Te tanken liters klopt niet

Tees

Donateur
:ot: Het mooie van EVs is dat er talloze plekken zijn om op te laden (in ieder geval bij mij in de wijk), en dat ze zelf kunnen laden als de bestuurder slaapt of werkt. En ik zou prima tevreden zijn met een range van 300 km voor vrijwel al mijn vervoer los van vakanties.

Goed, terug naar het onderwerp van @Dennisvdv
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Mijn Superb 1.8 TSI uit 2011 zou (volgens Finnik) 60 liter benzine moeten kunnen houden. Heb nu twee keer getankt met nog 40km op de actieradius en krijg d'r niet meer dan 47/49 liter in. Waar kan ik het eea uitsluiten?
Er zit veel reserve op. Toen ik onze auto (nieuw) afhaalde stond de meter op nul en kon ik er 58.4 liter in tanken. Jaren later nog een keertje 58.0 getankt.

Die tank is echt wel 60 liter, maar dat is inclusief alle reserve. Ik denk dat als je hem helemaal leeg rijdt, dat je dan die 60 liter er wel in krijgt, maar dan zit wel alles vol lucht, en ook je hogedrukpomp vindt het comprimeren van lucht niet zo fijn als dat van benzine.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Ik vind het gewoon een prettige gedachte dat ik kan instappen en in één ruk naar de andere kant van het land kan rijden als de nood plotseling aan de man komt (familieomstandigheden of zo).

Nederland is nog geen 200 km breed; dat lukt met een kwart tank ook nog wel…
2x per week tanken is prima, dus waarom zou ik er 3 of 4 keer van maken als het niet nodig is?
Autorijden is een leuke hobby; tanken een noodzakelijk kwaad.

:arghh:
 

Canon-Eye

Forumguru
@hemi24 ik gun je graag jouw eigen maatstaven, maar mijn omstandighden zijn nu eenmaal anders.
Zoals je hiervoor al hebt kunnen lezen tank ik normaal gesproken geen 2x of 4x per week (meer) maar eerder 1x in de 4 weken of zo - en dan is dat vaak die halve tank. Ik vind dat niet bezwaarlijk.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Zündapppie

Actief lid
@hemi24 ik tank ook pas als de auto het aangeeft en durf best wat langer door te rijden. Vuil in de tank ben ik niet bang voor want met een halve tank klotst de brandstof zo erg door de tank dat het "vuil" toch wel opgezogen wordt en E10 komt er bij mij niet in. Alleen V power. Met mijn passat vaak zat 62 liter getankt en met 300.000 op de teller nooit vuiler injectoren gehad. De Superb krijg ik ook meestal maar 50 liter benzine in.
 
Bovenaan Onderaan