Arctic Silver begint me langzamerhand wel wat meer te bevallen, maar Race Blue trekt me nog steeds het meeste. Ik moet 'm nog een keer rustig in het echt bekijken, maar vrouwlief heeft iig wel haar voorlopige fiat gegeven.

Maar ja, vind er maar eens eentje in Race Blue...Arctic Silver struikel je zo ongeveer over (scheelt dat het officieel een zilverkleur is en geen groen, dus dat viel binnen het beleid van veel leasemaatschappijen). In de afgelopen maand heb ik er welgeteld 2 in Race Blue gevonden binnen mijn eisenlijstje, waarvan er eentje met cognackleurig leer. Leer hou ik sowieso niet van, maar cognac in deze wagen...:nono:

Maar goed, we wachten rustig af tot er een mooie voorbij komt. Geduld is een schone zaak :angel:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan