Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

EdK

Forumguru
Gas heb ik dan weer nooit, wel of ik de thermostaat wel op vakantieprogramma had gezet.
mmmm, als ik al voor een week voor werk op pad moet dan gaat de hoofdkraan van gas en water dicht.
En verder gaan er wat stekkers van bepaalde verbruikers uit het stopcontact.
 

Tees

Donateur
M'n CV ketel heeft een antilegionellaprogramma, wat eens per week kortstondig de ketel verwarmt tot 60 graden oid. Dus ik denk dat ie t gas dan wel fijn vindt, en ook als t vriest buiten is een lage temperatuur instelling beter ipv helemaal uit.
 

EdK

Forumguru
In winter periode wel terug gekomen na een week en was het binnen evengoed nog 13 graden.
Terwijl er in de nachten vorst was !
En zodra we strenge vorst hebben dan ben ik algemeen in vorst verlet of bezig op werkplaats of kantoor met voorbereidingen en dergelijke.
Dus tsja daar maak ik me niet zo druk om, en hou dat zeker wel in de gaten.
 

Cordoba

Forumguru
M'n CV ketel heeft een antilegionellaprogramma, wat eens per week kortstondig de ketel verwarmt tot 60 graden oid. Dus ik denk dat ie t gas dan wel fijn vindt, en ook als t vriest buiten is een lage temperatuur instelling beter ipv helemaal uit.

Ik ben bang dat dat voor een huisinstallatie weinig uitmaakt: voor de verwarming maakt het niet uit (gesloten watercircuit), dus daar hoef je niet zo bang te zijn voor legionella, voor de warmwatervoorziening stookt ie dan misschien het buffervat wel boven de 60 graden, maar alle water in de leidingen naar de kranen blijft stil staan (tenzij je een automatische spoelkraan hebt, die regelmatig even doorloopt) en kan legionella lekker groeien. In grote gebouwen is dat anders, dan heb je een warmwaterleiding met een retourleiding, waardoor een groot deel van het warmwater circuleert in een circuit als het niet gebruikt wordt.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik denk dat de leiding in een huisinstallatie wel gespoeld is wanneer er 'eindelijk' heet water uit de kraan komt.

Overigens gaat dit ook wel vrij ver Off Topic!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Cordoba

Forumguru
@Peter-036 Ik realiseerde me bij het plaatsen van mijn reactie wel dat dit behoorlijk off topic is, maar omdat het met persoonlijke veiligheid te maken had, toch mijn reactie geplaatst. Overigens maak je een denkfout in het 'spoelen' met heet water, maar vanwege off topic ga ik daar niet verder op in. Dus back on topic.
 

turboturbo

Forumguru
Veel plezier met de spiegel! Ik had ‘m gekocht omdat ik merkte dat ik steeds gevaarlijk afgeleid was als ik wilde checken wat de kinderen aan het doen waren. Kortom een zeer goede investering voor je eigen en anders mans veiligheid…

De kleinste wurmde zich bijv vaak uit de gordel. En bij ruzie maken speelt er zich vaak iets - heel stil - al af vóórdat de herrie los barst. En dan is het handig als je in een vroeg stadium al hebt kunnen zien wie met wat begon en op tijd interventies plegen….

Stom genoeg ben ik nooit tot monteren gekomen net als verschillende andere dingen (arosa/lupo bekerhouder, nieuwe pookknop) simpelweg door (priori)tijdgebrek.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Bekend probleem hoor Peter @turboturbo! Zo ligt er bij mij al iets van een half jaar een flesje zilverlijm om m'n achterruitverwarming (2 lijntjes) te repareren en moet ik nog steeds kijken of ik dat bonken van de motor kan reproduceren bij stilstand.

Maar ik ben iig blij met de spiegel!
 

Tees

Donateur
Zo eens in de paar maanden steek ik de OBDeleven eens in de IJsvogel, en vorig weekend was weer zo'n moment. Heel plezierig als er dan nul foutcodes uitrollen :jaja:. Zeker omdat er eerder wat incidentele foutjes van de bedrading in de bestuurdersdeur was en af en toe een fout van een regelklep. Die zijn dus langdurig weg dankzij een spuitbusje electrospray, en het hercalibreren van de regelkleppen, respectievelijk.

