Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Tees

Donateur
Denk dat die band niet zo innig is, de verkoper was héél kritisch toen ie hoorde dat die garage de keuring deed. Kan ook een trucje zijn natuurlijk.
Maar goed, ik snap je punt @Cordoba, maar het gaat me toch de nodige energie en negativiteit kosten en met zo'n beperkte kans op succes is de afweging voor mij snel gemaakt.
 

Tees

Donateur
Zo, nu de auto weer een jaartje de weg op mag, ook maar eens een paar dingetjes bij vrind Kopacek besteld (voor het eerst, ben benieuwd na alle mooie verhalen hier :jaja:). Nieuwe setje (luxe) matten, vooral de bestuurdersmat is wat versleten (slap geworden en daardoor bolt 'ie soms op als ik met wandelschoenen rijdt), en toch ook maar een plastic schaal voor in de kofferbak. De (loop)fietsen van de kinderen gaan er vaak achterin, en die zijn flink ranzig. Vond de bekleding toch wel erg snel vies worden, dus dan maar zo'n plastic ding erin. Niet het allermooiste van de wereld, maar wel goed voor het behoud van de wagen.
 

EdK

Forumguru
en toch ook maar een plastic schaal voor in de kofferbak
Tsja ieder zijn eigen keuze hierin, maar ik had dan toch voor de rubber uitvoering gegaan....
Veel flexibeler en niets glijd meer in de kofferbak....
En bij de Fab 3 voor eerst de matten ook vervangen voor rubber..... had ik veel eerder moeten doen...
Als ze smerig zijn eerst ff afborstelen in de wasstraat borstelmachine en dan thuis daarna ff met soppie verder schoonmaken.
En dan kunnen ze er weer tegenaan...
 

Tees

Donateur
Ik wist dat je daarmee zou komen Ed :jaja:. Ik vind met zo'n grote kofferbak als in de Octavia het dus geen voordeel dat dingen niet meer kunnen schuiven. Zeker op vakantie gaan er flink volle kratten, koffers, etc in, en dan is t wel fijn als ik de zaak erin kan schuiven.
Als ik dingen vervoer die zouden kunnen schuiven, zet ik t wel vast met een sjorband. Zitten niet voor niets ogen in de achterbak!

Rubber matten voor vind ik helemaal niks, ik weet niet of ik nou veel beweeg met mn voeten of zo, maar met rubber gaat dat moeilijker. Geef mij maar gewoon stof.
 

EdK

Forumguru
ik weet niet of ik nou veel beweeg met mn voeten of zo, maar met rubber gaat dat moeilijker
Dit dacht ik ook altijd, maar toch de gok genomen en ik heb mbt dat bewegen nog geen moment last gehad....
Ik vind met zo'n grote kofferbak als in de Octavia het dus geen voordeel dat dingen niet meer kunnen schuiven
Tsja als die dan zo groot is dan kun je er ook zelf in gaan zitten om alles op zijn plek te zetten....

Ik wist dat je daarmee zou komen Ed
Tsja ieder zijn eigen keuze hierin,
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Net weer een iets langer stuk in de auto gereden en hij spoort en stuurt wel echt fijner en hobbels van ook wel wat strakker. Das het goede nieuws...het slechte nieuws schade linksvoor boven de wielboog...:mad:

Deze is echt van heel recente datum, ik ben best zuinig op de IJsvogel (en ook z'n voorganger), en ik spot dit soort dingen altijd behoorlijk snel. Het ziet er voor mij uit alsof er een stuk gereedschap op gevallen is met de motorkap open, vanwege die lakschade op de naad van de motorkap. Net maar een nette mail gestuurd naar de garage met foto's en de vraag of dit tijdens het onderhoud gebeurd kan zijn. Hopelijk zegt een monteur 'oh ja, sorry' en kan het op hun kosten gefixt worden. Gaat toch makkelijk 500 euro kosten schat ik zo, moet sowieso gespoten worden.
Maar ja, ik heb geen enkele bewijslast, dus ik moet t hebben van hun eerlijkheid. Fingers crossed...

1643539792370.jpg

1643539793110.jpg
 

Tees

Donateur
Thx mannen! Ben er wel een beetje ziek van...