Maar wat me wel opviel is dat het lichtje van het dashboardkastje af en toe wel en af en toe niet werkte. Als ie t niet deed, dan loste een tik erop t weer op, maar das toch niet goed.

Had hier eerder al eens een sterkere LED van hypercolor ingestoken, dus dat was t niet. Toen ik m openmaakte bleek dat de schakelaar die het openen van de klep regelde niet goed te zijn. Bij nazoeken naar fotos op internet op onderdeelnummer (1J0947311, al in gebruik sinds de jaren 90!) bleek dat er een veertje weggesprongen was die het contact moet maken. Dus: op eBay voor het schokkende bedrag van €7.89 (waarvan 2/3e verzendkosten uit Litouwen :deuk:) een nieuwe besteld (uit een Golf IV uit 1998). Die zag er tamelijk rot uit (helemaal grauw), maar ik had ook alleen t veertje nodig. Dus veertje overgezet, lampje terug in t gat, en presto, hij gaat weer keurig aan en uit als de klep open of dicht gaat! Tees weer tevreden :jaja:

Plaatjes erbij, de mijne (met vervangend veertje) en de oude donoreenheid uit Litouwen
20221015_194320_copy_1439x1079.jpg 20221015_194332_copy_1442x1081.jpg
 

Eltjo

Forumguru
Dat is weer een mooie fix. Geen sloop in de buurt waar je het kon halen?
Mooi modern lampje in het nieuwe armatuur, een echte ouderwetste black light.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Heb ik overwogen @Eltjo en ook even gezocht op onderdelenlijn, maar toen ik bij t googlen naar foto's deze tegenkwam op eBay voor die prijs, was de zin om op zoek te gaan op een sloop me best snel vergaan. Zit wel een best grote sloop op zo'n 20 min rijden van m'n huis, heb ik al wel eens wat gehaald, maar dit was gewoon te aanlokkelijk.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat je veel dichter bij huis een beter exemplaar voor minder geld had kunnen scoren @Tees Dus vanwege de onnodige milieubelasting een :( ondanks dat je een sloopdeel hebt gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Dus vanwege de onnodige milieubelasting een :(
Het is nog zeer de vraag of 2x20 minuten rijden minder milieubelasting zou hebben opgeleverd dan de verzending van dit (brievenbus?)pakje...

Los daarvan: als ik op dit forum (en bij de Seatburen) zie hoeveel mensen de duvel en z'n moer bestellen bij Kopacek, Ali, etc., dan zou je een volle dagtaak hebben om die allemaal terecht te wijzen...
;)
 

Tees

Donateur
Ik denk dat ik bij de sloop ook €5 betaald zou hebben, dat was wat ik de vorige keer voor een (grotere) binnenlichtunit betaalde (voor dat soort klein grut bedenken ze ter plekke een prijs). Tel daar een km of 30 rijden bij op, en dan is t financieel gezien gelijk, behalve dat ik er zelf extra tijd in moest stoppen.

Qua milieubelasting lijkt me dat een onderdeel van dichtbij inderdaad beter is dan uit Litouwen, maar die berekeningen zijn zo makkelijk nog niet. En daar ben ik best gevoelig voor hoor, maar hé, iedereen zondigt wel eens ;).

Punt is natuurlijk dat verzending belachelijk goedkoop is. Een goede CO2 belasting zou al veel van dit soort verborgen kosten duidelijk maken, en dan is er (ook voor mij ;)) meer incentive voor.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye Dat meen je hopelijk niet dat je denkt dat het elkaar weinig ontloopt qua milieubelasting. Ook in Litouwen moet dat pakketje van de sloperij naar een pakketverzending, en ik heb zo het idee dat een doorsnee auto in Litouwen wat minder schoon rijdt dan een West-Europese auto, en dan heb ik het nog niet eens over de rest van de reis.

Mijn opmerking was niet zozeer bedoeld als terechtwijzing, meer als bewustwording, en ook ik maak niet altijd de beste keuze.
 
Bovenaan Onderaan