Die 3 krasjes ernaast zijn scheurtjes in de lak en daaromheen staat het iets omhoog, ik snapte al niet helemaal hoe dat kon, dacht misschien dat er iets omhoog gekomen was door die deuk. Maar denk je idd dat dat teruggedrukt is @Thijs4motion? Want dan kan t ook echt niet onopgemerkt zijn geweest...
 

EdK

Forumguru
VAnuit binnenkant wel ff gekeken of je erbij kunt komen om terug te drukken ?
Maar goed je kan gelukkig wel gewoon doorrijden, heb hier ook wel eens foto's gezien dat het enkeltje garage was ipv retourtje.....

Sorry maar zon schijnt en dan zie ik bijna alles van de zonnige zijde.....:yeah:
 

Tees

Donateur
Misschien als ik de wielkast open maak wel, zo iig niet. Maar nu eerst maar even de reactie van de garage afwachten voor ik zelf ga fröbelen.
 

Thijs4motion

Forumguru
Ik heb dit vaker gezien bij haastig uitdeuken. Het object waarmee gedrukt is een klein opp. Net als een schroevendraaier. En uitdeukers hebben niet voor niets een fohn bij. Dit is om de lak warm te krijgen en daardoor flexibel.
Het is jammer dat je al een eind gereden hebt, anders had je kunnen zien of er schroeven waren losgeweest

Wat hadden ze allemaal gedaan in de garage?

Edit iig de schokbrekers neem ik aan
 

Tees

Donateur
APK, schokdempers voor vervangen en remvloeistof verversen. Bij de schokdempers vervangen kan t best gebeurd zijn lijkt me.
 

Thijs4motion

Forumguru
Dat is het enige waar je zwaarder gereedschap voor nodig hebt. Maar dan nog is schade niet nodig uiteraard. Heb vandeweek nog 3 setjes vervangen zonder schade.

Zit maar wat opties te bedenken. Maar heeft jou auto toevallig een schokbrekerbrug? (Een balk in de motorruimte van de linker naar de rechterschokbreker)?
 

Tees

Donateur
Niet dat ik weet (maar eerlijk gezegd had ik er niet eerder van gehoord :-)). Wat voor zwaar gereedschap heb je trouwens nodig voor schokbrekers vervangen?
 

Thijs4motion

Forumguru
Normaal een luchtsleutel om de moeren bovenop los te halen en dan haal je de schokbreker eruit via de wielkast. En verder niets in de motorruimte, vandaar die brug, dat zou nog kunnen
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Maar kom op, als ik de schokbrekers voor los moet hebben dan zal de motorkap toch open moeten.
En die deuk lijkt me van buiten naar binnen gemaakt te zijn....!!??
Maar goed, mocht het in garage gebeurd zijn dan hoop ik dat men zo eerlijk zal zijn om het alsnog toe te geven.

Wie werkt maakt fouten, niets mis mee !
Maar geef het gewoon toe als het is gebeurd als monteur.
eerlijkheid duurt echt het langst !
 

Tees

Donateur
Die deuk is sowieso van buiten naar binnen geweest ja, die scheurtjes ernaast staan dus iets naar buiten gebold.

Nou ja, morgen word ik vast gebeld door ze. Ben er nu 5 jaar klant, als ze dit snel afwimpelen ga ik ook wel elders heen, dan is t vertrouwen wel weg. Ze moeten t wel een beetje serieus nemen.
Fouten gebeuren idd, het gaat erom hoe je daarmee om gaat! Als ze dit netjes oppakken, is alles prima, dan ben ik er nu ff ziek van maar kijk ik er straks OK op terug.
 

Cordoba

Forumguru
Op zich met 'uitdeuken zonder spuiten' en spotrepair voor de lakschade, is dit voor een redelijk bedrag weer netjes te krijgen.

Oorzaak, misschien wel een schokbreker uit de kl*uwen laten vallen, of de spanning niet goed van de veerpoot gehaald en schokbreker poot tegen binnenzijde spatbord (waardoor de eerste deuk naar buiten is, en de rest misschien teruggedrukt naar binnen (dus precies andersom dan oorspronkelijk verondersteld). Er gebeuren wonderlijke ongelukjes, dus niet te snel iets uitsluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan